{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Erfaringer med alu-fælge søges {{forumTopicSubject}}

Hej

Efter at min svigerfar sidste år lavede mange hakker i mine alu-fælge ved på- og afmontering af dæk, har jeg besluttet, at jeg i år køber nye.

Mine gamle er Dezent J i 6,5x15. Dækkene er Michelin Energy Saver i 195-50-15. Dækkene skal flyttes over på de nye alu-fælge.

Min dækmand siger, at de alu-fælge, der er både sorte og har stål i højglans, er mere sarte end alu-fælge, der er malet. De alu-fælge, der er tofarvede (sort og sølv), skulle være mere sarte og hurtigt blive grimmere end alu-fælge, der er malet, da de sølvfarvede områder (de polerede områder) på de tofarvede kun er dækket af et lag lak. Derfor kan stenslag hurtigt bryde igennem lakken og derved forårsage rustpletter.

Jeg synes selv, at eksempelvis Dezent RB dark er pænere end den ensfarvede Dezent RB.

http://www.autofokus.dk/carstyling/default.asp?side=aluf%E6lge_vis&id=306&f%E6lg=Dezent%A0RB%20DARK&title=Dezent%A0RB%20DARK&menu=aluf%E6lge&menu2=Dezent&maerke_id=20

http://www.prowheels.dk/shop/dezent-rb-1570p.html

Hvad er din erfaring? Skal man være meget påpasselig over for sine alu-fælge, hvis man har en type, der har lak på de de blanke overflader? Hvor tit skal man ordne dem med en gang vask? Og kommer der hurtigt stenslag, så der kommer små, irrede pletter rundt i kanten?

Mine gamle Dezent J alu-fælge er stadig flotte i overfladen - bortset fra de store hakker, som min svigerfar har påført dem! Og de er malet - der er ikke deciderede områder, der er polerede og lakerede.

Og hvilke alu-fælge i 15 tommer synes du, passer godt til min Corsa C? Se bilen i min profil.

Hilsen

Mike

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaringer med alu-fælge søges
Kommentér på:
Erfaringer med alu-fælge søges

Annonce