{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

vedr. afgiftsberegning {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Jeg har lige fået lavet en afgiftsberegning via bil import på en 525tds fra 97 til gule plader og de siger at den afgiftspligtige værdi er 47143 og registreringsafgiften er 2857? hvilken en skal jeg gå efter, for 47143 er helt hen i hampen, for en kammerat har netop givet mindre for en hvide plader?

Jeg har set en på skat over afgørelser og det var 50% guleplade afgift og den skulle koste 15000 i afgift?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vedr. afgiftsberegning
  • #1   26. feb 2011 reg afgiften. afgiftspligtige værdi er hvad den koster i dk på plader...

• Finn R
    Finn R Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 53
    #2   26. feb 2011 Hej Thomas.
    Den afgiftpligtige værdi er skats værdisætning af dit køretøj. Reg. afgiften er den du skal bonge skat. Er det "kun" 2857 i reg. afgiften, det er nærmest ingenting.
    Mvh. Finn

• #3   26. feb 2011 Kan det være mig som har dummet mig for har skrevet hvad den koster i dk ca, ved handelspris i DK, skal jeg skrive hvad jeg har givet for bilen i dkr i tyskland? For ja det andet lyder jo helt forkert?

• Finn R
    Finn R Tilmeldt:
    feb 2011

#4   26. feb 2011 Hej. Thomas.
    Jeg mener at i store træk at det der vejer tungest er en danske værdisættelsen og næst din tyske indkøbspris. Du kan se af opgørelsen fra skat hvad hvad skat anslår handelsværdien i tyskland til. Hvis den er milevidt fra den pris som du aktuelt har givet, altså meget højere, kan man ved den endelige fastsættelse af reg. afgiften med dokumentation i hånden fremhæve at pris på det aktuelle køretøj ikke er så stort som skats vurdering og måske hente lidt kilo dkr. på dette grundlag. Sådan har været før og det tror jeg ikke der er lavet så meget om på. Lad os høre hvad andre har af erfaring på denne front.
    Mvh. Finn

• #5   26. feb 2011 Hej Finn,

Jeg tror at det er bilimport.dk der har lavet en fejl beregning, for når jeg laver en beregning med 50% afgift, bliver det 15.000 og med 95% afgift bliver det 18900 og det passer også med en tidligere beregning derinde på en bil mage til at afgiften var 15700.

Men ved du om det er 50% eller 95% jeg skal gå efter? Bilen er jo fra før Juni 1998 og burde være uden for strafafgift og derfor vil jeg mene det skulle være 50% afgift jeg skal gå efter?

• Finn R
    Finn R Tilmeldt:
    feb 2011

#6   26. feb 2011 Hej Thomas
    Jeg kender en syns gut og han fortalte at du kan bruge en tommelfinger regel som siger 60% af den danske udsalgspris, den går du ikke helt galt i byen med. Der vil selvfælgelig være nogle fradrag for undermiddel stand eller tillæg for et meget velholgt eksenplar. Så dit regnestykke kunne se sådan her ud: 47143 x 60% = 28285.
    Jeg syntes at umiddelbart er knapt 50 kdr. for en gulplade BMW 525tds fra 97 virke som at så er den ihvertfald betalt, men det er min umiddelbare vurdering. Hvis du kan dokumenterer at biler som din BMW med gule plader sælges for væsentligt mindre, er det godt for din reg.afgift vurderings sag, ved skat.
    Mvh. Finn

• #7   26. feb 2011 Hej Finn,
    Det lyder umiddelbart rigtig godt, man regner ikke ud fra km og udstyr i bilen længere vel? For "min" har læder, xenon og auto gear? håber ikke det har noget at sige. Den eneste afgifts vurdering jeg kan finde på skats hjemme side på samme bil, er fra 12/8-2010 og der har de sat nyprisen til at være 350.000 og handelsprisen til 46000 og den afgiftspligtige værdi på 31272, så afgiften blev 14728 og det er en bil, som har gået 61000 mindre end den jeg har kig på, så den afgørelse fra skat, må jeg da vel kunne bruge som argumentation?

Mvh

Thomas

• Finn R
    Finn R Tilmeldt:
    feb 2011

#8   26. feb 2011 Nej du har ret. Når køretøjet når en given alder ser de ikke på udstyrs pakker mere, kan ikke huske præsist hvor gammel? Ja du kan henvise til denne sag, men skat vil med garanti selv anvende denne foregående sammenlignelige sag. Det du kan gøre, er at dokumenterer væsentlige forskelle fra skats tidlige sag til hvad denne bil aktuelt har af udsalgs værdi. Altså tilfælde hvor du kan forvise eksempler på salgsannoncer eller kopi af købskontrakter. Det sidste nævnte vil nok være svært at fremskaffe, medmindre du kender en som kender en, du ved.
    Som en eksra oplysning har jeg ladet mig fortælle at man kun kan søge afgiften en gang om året, på den samme bil. Jeg ved ikke helt om det stadig er tilfældet, men det håber jeg du vil skriv om senere og gerne med en reminder til mig.
    Held og lykke med din 5er -og Skat smiley
    Mvh. Finn

Kommentér på:
vedr. afgiftsberegning

Annonce