{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til dem der vil smide sommerdæk på.
  • #1   16. mar 2011 Man plejer jo også først at sætte dem på i påske ferien:)

• #2   16. mar 2011 Mine kopm på igar!! smiley

• #3   16. mar 2011 Christian .

tjoeh men opdelingen er sådan her allerede på bg.
    50%har allere sat sommersutterner på.
    25% spørger konstant hver dag, hvornår de skal på.
    og de sidste 25% er dem som stadig køre på vinterdæk (jeg en af dem).
    Eller også er den anderledes.
    Men det et emne der er oppe og vende 5 gange om dagen :-).

• #4   16. mar 2011 også der også helt andre som ikke en gang har somerbilen ude af den varme garage på 16 grader smiley hehe før vi rammer samme temp på den anden side af porten

• #5   16. mar 2011 mine kommer først på ved en 5-7 graders varme. vognen ser egentlig osse ret godt ud med sorte stålfælge på.....

• #6   16. mar 2011 Jeg venter noget tid endnu. Der stadig salt på vejene. Det skal helt væk smiley

• #7   16. mar 2011
    I går morges, kørte jeg bag en saltspreder i Frederikshavn Kommune, så mon ikke man skal vente lidt i det Nordjyske

• #8   16. mar 2011 Grunden til at vente er da kun for ikke at få salt på fælgene. Så længe der ikke ligger sne så er vejgrebet sku næsten det samme!

• #9   16. mar 2011 ja jesper det siger du også når du ligger i grøften med hårde sommerdæk på

• #10   16. mar 2011 Peder M: Jeg kører nu stadig på vinterdæk. Men synes ikke der er større mærkbar forskel på om man kører med sommer eller vinterdæk nu. Så længe vejen er tør, eller der i hvertfald ikke ligger sne.

• #11   16. mar 2011 Peder M, jeg kørte da på sommerdæk hele sidste vinter og de var mindst ligeså gode som mine nuværende vinterdæk. Men det var også helt nye sommerdæk, så mønster var der mere end rigeligt af.

Og jaja, som jeg har sagt så skal vi senere på sommeren svare på dumme spørgsmål om hvorfor folks fælge irrer.

• #12   16. mar 2011 det er bedst at vente til det er en 6-7 grader da det slider en del mere på sommerdæk når det er koldt.

• #13   16. mar 2011 "det er bedst at vente til det er en 6-7 grader da det slider en del mere på sommerdæk når det er koldt."

Øhh... sikke da noget vrøvl!

Men at det så er en god idé med vinterdæk når der ligger is på ruden er noget andet.

• #14   16. mar 2011 Et godt råd til tvivlere.....

Smid dine dæk i begagerummet og en god donkraft og hjulnøgle og varme handsker.. så er du altid klar til et godt pitstop..

Er rådet ikke godt nok, så smid en mukkert om i begagerummer og slå dig 3 gange hver gang du ser et snefnug eller frostgrader med sommerdæk på...

• #15   16. mar 2011 Falco Brandybuck of Buckland .

Du har glemt de værste i statestikken.

De der 15% som resolut altid bare køre på sommerdæk også hele vinteren igennem.

Jeg skifter aldrig dæk type på mine biler, de køre enten kun på sommerdæk eller vinter dæk.
    Jeg vælger så bare bil efter årstid og temperatur :o)

• #16   16. mar 2011 Jesper C : du skulle tage og undersøge om dit forsikringsselskab vil dække noget som helst hvis du køre galt på sommerdæk nu. Så længe vi har nattefrost vil jeg tror de siger f*** dig du betaler selv. Men det er da værd og undersøge og bestemt en god grund til ikke at skifte til sommerdæk endnu.

• #17   16. mar 2011 nåå fik ik læst din kommentar nr.2. Så det jeg skrev går ud til sommerdæk's gamblerne.

• #18   16. mar 2011 Der er ingen lov i danmark med vinterdæk så din forsikring dækker selvom du køre på sommer dæk om vinteren...

• #19   16. mar 2011 det tror jeg ik du skal regne med. du skal gøre alt for at køre så sikkert som muligt. ergo kan de vurdere at du ikke har gjort nok. bum! fælden klapper. smiley

• #20   16. mar 2011 mine kommer ikk på før jeg syntes jeg årker... kan godt gå lang tid

• #21   16. mar 2011 Også er der dem, der ikke skifter til vinterdæk. Men bare stææer bilen i vinterhi;)

• #22   16. mar 2011 jeg arbejder i en biludlejning og vi har heller ikke sat vinterdæk på alle bilerne og som sagt der er INGEN krav om at vi skal køre på vinterdæk fra en dato til en anden så jov de dækker men hvis du glider op i røven af en anden fordi der er glat og du køre på sommer dæk har du skylden men det har du også hvis du har vinterdæk på kender flere som er "dumme" nok til at køre sommer dæk hele året og har lavet skader men deres forsikring dækkede som de skulle.... men jov jeg har altid skiftet til vinter dæk på mine biler og der er stor forskel

• #23   16. mar 2011 Christian: Nemlig ja.. hehe

• #24   16. mar 2011 Bob O
    Sikke noget fis, forsikringen SKAL dække da der ikke er krav om vinterdæk, det har jeg da selv prøvet.

• #25   16. mar 2011 Altså skulle uheldet være ude, at der skulle kommme minus grader i løbet af de næste par uger, hvilket nok ikke sker med stor sansynlighed, så tager det jo ikke mere end 5 min og skifte fra sommer til vinter, problemet kan da aldrig være særlig stort.. smiley

• #26   16. mar 2011 Der er minusgrader i Nordsjælland om natten, men så det jo heldigt man sover på det tidspunkt.

Bob o: Selvfølgelig dækker forsikringen da der ikke er en gældende lov omkring vinterdæk. Dette mener jeg dog at der burde være

• #27   16. mar 2011 hvis det var mit selskab ville jeg sgu ikke dække hvis en idiot kører galt pga glat føre på sommedæk.

de kan jo bare sige du har misvedligeholdt bilen da du skal gøre alt for at være så sikker på vejene som muligt.

• #28   16. mar 2011 Til sammenligning kan man sige at de steder hvor der er "Anbefalet" hastigheder, så som ved afkørsler på motorvejen, der er ofte blot en hvid firkantede tavle hvor der står ev.t 60 eller 40 Km/t.
    Dette er en anbefalet hastighed og derfor ikek noget du SKAL følge i følge færdselsloven, MEN hvis forsikringen skønner at du kørt MERE end de 40 Km/t. eks. hvis tavlen anbefalede 40, så dækker de ikke og det er de HELT i deres gode ret til ikke at gøre.

På ligefod er der altså mulgihed for formidlende omstendigheder i hvad de skal dække hvis de eks. kan se du har kørt på vinterdæk med 80 Km/t. på en hoved vej som er helt dækket af sne og de kan bevise dette forhold på hjulspor osv.
    Det er dog de færreste der gør det, men det betyder ikke at der ikke er skabt mulighed for en formidlende omstendighed ved dækning af skaden, da man så selv har udvist at man ikke har kørt ansvarsfulgt.

Ligeledes dækkes skader heller ikek hvis politiet "anbefaler at al unødig kørsel indstilles pga. sne eks." her bruger forskringerne det også som en formidlende omstendighed for hvad de så skal dække og ja det er helt efter reglerne og helt ok i mine øjne, hvorfor skal vi andre betale dyre forsrikinger fordi idioter køre på vinterdæk og køre som død og helved og overhøre alle anbefalinger og vejlednigner i henhold til traffikken og vejr forholdene...

• #29   16. mar 2011 Længe leve pigdæk
    De hverken larmer eller andet smiley

• #30   16. mar 2011 øv jeg vil så gerne have 17"erne på men den ene er hos DFT og blive svejst.. mega trist..

• #33   16. mar 2011 Morten D

Læs nu hvad jeg skriver, "formidlende omstendigheder"
    Og jo du kan blive nægtet erstatning hvis du ikke retter dig efter de anvisninger der vises.
    Selvfølgelig dækker den til hver en tid de skader du forvolder på andres materiel, men hvad angår din egen lille andedam "bil" så har du stadig en erfaring at tage ned fra hylden kan jeg høre smiley

• #34   16. mar 2011 hold nu de vintersutter på lidt endnu drenge.. Det kan være pænt grimt når det går galt. Der er jo en grund til at de kaldes for sommerdæk ik c",)

• #35   16. mar 2011 -ADM Opel Team Møn -

Så dem der kaldes helårsdæk er bare gode hele året, nope.
    Sommerdæk er bedre om sommeren og vinter om vinteren.

Men selv vinterdæk giver helt op når vi snakker fastkørt sne der blvier til is.
    Mit valg faldt på en bil med FullTime 4WD som altid er i brug og det virker super i forhold til de klap hatte der holder for rødt og bare pladre løs med hjulspind på deres helt nye vinterdæk, ja vinterdæk...
    Så blvier man lidt utolmodig og må rykke uden om og så glor folk godt nok over at en Charade fra 89 lige rykker deres nye passat med helt nye dyre vinterdæk :o)
    Men til nedbremsning, der går det lige op :o)

Så ja vent med skift til frosten er helt væk fra natten.

Kommentér på:
Til dem der vil smide sommerdæk på.

Annonce