{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

Plastik svejse?? kan man fjerne kat? {{forumTopicSubject}}

Ved man kan få sådan noget Plastik noget til at rep. plastik med. Har et hul som jeg skal dække eller har2 i min kofanger hvor gammle sprinkler dyser har sidet som skal fyldes ud..

Hvor køber man sådan noget henne?

----------------

Jeg er lige ved at købe en 100 cellers kat. men over vejer at få lavet et stump rør istetdet for ..

Køre den lige så godt af den grund eller?

Vel folks nakker om modstand i udstødningen og så vidt jeg ved er det, skulle det ikke betyde noget..

Grunden til en kat. er der er fordi den skal være med til at sætte varmen ned på udstødningsgassen også..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plastik svejse?? kan man fjerne kat?
  • #1   21. mar 2011 er det trykladning på den motor du skal have fjernet katten på

• #2   21. mar 2011 Nej...

• #3   21. mar 2011 altså modstand er nu ikke noget problem så længe der er ikke er trykladning på mange fjernet katten inkl mig selv på min sommerbil så intet problem i det og ang det til din kofanger så hør hos au2parts eller mekonomen om de ikke kan være behjælpelige

• #4   21. mar 2011 jeg har byggee en del udstødninger, og det har nogen gange betydning, det er noget du bliver nød til at prøve at hvis du skal finde ud af det, har bla. lavet en bmw, der stort set ikke kunne køre bagefter, og en vr6 der mistede en del hk. jeeg ville beholde den på, det er også et stort arbejde for at hente 5 hk som du sikkert ikke kan mærke.

• #5   21. mar 2011 Rune R: 5 hk er det nok ikke kun, men nok om det. syntes bare lyden bliver bedre til sidst..

Har set en masse 3000GT som ingen kat har på og det er samme motor så tror ikke det betyder det vilde.. Men ville bare høre ad..

CJ .

Ja vil lige køre forbi og snakke med dem :.-)

• #6   21. mar 2011 kommer helt an på hvor mange lambda'er der er og hvor de sidder!

• #7   21. mar 2011 Laier .
    Der er kun 1 og sider lige før min kat.

• #8   21. mar 2011 jeg synes det er underligt du spørger når du ved hvordan den køre uden og du alligeevel ikke lytter til folk når det er kritik

• #9   21. mar 2011 Rune R:

Jeg ved ikke hvordan den køre, men siger bare hvad jeg har set på youtube. atd er køre de uden menm ingen siger noget omd en køre dårligere på filmen sååå..

Kan ikke se nogetkritik indtil videre?? Lytter jo gerne, men har da ikke fået afvide den ikke kan???

• #10   21. mar 2011 opløs nogle legoklodser i acetone , eller køb granulat ved din hobbymand , så er det nemt at reparere huller i din kofanger.

• #11   21. mar 2011 michael B; Oki tak for hjælpen..

• #12   21. mar 2011 lego bliver alt for hårdt. Så det ville jeg slet ikke begynde på. Sidst jeg lavede noget brugte jeg strips.

Angående det med katten, så er det netop på sug biler det kan have stor indfyldese negativt på effekten. De fleste sug maskiner kører med et modtryk på ca ½ bar. Hvis man fjerner dette tryk vil man sænke hastigheden på udstødningsluften samt indsugningsluften og dermed sænke effekten. En turbomotor har sådanset bedre af fri udblæsning og ingen modstand da der er tvangsfodring smiley

• #13   21. mar 2011 ..........T

Oki tak for svaret.. Fik afvide min ville køre fint nok med en 100 cellers kat. men så tænkte jeg bare 100 celler og ingen kat. hvad er forskellen..

Jeg tror bare jeg beholder den 100 cellers kat.

Ang. Plastik så jeg en engang blande nogle prukter sammen som blev sygt varme og når det var koldt så var det hårdt og klar til at blive slebet på og lakkeret smiley

• Nicolai R
    Nicolai R Tilmeldt:
    nov 2006

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 17
    #14   21. mar 2011 Ja det hedder glasfibre kan også fås i måtter , det er til det grove arbejde og til det lidt finere arbejde bruger man polyester det er samme hærder der bruges og der skal ik for meget i for så forbliver det fedtet . det kan købes mange steder , da det kan bruges til jern, plast, træ, sågar sætte de forskellige matrialer sammen kun fantasien der stopper en med det dejlige spartel HELD OG LYKKE med din kofanger smiley

• #15   21. mar 2011 plejer også bare at bruge strips. Og hvis der skal et stykke plastik i, finder man bare en defekt kofanger ved en venlig hugger og så bare en varm loddekolbe og strips..

ang kat, så har vi prævet at fjerne på en 1,8 golf 2 og det blev positivt. Men på min golf 3 1,8 og på en golf 4 1,8 T, var det lort og kat kom hurtigt på igen.

• #16   21. mar 2011 Okim mange tak for hjælpem Kan forstå det bare skal prøves på..

Jeg må finde på noget med det plastisk, men tak for hjælpen alle sammen

• #18   21. mar 2011 Morten, det blev så forklaret så alle kunne forstå det. Skide godt smiley

• #19   21. mar 2011 Morten D: Leder lidt efter svar her smiley

Ville det hjælpe med en nanden Lamdasonda?

Nu du ved så meget om udstødning..

Jeg har en 3000GT motor med std. 236 hk jeg har nu købt en bananmanifold som er test på dyne og den giver større flow og ydelse.
    Har OTP udstødning på fra 400 org. kat og bagud..

Hvis nu jeg skifter den kat. ud med en 100 cellers sports kat. for at få et større flow og begefter giver den en tuning. hvad er dit bud så på ydelsen bagefter?

Der er også et Åbent luftfilter kit på (Bemærk her sad 2 modstands bokse på da en Sigma motor ikke er bygget om en 3000GT) for at bedere kunne få luft.

• #20   21. mar 2011 Info på banan manifold:

OBX High performance racing headers are made out of pure SUS-304 stainless steel. Dyno tested at low end and top speed to increase horsepower. Precision mandrel-bend to enhance exhaust gas flow. These two piece type headers are easy to install. Value-added bolt-on headers for any racing sport performance enthusiast.

Dyno Tested and Proven

Direct bolt-on without modification

T-304 Stainless Steel mandrel bend for ultra fast flow

CNC Machine flanges with TIG and MIG welded construction

Utilizes factory O2 sensors

Gaskets and hardware included

Lifetime warranty from manufacturer defects

• #22   21. mar 2011
    Morten D: Mange tak for dit svar og bud.. Har set et sted at fordi jeg kun har 1 lamdasonda så er den ikke så skrøblig overfor om katen bliver fjerne og derved kan jeg få forøget mine hk den vej igennem..

Nu er det købt og monteret så må vi se om det virker. dog har jeg stadig en 400 cellers kat. på, men vil gerne ned på 100 celler for at få et større flow..

Har undersøgt det med OTP, men kan godt lide at høre sagen flere sider.. Han mener at lige netop min motor ikke ville blive på virket af et rør kun hvis jeg ville, men vil nu gerne bare have en 100 cellers kat.

Dejligt med mere info omkring hvordan det kan virker.

Jeg siger mange tak for hjæpen og vil lade høre fra mig når den bliver tunet. da den bliver tunet i første omgang uden knaster men kun udstødning og bedre indsugning.. smiley Så må vi se hvad det siger til det.

• #23   21. mar 2011 udstødningen sammen med andre knaster og en chip vil klart kunne give mere effekt. Men alene vinder du næppe noget. Det er lidt som at pisse i modvind.

• #24   22. mar 2011 jamen grunden til at jeg chiper den er faktisk bare for at få min sigma ecu til at kunne køre min 3000gt motor ordenligt da den ikke sender de helt rigtig data ned til motoren. Dog ved langsom kørsel sker der ikke noget, men skal ikke skyde den af. Så den skal ned og tilpasses min motor. Næste år regner jeg med en tuning. Skal ikke kunne sige om min effekt bliver større med udstødningen da den bliver tunet / tilpasset i en bænk.

• #25   22. mar 2011 jamen grunden til at jeg chiper den er faktisk bare for at få min sigma ecu til at kunne køre min 3000gt motor ordenligt da den ikke sender de helt rigtig data ned til motoren. Dog ved langsom kørsel sker der ikke noget, men skal ikke skyde den af. Så den skal ned og tilpasses min motor. Næste år regner jeg med en tuning. Skal ikke kunne sige om min effekt bliver større med udstødningen da den bliver tunet / tilpasset i en bænk.

• #26   22. mar 2011 er det ikke spild af penge og få den kørt ind 2 gange. Jeg ved den er noget rigtig knald at rode med den ecu.

• #27   22. mar 2011 ..........T :

Ham i Sverige som skal lave den tuner den også samtidig..

Det er lige lavet om i dag. for det firma i Dk som mente de kunne lave alt bakked ud i dag så nu er der kun sverige tilbage og han tuner den også imens på rullefelt så der finder jeg nok ud af ved den smider af hk ca.

Da det er svært at rulle en automatgear da den automatisk vil lave kick down så det kræver mange rul så man lige rammer rigtigt smiley

Men ja nu må vi se. det vigtigste er bare at den kommer til at køre ordenligt smiley

• #28   22. mar 2011 Forstår stadigvæk ikke hvorfor man ikke kan låse den i 3.gear og rulle den.

Men min pointe er at du får den chippet nu tunet til næste år og chippet igen. Det er noget bøvl med ecu'en for den skal ud og have mellemprint imellem for man kan kode den. Så det ender da med at blive dyrt at få den kørt ind

• #29   22. mar 2011 ja det planen. Nu må vi se har mange ting jeg gerne vil til næste år og hvis bilen bare køre så kan jeg godt vente 2 år med en tuning. Vil gerne have lakeret hele min bil og det koster også kr. Man kan ikke låse den fast i 3 gear sådan er den ikke lavet og derfor er der ikke noget tuning værksted som tør at tune den. Heldigvis fandt jeg en i Sverige som ville smiley man kan gøre så den ikke skifter til 4 gear men mener computeren i bilen at den godt kan trække i 2 gear når man laver kick down så skifter den til 2 gear. Man skal lige finde grænsen. 2 gear går til 120 km/t så det er bare med at prøve sig frem.

Kommentér på:
Plastik svejse?? kan man fjerne kat?

Annonce