{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.446 visninger | Oprettet:

Golf 1,6 aut. vs. Bora 2,3 V5 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og overvejer at bytte min Golf 4 med en Bora, men kan ikke rigtig finde ud af om det et godt byt?

Grunden er, at vi har en lille og er lidt træt af 3 døre, men det også ENETSE grund til jeg overvejer det. Er glad for golfen men det er lidt nemmere hvis der havde været et ekstra sæt døre.

Lidt om Golfen: 1,6 (101HK), aut. gear, 99.xxx, fuld service, pæn og velholdt. Ikke det store udstyr kun c-lås og aut. gear.

Lidt om Boraen: 2,3 V5 Highline (150HK), manual gear, 170.xxx, fuld service, pæn og velholdt, Highline udstyr inkl. fartpilot.


Grunden til det lige er en Bora er, at jeg skal først og fremmest skal finde en der gider og bytte, samtidig med, at jeg gerne vil have en i samme stort set stand som min. Men ikke et krav det skal være en Bora men har været den mest interessante der ville bytte. Derfor jeg lige spørger til den smiley

PFT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 1,6 aut. vs. Bora 2,3 V5
  • #1   1. mar 2011 sådan en bora er sgu en lækker bil. og vr5 motoren går nu også fint, bedre end i 1,6 med selvblander smiley

  • #2   1. mar 2011 bora,en er en god bil.......så ville da sige det lyder meget godt...kommer self. an på hvor meget du skal give oveni........
    mvh


  • #3   1. mar 2011 Oveni?? Det skam lige over.... Boraerne er ikke særlig dyre mere hvis jeg kigger på bilbasen.

    170.xxx synes jeg jo er en del km.

    Det var mere for de ekstra sæt døre.


  • #4   1. mar 2011 170.xxx skulle det være mange km? hm. hvad er du bange for?

  • #5   1. mar 2011 V5'eren lyder godt, men den er tørstig som bare fanden, de bruger alle sammen olie, og er generelt ikke ret solide...

  • #6   1. mar 2011 jeg havde helt sikker byttet! Har selv en golf 4 1,6 variant dog heldigvis ikke med automatgear, men den er jo sløv af h til, og går jo alligevel kun mellem 12 og 13 km/l..
    Ville selv hellere have en bora, for synes det er en mega flot bil, men problemet er bare at de er svære at komme af med, fordi de aldrig er blevet særlig populære.. Der er ikke ret mange der søger på dem på f.eks dba og bilbasen.. Og så har de bare mere udstyr end en golf 4..
    Men dem jeg har været ude og kigge på, havde så også stor tilbøjelighed til at have stenslag = rust på bagskærmene, af en eller anden mærkelig grund, værre end golferne.

    Og 170.000 km er ingenting i min verden! Og ja de er lidt berygtede for at bruge lidt olie, men det er en 1,6 og 2,0 i hvert fald også kendt for at gøre!


  • #7   1. mar 2011 Bettina: "heldigvis ikke med automat gear" - jeg elsker automatgearet. Der rager mig om bilen er hurtig skal bare være holdbar og solid, hvad skal jeg køre stærkt for? Men min bruger ingen olie så det ikke helt sandt.

    Steffen, nej det ikke mange km i sin forstand jeg synes bare det mange. Og er ikke bange for noget men vil gerne forhøre mig alligevel.

    Anders: ikke ret solide? Definer?


  • #8   1. mar 2011 hehe okay jeg kan godt nok ikke forholde mig til det automagear.
    Men nej, din har jo ikke engang gået 100.000 km endnu og er jo heller ikke dem alle der bruger olie, men det er en svaghed på de motorer.
    hehe jamen hvis du ikke er interesseret i hk, hvorfor så vælge en vr5? Så kan du jo sagtens sælge din golf i ren handel og så købe en bora med en mindre motor, med mere udstyr end din golf og med færre km på bagen end den 2,3.. Så kan du jo vælge og vrage som du vil..


  • #9   1. mar 2011 Det er super lækkert med aut. gear i byen.. kørte jeg længere ture til daglig havde jeg også været lidt ligeglad. - Men kører sjældent og når det er mest by.

    Hvorfor vælge en VR5. Det var fordi han har skrevet til mig ang. bytte, som skrevet højere oppe er det ikke fordi det skal være en VR5.

    Ja kan sagtens sælge i min, men tror jeg vil få mere ud af det hvis der lige står og mangler min. - Det som sagt kun pga. det kunne være dejligt med et ekstra sæt døre. Udstyret betyder ikke det store for mig, lortet går bare i stykker med tiden smiley

    Ville da også gerne finde en Golf 5 dørs, de fleste har bare gået en krig eller er overgejlet.


  • #10   1. mar 2011 ja det vil jeg så give dig fuldstændig ret i, de har gået alt for mange km de golfer.
    Jamen alternativt, kunne du købe en variant hvis det var noget, der er mega plads, den har 4 døre og kører sgu fint nok. Er ikke så pæn som boraen, men er helt hundrede nemmere at sælge igen, og så er der også mindre risiko (eller det bilder jeg mig ind) for at den er blevet kørt af en brian og er overhængt med thansen klisterbras..
    Og ja mht udstyr har du sgu også ret, deres elruder går i hvert fald også af og til i stykker..


  • #11   1. mar 2011 Ja men jeg har egentlig ikke så store krav, andet end dem i min annonce. Min bil står rigtig flot, også derfor jeg ikke bare bytter. 3 døre er okay, men savner bare de sidste 2. Er sgu lidt nemmere.

    Kunne jo bare sætte bilen 10.000 ned, men igen jeg sælger KUN pga. dørene, for ellers er bilen super god, Har ikke kostet mig andet end et batteri her i vinters smiley


Kommentér på:
Golf 1,6 aut. vs. Bora 2,3 V5

Annonce