{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.127 visninger | Oprettet:

Betinget godkendt køretøj - næste syn? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Hvordan forholder det sig, hvis et køretøj er blevet betinget godkendt, når man så møder op til næste syn 2 år senere?
Forventer de at man har rettet de fejl køretøjet måtte have til næste gang man møder op til syn, og så kan de kræve omsyn med fejlene rettet, eller ser de igennem fingre, og laver endnu en betinget godkendelse?

Håber I forstår mit spørgsmål her..

Mvh. Green

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betinget godkendt køretøj - næste syn?
  • #2   5. mar 2011 de skal jo rettes, står også i synsrapporten

• #3   5. mar 2011 Forstår det godt;)
    Godt spørgsmål iøvrigt! Jeg ved ikke hva loven siger på det område, men kender til flere biler som har fået anmerkninger på de samme ting flere år t træk... Som feks loadindex på dæk, manglende visker på bagruden osv.

• #4   5. mar 2011 Hvis den er betinget skal fejlen rettes inden næsten syn.

• #5   5. mar 2011 når en bile er betinge synet skal den ikke til omsyn men man skal rette fejle på synsrapporte før er bile ikke lovlig står da oss på synsrappo

• #6   5. mar 2011 Du har 30 dage til at få det lavet - som ikke blev godkendt smiley
    og hvis du overskrider de 30 dage, skal du betale for et fuldt syn igen :)!

Har haft samme problem.

• #7   5. mar 2011 claus bil er da synet med fejl/godkent

• #8   5. mar 2011 Claus .
    Kun hvis det er omsyn, og det er ikke tilfældet her, den er betinget godkendt og det betyder at den samme fejl må ikke være til næste syn ellers kan bilen ikke synes før fejlen er udbedret.

• #9   5. mar 2011 Okay. så har jeg misforstået smiley

• #10   5. mar 2011 At bilen er betinget godkendt, betyder jo bare at bilen ikke er godkendt før fejlen er lavet.

Det er fordi det er så lille en ting, at synshallen ikke behøver at se bilen igen for at kontrollere at det er lavet. Men bilen er ikke lovlig, før at fejlen er udbedret. Dette står også på synsrapporten.

• #11   5. mar 2011 selvfølgelig skal det da laves.. det står enda på din syns seddel at bilen er betinget godkendt og at evt fejl skal rettes...

• bilgejler .
    bilgejler . Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 227
    #12   5. mar 2011 til alle i kloge mennesker der sidder og gætter sig til noget de egentlig ikke ved ret meget om.
    hvis bilen er BETINGET godkendt er bilen jo synet og skal ikke til omsyn. MEN den er jo ikke kovlig at køre i før man har rettet de småfejl der står på synsraporten,
    det er jo bare synsmanden der stoler på at du kører hjem og ordner de fejl han lod dig køre hjem med. den er jo godkendt på betingelse af at du kører hjem og ordner det. og skal ikke til syn igen før om 2 år. og det må da være pinligt at møde op igen om 2 år med de samme fejl fordi man ik fik det lavet sidst.

• #13   5. mar 2011 bilgejler . : hvor har du dog ret;-)

• #14   5. mar 2011 #Peter M - Det sku rart nogle forstår spørgsmålet!

#bilgejler - Til dig som tror du er så klog, at du behøver nedgører de andre: Læs nu spørgsmålet..! Du sku ikke en skid bedre.. Og hvad der er pinligt og hvad der ikke er, er da fuldstændig irrelevant..

Altså hvad der står på sysrapporten ved jeg godt, og at bilen kun må køre på vejene i det øjeblik fejlen(e) er blevet rettet.

MEN:
    Kan synshallen kræve OMSYN hvis de små fejl (læs, små fejl som gør bilen blet betinget godkendt) endnu ikke er rettet, som blev påtalt på forrige syn? Eller vil de blot lave endnu en betinget godkendelse?

• #15   5. mar 2011 De kan jo ikke vide om bilen har haft fejlene rettet, og de bare er opstået igen smiley

• #16   5. mar 2011 Nej, det har du jo ret i.. Hovsa:-b

• #18   6. mar 2011 Nope, man kan blive ved med at syne bilen med de fejl igen og igen. Hvis bilen er f.eks. er blevet betinget godkendt pga manglende nummerpladelys, så bliver den altså ikke dumpet ved næste syn, bare fordi lyset ikke virker. Der skal noget mere alvorligt til.

• Jean M
    Jean M Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #19   4. maj 2014 Et syn kan betyde en regning det næsten er umulig at betale på en gang - min bil er som sådan ok - men når det kommer til det med partikelfilter så går prisen bare op - når den nu skal på værksted vil jeg da lige spørge om det med betinget godkendt eller om der en mulighed for at "bide" synet over i to dele økonomisk så jeg inde 6mdr kan komme og få det sidste ordnet- som ny bilejer er det en slem regning - sådan nærmest "velkommen i klassen" . NB. haft kørekort i 40 år

• Jean M
    Jean M Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #20   8. maj 2014 §.36 Stk1 nr2.Synsresultatet -Køretøjet er betinget godkendt-
    (må dog normalt ikke benyttes ved omsyn og genfremstilling)

§ 42. Et køretøj, der er betinget godkendt med påpegede fejl,
    må, indtil det er bragt i forskriftsmæssig stand, kun benyttes til den
    kørsel, der er nødvendig i forbindelse med køretøjets reparation.

§43 Stk5 Hvis køretøjet er betinget godkendt i henhold til § 35, stk. 8,
    indberettes dette samt datoen for det udenlandske syn til SKAT

NB:
    § 35 Synsvirksomheden kontrollerer, om køretøjet er i forskriftsmæssig stand

ja så kan det undre mig at jeg ser i bilbogen at der er vogne der kører år efter år og igen bare bliver Betinget godkendt.

• #21   8. maj 2014 Stop dig selv Jean M.
    Dette emne er fra 2011, så manden har sgu nok løst problemet. Der er ingen grund til at skrive i gamle indlæg, ligesom jeg skrev til dig i besked.

Kommentér på:
Betinget godkendt køretøj - næste syn?

Annonce