Erfaringer med alu-fælge søges {{forumTopicSubject}}
Hej
Efter at min svigerfar sidste år lavede mange hakker i mine alu-fælge ved på- og afmontering af dæk, har jeg besluttet, at jeg i år køber nye.
Mine gamle er Dezent J i 6,5x15. Dækkene er Michelin Energy Saver i 195-50-15. Dækkene skal flyttes over på de nye alu-fælge.
Min dækmand siger, at de alu-fælge, der er både sorte og har stål i højglans, er mere sarte end alu-fælge, der er malet. De alu-fælge, der er tofarvede (sort og sølv), skulle være mere sarte og hurtigt blive grimmere end alu-fælge, der er malet, da de sølvfarvede områder (de polerede områder) på de tofarvede kun er dækket af et lag lak. Derfor kan stenslag hurtigt bryde igennem lakken og derved forårsage rustpletter.
Jeg synes selv, at eksempelvis Dezent RB dark er pænere end den ensfarvede Dezent RB.
http://www.autofokus.dk/carstyling/default.asp?side=aluf%E6lge_vis&id=306&f%E6lg=Dezent%A0RB%20DARK&title=Dezent%A0RB%20DARK&menu=aluf%E6lge&menu2=Dezent&maerke_id=20
http://www.prowheels.dk/shop/dezent-rb-1570p.html
Hvad er din erfaring? Skal man være meget påpasselig over for sine alu-fælge, hvis man har en type, der har lak på de de blanke overflader? Hvor tit skal man ordne dem med en gang vask? Og kommer der hurtigt stenslag, så der kommer små, irrede pletter rundt i kanten?
Mine gamle Dezent J alu-fælge er stadig flotte i overfladen - bortset fra de store hakker, som min svigerfar har påført dem! Og de er malet - der er ikke deciderede områder, der er polerede og lakerede.
Og hvilke alu-fælge i 15 tommer synes du, passer godt til min Corsa C? Se bilen i min profil.
Hilsen
Mike
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 146 Emner: 286 Svar: 4.892
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 195 Svar: 5.527
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 214 Svar: 2.263
apr 2008
feb 2009
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 72 Svar: 377
Var det ikke dig som lavede en tråd i sin tid, om hvad du skulle stille op med din uduelige svigerfar?
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 59 Svar: 418
Det er bare nemmere at se på de klarlakkede fælge, på den måde kan du nemmere få dem repareret inden de får alt for dybe irre skader.
Jeg har dem selv, og prioriterer klart dem frem for malede fælge.
Skal det være fedt eller praktisk, køb med hjertet.
Hvad siger din svigerfar selv til sin præstation, og hvad har han tilbudt dig for sin mindre heldige handling som var gjort i god mening?
Kan du uploade billeder af det defekte fælge?
Hilsen Søren
apr 2008
Jeg er stadig i tvivl - nu endnu mere, da jeg egentlig havde fravalgt fælge med klarlak på pga. PointS' udmelding. En af dækmændene sgade, at han ville råde mig til at købe malede fælge, da jeg gik op i detaljerne. Han sagde, at jeg nok ville se den mindste ridse, hvis jeg ikke tog en fælg, der er malet.
apr 2008
feb 2009
Kender flere der har fælge med "sølv-kant" og de har ikke oplevet noget..
Erfaringer med alu-fælge søges