{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For meget olie påfyldt
  • #2   1. mar 2011 altså en halv liter for meget gør ikke bilen begynder at ryge og tage olie ind

• #3   1. mar 2011 For meget olie har moteren ikke godt af. og en halv liter :S jeg havde fyldt så der var 3 mm for meget på pinden. det tappede jeg af. man skal passe på det med at bare øse for meget olie på.

• #4   1. mar 2011 Rathlou !
    HARTMANN$
    Er det noget i ved noget om.....?

Hvorfor må der ikke komme for meget olie på en motor....
    Og hvornår bliver det et problem...
    5mm ?
    10mm ?
    20mm ?

• #5   1. mar 2011 For meget olie = for højt olietryk hvilket kan resultere i at ventilstammepakninger osv. som sørger for at holde olien i motoren og ikke i udstødningen bliver ødelagt.. Sker dette begynder den først at bruge olie og det er nok en grund til at den ryger...

• #6   1. mar 2011 Ja morgan d.

Det er åbenbart dig der ikke ved så meget om det. Det er rigtig det som Daniel D siger.. Den kan begynde og bruge olie af det.

• #7   1. mar 2011 Daniel D
    Stiger olietrykket når man har for meget olie på bundkaret, og er det noget du vil anbefale til gamle biler med lavt olietryk.

HARTMANN$
    Men ved du hvorfor der ikke må stå for meget olie i bundkaret....?

• #8   1. mar 2011 For meget olie er lige så skadeligt som for lidt olie, derfor der er et min-max. Læs på emnet, der er masser om det.

• #9   1. mar 2011 Rathlou !
    Mener du også at olietrykket stiger i topstykket når der står der er for meget olie i bundkaret ?

• #10   1. mar 2011 Okay Morgan D ved meget om det med at fylde olie på så næste gang giver jeg nok bare min bil et par liter for meget. og så skider på at fabrikanten har lavet en oliepind hvor der står max på smiley

• #11   1. mar 2011 Morgan D-- Ja det gør det. Fik afvide da jeg have fyldt for meget oile på at jeg skulle få det af i en fart.. Der er en grund til min-max pinden

• #12   1. mar 2011 Thomze N
    Der er faktisk skrevet om lidt om det....
    Og hvis du mener at det er lige så slemt at have for meget olie på som for lidt så bør du nok Google lidt.....

• #13   1. mar 2011 Morgan D

Bundkaret er jo lavet til den mængde olie som bilen påkræver.. Derfor skal du ALTID fylde efter hvad pinden siger og hverken mere eller mindre...

• #14   1. mar 2011 Der er tale om at der er kommet 1/2 liter olie for meget på, ikke 2 liter.

Og hvis Rathlou !
    har hældt 2 liter for meget på din motor så er det nok klart at du har fået fortalt at du skulle tage det af igen.....
    Så ville olie sikket have stået op omkring din krumtap så den ville have pisked din olie til flødeskum.

• #15   1. mar 2011 Morgan D. Dengang jeg havde fyldt for meget på var det 2 dl! og det er også for meget. flyd olie på til max. forstår slet ikke hvorfor du vil diskutere det ?

• #16   1. mar 2011 Der er tale om 1/2 liter olie.... Der er ikke noget tryk der stiger i bundkaret, eller noget olie der bliver suget ind nogle steder....

Det kan være et lille problem hvis der er en krumtapudluftning i bundkaret og olien står over dette hul..... Men nej...

• #17   1. mar 2011 Du er en af de første der siger at det intet betyder at fylde for meget olie på. men er ligeglad. bare jeg ved at min passer med max

• #18   1. mar 2011 Rathlou !
    Hvis du har fået fortalt at du skulle tage 2dl olie af din motor og du har gjort det....... så er jeg sikker på at de er nogle der går og griner af dig et sted....

Det øverste mærke på pinden sidder i SIKKER afstand til krumtappen og toppen af bundkaret mm. selv under den vildeste kørsel i sving opbremsninger og bjergkørsel.
    En halv liter olie gør ingen ting...

Prøv at gå ud og mål hvor langt ned din olie pind stikker under krumtappen.....

• #19   1. mar 2011 Rathlou ! Præcis.. MAX og ikke længere... Utroligt nogle folk er så bedrevidende...............

• #20   1. mar 2011 Rathlou !
    Jeg har kørt en Ca. tom for olie med 7.5 kg.... den lyd kommer man sig ikke over.....
    Kender du SXOC.

• #21   1. mar 2011 Det var Claus fra Nipponpower som hjælper mig med dele osv til min Nissan og han siger man skal passe på med at fylde for meget olie på. Især på min motor. så tror bestemt ikke han griner af nogen her. Han har selv tappet af hans bil fordi der var 3-4 mm for meget olie på pinden. men tror faktisk folk griner lidt af dig. for det utroligt du ikke kan indse at det bedste er at fylde på til max og holde olie standen der :S

• #22   1. mar 2011 Tag nu lige min og max med et gram salt, min er jo ikke der hvor du smadret motor fuldstændig, men hvis man kører den langt under min går det galt, og det samme med max lidt over betyder ikke en skid men meget over er noget lort.
    Det er min erfaring og min mening disser ingen fordi de mener noget andet.

• #23   1. mar 2011 Nej kender ik SXOC. men synes nu bare vi skal droppe alt den olie snak her. så må han selv bestemme om han vil tappe den halve liter af sin bil eller ej

Kommentér på:
For meget olie påfyldt

Annonce