{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.329 visninger | Oprettet:

Seat Leon 1,9 TDI (1P) {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Kunne godt tænke mig at høre folks meninger/aferinger med en Seat Leon 1,9 TDI 105 HK 250 NM (1P 05-)

Jeg står og overvejer at skifte 206'eren ud med sådan en diesel fætter, da jeg har fået længee på arbejde..

Er det en super bil?
Hvad skal jeg kigge/gå efter?

På forhånd tak, og god weekend.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat Leon 1,9 TDI (1P)
  • #1   18. mar 2011 Det er en super lækker bil med masser af trækkraft.

Du kan så overveje at få den chippet, så får du betydeligt mere power ud af den.

• #2   18. mar 2011 Min 1.9 TDI med 110 hk Seat Vario er chip tuned til 143 hk og 310 nm

Den køre ca. 21.5 km/l ved samme fart på motor vejen ca. 120 km/t

Bla kørsel køre den lige pt. 19.5 km/l

• #4   18. mar 2011 Det er en okay bil, jeg har selv lige købt en Cupra udgave af Leon 1P'eren.
    De kører sku meget godt, men kvaliteten af interiør osv. er noget under VW og audi f.eks. men prisen er da også en helt anden.

Jeg syntes du skal prøve flere end bare 1 tdi motor i den bil. jeg syntes personligt at 2.0 tdi'erne med 6 trins kasse er mere harmonisk og power / gear osv. passer bedre sammen. men ved ikke om man kan få 1.9 TDI i 6 trins gearkasse, hvis det er muligt ville jeg da lige prøve sådan en også hvis jeg var dig.

Det fede er jo brændstof økonomien smiley jeg kørte i en som du nævner i sidste uge, og den havde 1½ streg UNDER halv tank, og den mente alligevel der var 350 km til den skulle tankes. hvorimod min Cupra, når jeg fylder den helt op, mener den, at jeg har 460-480 km til jeg skal tanke igen.

• #5   18. mar 2011 Min Seat for at snakke om km på en tank..

Min Seat køre knap 835 km på en tank lige pt. med blandet kørsel og den blev tanked med 44 liter.

Mest kørsel er til byen og tilbage så det er ca. 10 km hver vej.. så ikke vildt labge ture..

Fra den første streg ved helt fyldt op og til næste streg som er en lille streg (altså det halve af den første kvarte tank) når jeg kommer til den lille streg så har jeg kørt lige knap 320 km.

• #6   18. mar 2011 Jeg syntes faktisk kun det er interiør kvaliteten der trækker ned. og så selvfølgelig støj i kabinen hvis det er en Van model. lidt for store C-stolper.

resten på bilen er i mine øjne et plus.

• #7   18. mar 2011 Tak for jeres svar.

Det bliver en hvideplade, så regner med at støjen ikke er et problem.
    Jeg skal ud og kigge på en Sort 1,9 tdi idag efter arbejde der har gået 140k km, den er fra sidst i 2006.

Har tideligere være ude og kigge på 2 andre 1,9 TDIere og syntes den køre godt den motor, dog lidt larmende.

• #8   18. mar 2011 Pumpe dyse motore larmer, det tror jeg ikke vi kan andet end at være enige om. men de kører sku meget godt.
    du skal i hvert fald have en med lidt udstyr i smiley det er virkelig rart med klima ( har de næsten allesammen ) Xenon er jeg virkelig glad for min har. og så alt det andet gøgl der kan være i dem smiley

Kommentér på:
Seat Leon 1,9 TDI (1P)

Annonce