{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.386 visninger | Oprettet:

E320 CDI V6 2007 hakker i 1-2. gear {{forumTopicSubject}}

Den er med 7 trins aut.gear. Kan godt finde på at hakke en smule i 1. og 2. gear. Lidt forskelligt, hvor meget det er og alt efter, hvordan man trykker på pedalen.
Er det ikke et klassik problem med denne model ?

Kan se at den har været renoveret i gearkassen under serviceaftalen med Mercedes. Dele er udskiftet efter behov.

Kan det mon hjælpe at skifte gearolien ?
Kan det være noget med converteren ? (Hvad gør den præcist sådan en converter?

Ved ikke ret meget om det, men vil gerne lære.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E320 CDI V6 2007 hakker i 1-2. gear
  • #1   25. mar 2011 En af mine kammerater 100% samme problem. Dog bare meget værre. Vi prøver ihvertfald i første omgang at skifte filter og olie i gearkassen. og krydser fingre for at det hjælper..

Nøjagtig samme vogn.. smiley

• #2   25. mar 2011 Jeg mener at have hørt fra mange (selv vognmænd) at man er nød til at gå ud og få skiftet gearkasse fordi de har så mange problemer med de 7-trins gearkasser smiley
    Altså, har hørt det bliver gjort på garantien lige efter de har været brugt som taxa smiley

• #3   25. mar 2011 Er det noget med at alle sliddele bliver skiftet i forbindelse med at bilen bliver en frikørt taxa ?
    Det skal nok passe at gearkassen skiftes eller renoveres.

• #4   25. mar 2011 mener ikke at det er noget der er normal praksis at mercedes står for renovering bare fordi bilen bliver frikørt..

Min fars kan finde på at hakke når man kommer ned i fart, og skal dreje fx og træder på speederen igen, som om den ikke kan finde det rigtige gear.. en mercedes mekaniker kom med dette svar til mig

de gearkasser kan godt drille lidt og det kan være flere ting. 1. Luftfiltterne er totalt stoppede, det er de rigtig rigtig tit på v6'erne og så kan motor og gearkasse ikke finde ud af hvordan momentet skal fordeles ud til gearkassen. 2. Gearkassen skal indlæres med tester. Gearkassens styreenhed indlærer hvordan kørselsmønsteret har været over det sidste lange stykke tid og det er ikke altid de adaptioner passer. Så skal de nulstilles og indlæres manuelt. 3. Forgårds kæden er blevet for lang. Det er rigtig ofte her fejlen ligger, og det tit det sidste sted folk kigger. Du kan selv tjekke det ret nemt. Tag oliepåfyldnings dækslet af og lys ned på kædestrammeren med en lommelygte. (Den sidder nede til venstre når du står foran motorrummet og kigger ned). Hvis du kan se 2 hakker på kædestrammeren er kæden for lang. Jeg vil næsten tro at det er her fejlen ligger. Så kan gearkassen ikke finde ud af hvornår momentet kommer.

Men det kan selvfølgelig være converter osv men sådan som du beskriver det vil jeg tro det er kæden.

• #5   25. mar 2011 Er det pga slid eller hvorfor bliver den kæde for lang ? Eller har den altid været for lang ?

Hvis det er converteren, hvilke symptomer er der så ?

• #6   25. mar 2011 Jeg har bare søgt meget på disse E320'er på bilbasen.
    Nogle steder står der ''Gearkasse skiftet PÅ GARANTIEN''

Eller at der er lagt ny motor i eller ligende.

• #7   27. mar 2011 ja motor og gearkasse er ikke så slidstærk som på de gamle 5 trins og 3,2 motorer.

Martin Ø - Prøv og sæt fartpiloten på 70 km/t og se om omdr. nålen hopper, gør den det trænger bilen til ny gearkasse olie.

Kommentér på:
E320 CDI V6 2007 hakker i 1-2. gear

Annonce