{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring i en andens navn?
  • #1   9. mar 2011 Nej..

• [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #2   9. mar 2011 Ja.. Men der skal stå på reg. attest at du er ejer og at han er bruger..

• #3   9. mar 2011 Ved du hvor man ikke kan det evt :)?

• #4   9. mar 2011 Det er muligt, men koster $$$$ hvis du laver ballade.. plus du nok aldrig får en forskring igen.. eller råd til en bil for den sags skyld.

• #5   9. mar 2011 [ db ]
    Så jeg må stadig godt køre i den så hvis forsikringen er oplyst om det ikke ?

• #6   9. mar 2011 Dennis L !
    Det kommer da ikke til at koste dollars hvis de ved jeg køre i den også ?

• [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

#7   9. mar 2011 Det må du vel. .Du er jo "ejeren"..

Sådan kører kæresten og jeg.. Hun står som ejer og jeg står som bruger.
    Men vi kører bilen begge 2..

• #8   9. mar 2011 Forsikringen skal stå i dit navn.. Og hvis din far bruger den til daglig, skal han været angivet som bruger..

• [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

#9   9. mar 2011 Casper: Det er jo BRUGER der skal betale forsikring.

• [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

#10   9. mar 2011 Og det er også BRUGER der skal ha' forsikringsbevis med når bilen skal omregistreres.

• #11   9. mar 2011 BG´s vrede Villy .
    Den bliver jo alligevel billigere når jeg bliver 25 ?

• #12   9. mar 2011 [ db ]
    Jamen jeg havde tænkt mig at bruge den til dagligt lige meget hvad, også bare have forsikringen i min far navn... Men jeg tror faktisk ikke den kan lade sig gøre når jeg står som ejer af bilen,.

• #13   9. mar 2011 Hvis du kommer til at stå som bruger, så ryger forsikringen op alligevel.

• [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

#14   9. mar 2011 Jeg ved det ikke.. Tror også at det ville blive opfattet som forsikringssvindel smiley De ser måske anderledes på det når det er et "par"..
    Vi har kørt i 2 biler i 5 år med kæresten som ejer og mig som bruger og forsikring i mit navn, uden nogen problemer..

• #15   9. mar 2011 Så vidt jeg ved at det bruger med den laveste anciennitet de går ud fra. Så du kan lige så godt selv stå som ejer og bruger, du vinder ikke noget som helst ved det.

• #16   9. mar 2011 hvor gammel er du nu..?

• #17   9. mar 2011 Mig bekendt må du godt eje bilen, hvor din far forsikrer den hvis han står som bruger..
    Men i så fald må du ikke benytte bilen, medmindre det er oplyst til forsikringsselskabet..

Men det går de sjældent med til da det udgør en større risiko for skader når en ung benytter en bil..
    Derfor er det somregel den yngste der skal forsikre bilen..

Man kan så godt undlade at skrive dig på som ejer og/eller bruger, men så må du ikke benytte bilen til hverdag efter hvad de selv siger..

• #18   9. mar 2011 Hvis man bor sammen (kærestepar), så må begge parter benytte bilen lige meget uanset hvem der ejer bilen og forsikringen. Det kræver heller ikke vedkommende står som bruger.. Sådan er det bare når det er kærestepar.. smiley Det er vi i hvert fald blevet fortalt af forsikringsselskabet.. Hvis jeg nu er elitebilist og min kæreste skal have bil første gang, så får hun min anciennitet..

• #19   9. mar 2011 Du kan godt sætte den i dine forældres navn, og så selv stå som bruger. Forsikringen vil være lidt billigere, men du optjener også kun 50% anciennitet. Det er sådan min kammerat gør i hvert fald. Men igen... Når han så er 25, og har kørt 7 års skadefri (fra 18-25), så har han kun optjent 3,5 års anciennitet smiley

• [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

#20   9. mar 2011 Ja, nemlig Michael..
    VI har dog valgt at vi begge 2 står på reg. attesten så forsikringen er klar over at vi bgge 2 skal tjene ancinnitet på en forsikring..

• #21   9. mar 2011 det er så brugeren prisen regnes ud fra og det er brugeren der optjener anciennitet, så hvis DU står som EJER og din far som BRUGER optjener du ikk en skid men forsikringen bliver beregnet efter din fars anciennitet... så må du så ikke være den primære bruger af bilen.. hvis din far tegner forsikringen med DIG som BRUGER vil du optjene ancienniteten, men prisen vil så være den samme som hvis du selv står som ejer og bruger... så du kan ikke både ha billig forsikring og samtidig optjene point! husk at hvis du kører i din fars navn skal du højst sandsynligt betale dobbelt selvrisiko ved skader hvis du er under 25 år..

• #22   9. mar 2011 ok... det forstår jeg så ikke... det eneste logiske er da at forsikringen følger den person der kører i bilen.. det er os sådan jeg har fået det oplyst ved de forsikringsselskaber jeg har haft snakket med da jeg selv skulle i gang.. men selvfølgelig er alle regler ikke ens ved alle selskaber smiley

• #23   9. mar 2011 min søster fik min bil. den stod så i min fars navn da hun ikke selv havde råd til at forsikre. alka sagde bare at min fars selvrisiko 2100. min søsteres var 5100,- og hun fik ikke ancenitet...

forsikrer lortet selv meget nemmere... jeg har altid forsikret mine biler selv... 22år og eg betaler 5500i ansvar for min carina.. syntes jeg ikke er galt... + min motorcykel koster 2500 i med ansvar.

• #24   9. mar 2011 selvfølgelig dækker forsikringen.. men det er da den primære bruger der skal stå som bruger... lige meget hvem ejeren er! selvfølgelig må du låne farmands bil... os uden du står som bruger... men hvis det KUN er dig der bruger bilen og din far aldrig kører i den er det selvfølgelig dig og ikke din far der skal stå som bruger! siger det ikke sig selv ?

• #25   9. mar 2011 kan godt se jeg måske havde fået formuleret mig lidt dårligt før smiley

• #26   9. mar 2011 lyder som om vi er helt enige! smiley hehe...

Kommentér på:
Forsikring i en andens navn?

Annonce