{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.217 visninger | Oprettet:

købt bil. sælger har ikke omreg.. {{forumTopicSubject}}

købte for 4uger siden en vento i harndrup på fyn til min svigerinnde.. medbringer forsikrings bevis så sælger kan omreg da han gerne vil have det såen og så kunne jeg få pladerne med.. men nu har han så ikke omreg den den spade og hva gør man så ? har hans adr men der dukker ikke noget nummer op når jeg søger den og nummeret har jeg selv mistet.. noget jeg kan gøre eller skal jeg til og køre derover ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  købt bil. sælger har ikke omreg..
  • #1   24. mar 2011 bare kør derover

• #2   24. mar 2011 køre ned til skat og afmelder den smiley ..

• #3   24. mar 2011 Stage - photo session -

Knapt så gennemtænkt svar du kom med der ?

Det jo ikke en bil han har solgt ? Det ville da være tosset og afmelde den, han kan jo ikke få plader på igen for sælgeren har jo også Reg attesten.

• #4   24. mar 2011 Først og fremmest kan du jo lige tjekke om han har tvangsafmeldt din bil, det kan du jo gøre ved at ringe til skat

• #5   24. mar 2011 Har du en slutseddel med hans underskrift på, kører du lige en tur indenom politigården og får dem til at sende ham en hilsen.
    Har du ikke, er bilen juridisk set stadig hans.

• #6   24. mar 2011 Michael H

Det er ikke så tosset det Stage - photo session - skriver, hvis sælgeren af bilen har afmeldt den eller ikke betalt, så kan køberen risikere at køre rundt uden forsikring.

• #7   24. mar 2011 Rocksteady forkert, har man ingået en handel er varen der er købt købers.. om der er regattest på eller ej.

analogi - jeg køber 1 liter mælk i bilka, men får ikke bon/købsbevis, er mælken så stadig bilkas ?

• #8   24. mar 2011 Michael : man kan rent faktisk godt få en reg attest alligevel. Man tager med til skat og får en blanket for bortkommet reg attest. Så udfylder man den og siger at reg attesten er væk og du giver dem en kopi af din købskontrakt som bevis for at du er den nye ejer, og hvis alt går vel får man en ny attest i den gamle ejers navn og du kan indregge bilen...

Jeg har lige været igennem det selv

• #9   24. mar 2011 Scapegoat
    Som udgangspunk har du ret. Men det kræver jo bevis på at han har betalt manden hvis nogen skulle så tvivl om det. Præcis som hvis du går ind i Bilka med en liter mælk i hånden, og du bliver snuppet for tyveri. Så skal du som udgangspunkt kunne vise en kvittering for at du har købt mælken et andet sted. Med mindre der selvfølgelig er overvågning der kan vise andet.

• #10   24. mar 2011 .Jørgensen .

Ja det kan du kun hvis du har den tidligere ejers personnummer samt underskrift på den blanket.

Blanketten findes her på skats hjemmeside : http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716013&vId=0

Hvis ikke du har den underskrift bør du læse det som står i bunden af blanketten:

*Straffelovens § 163: Den, som i øvrigt til brug i retsforhold, der vedkommer det offentlige, skriftligt

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #11   24. mar 2011 Rocksteady Han har vel osse en slutseddel !

• #12   24. mar 2011 Sorry der var mere

Straffelovens § 163: Den, som i øvrigt til brug i retsforhold, der vedkommer det offentlige, skriftligt eller ved andet læsbart medie afgiver urigtig erklæring eller bevidner
    noget,som den pågældende ikke har viden om, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

• #13   24. mar 2011 J S : har du prøvet det selv?

Jeg fik det ordnet uden tidligere ejers underskrift, det var nok med min underskrift

• #14   24. mar 2011 hvis man har papir på at man har købt bilen af tidliger ejer så er det nok! det er et bevis for at du er den nye ejer og med den kan man sagtens få en ny reg. attest. har selv prøvet det!

• #15   24. mar 2011 Ja, vi kan godt blive enige om at bevis førelsen i en sag kan være tricky, men som du siger juridisk set, er er bilen den som har købt den, om der er kvitering på købet eller ej. smiley bare så vi lige har det på det rene.

Men hele den her sag er lidt omvendt end det plejer at være, da der ofte er køber der ikke får omreg bilen inden for de 3 uger, hvad får sælger ud af at køber køre rundt i hans navn ?

Nu ved jeg ikke hvor grundig du har været i at få hans nummer, men check evt. opkaldslisten for tlf nummer i din mobil, findes hans nummer ikke der i, kan du prøve at ringe ind til dit mobil selskab og få en opkaldsliste.

Så kan du prøve at ringe 118 og høre de kan hjælpe.

Hvis de ikke kan hjælpe, ville jeg ringe til skat og høre om pladerne er afmeldte, hvis de er det så køre du ikke mere i bilen, til den får nye plader på, er de ikke afmeldt kan du jo køre over ud ind til sælger og få en afklaring.

Ellers, som det bliver forslået få en blanket til genevherlse af reg attest og vedlæg bevis for dit køb.

• #16   24. mar 2011 .Jørgensen .

Ja jeg har lige været gennem møllen her for 14 dage siden.

Jeg stod med købekontrakt og det hele nede hos skat i korsør, og der var ikke noget at gøre, uden den tidligere ejers underskrift og person nummer sagde de.

Det endte med jeg måtte afmelde bilen pga manglende forsikring og mine plader var efterlyst, og bare vente på den tidligere ejer sendte mig en reg attest, så jeg måtte op med 1080 kr for nye plader. Så det tog næsten 14 dage inden jeg fik plader på igen

• #17   24. mar 2011 J S : det var satans... kan være den pågældende skrankepave havde en dårlig dag?

Pladerne var afleveret på min bil, da jeg var inde at gøre det samme... og jeg kunne nemlig ikke få komntakt til tidligere ejer... og der fik jeg en lang forklaring på at det godt kunne lade sig gøre... men anyways, det er jo altid forsøget værd så

• #18   24. mar 2011 Nu er det jo uklart om han er i besiddelse af slutseddel, det er derfor jeg siger som jeg gør. Hvis han ikke har en slutseddel og bare har betalt med kontanter og ikke har hævet det hele i banken på en gang, kan det nemt være et problem at bevise at man faktisk har betalt manden for den bil man kører rundt i.

• #19   24. mar 2011 .Jørgensen .

Tror også hun var lidt af en skrankepave med PMS.

Nej hun sagde at jeg ikke kunne bevise at jeg var den faktiske ejer, selvom jeg havde slutseddelen med.

Hun sagde så kunne alle enhver gå ind med en fiktiv slutseddel og omregistrere naboens bil

• #20   24. mar 2011 J S : ja sjovt nok så er der den slags folk på motorkontoret, folk der lige har lidt magt over andre... det pisser mig af ;oD

men ja jeg kan godt se problematikken i det

Kommentér på:
købt bil. sælger har ikke omreg..

Annonce