{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

306 gti bliver "varm" {{forumTopicSubject}}

hey bg.
har lige et spørgsmål angående min peugeot 306 gti
når jeg køre i ligger den på 70 grader konstant, men når jeg f.eks køre i kø, eller bilen står i tomgang længe stiger temperaturen til over 90 grader. den stiger til lige før det røde felt før blæseren starter, og så falder den igen. kan det passe den skal helt op til lige før det røde felt før blæseren skal gå i gang ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  306 gti bliver "varm"
  • #1   14. mar 2011 når den har gjort det en gang. gør den det så igen? ellers vil jeg sige at det bare er din termostat der åbner.

• #2   14. mar 2011 øh nej, blæseren skal starte ved 92 grader hvis jeg ikke husker helt galt...

• #3   14. mar 2011 nej der åbner termostaten, smiley

• #4   14. mar 2011 har jeg ikke rigtig lagt mærke til. altså køre 30km på arbejde hvor den sidste km er kø kørsel, og den ligger konstant på de 70grader indtil jeg kommer til kø, og så begynder den at stige. men den falder så os igen ligeså snart jeg kommer til at køre med nogenlunde fart igen

• #5   14. mar 2011 @molberg: også kommer det varme kølervæske ud i køleren hvor føleren til blæseren sidder, så blæserne tænder.

læs lidt på lektien, eller få dit svendebrev først. det har jeg.

• #6   14. mar 2011 men termostaten åbner før, for begge slanger til køleren er brænd varme allerede ved de 90 grader. men blæseren tænder bare ikke før den er lige ved det røde felt

• #7   14. mar 2011 Nej, ved 100 grader begynder vandet så at koge, og det får trykket til at stige så den dampmotor der trækker blæseren går bliver skubbet i gang.

Lær nu at udtal jer uden grundlag og viden, alt det der skole-pjat i laver... jeg ved snart ikke hvad jeg skal stille op med jer.

• #8   14. mar 2011 Hammer !
    så det er ikke normalt ? hvad er så gået istykker ?

• #9   14. mar 2011 Jeg kan egentlig ikke se at der skulle være noget i vejen... Normal optimal arbejdstemperatur ligger jo omkring de 80-90 grader, så mon egentlig ikke du kører lidt for kold, når du bare kører derudad?

• #10   14. mar 2011 en peugoet ligger lidt lavere når bilen køren, min ligger også ved 70-75 grader når jeg kører, der skal meget til før den kommer i nærheden af 90 grader, men jeg havde det samme problem med min i sommers og det endte med en ny termostat samt føleren til blæseren ude i køleren, den der med damp tryk må i længere ud på landet med, blæseren er elektrisk og føleren ændrer modstand ved høj temperatur så blæseren tænder, sværere er det altså heller ikke...

• #11   15. mar 2011 Nej, blæseren bliver altså trukket af en dampmotor, lissom generatoren og venstre baghjul, Michael. Dampkraft er den eneste pålidelige energikilde nu til dags. smiley

Anyhow, min TS6 ligger altså roligt omkring en olietemperatur på 85 når jeg kører på landevej, og så triller den op omkring 90 når jeg kører lidt hurtigere. Vandet forbliver fuldstændig fast på 90.

Mvh.

• #12   1. maj 2011 undskyld jeg bryder ind, hammer du har en ts6 hvilket jeg også har. så har lige et spørgsmål. min holder normal temp ved kørsel, men ved kø og stil stand med tændt motor bliver den varm. og blæseren går ikke i gang? der er både olie og kølervæske på! er det min termostat? på forhånd tak

• #13   2. maj 2011 Jeg har faktisk nøjagtig samme problem, Frederik. Jeg har læst mig frem til at der måske er en luftbobbel i kølersystemet, og det kan være derfor at den bliver så djævelsk varm, når den ikke er i fart, men... jeg ved ikke hvorfor min blæser ikke starter.

Kommentér på:
306 gti bliver "varm"

Annonce