{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

bytte handel, swift til golf {{forumTopicSubject}}

hej ville i mene det var en fair handel for begge parter? Min bil er en suzuki swift 1.3 fra 2005 som har kørt 103.000km se evt min annonce. Den anden er en vw golf 1.9 tdi 90hk fra 1999 kørt 180.000km. Umiddelbart synes jeg ikke det er nemt at finde vw tdi med det km tal i det pris leje. Jeg lidt lun på deres diesel da jeg køre 90 km dagligt og de er opgivet til ca 20kml hvilket er 4 mere end min swift

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bytte handel, swift til golf
  • [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 112
    #1   29. mar 2011 Jeg havde ikke gjort det.. Salg din bil og køb dig en nyere golf 4 til de 65-70.000kr..
    Når du har pengene i hånden, er det jo lidt nemmere at prutte om prisen.
    Og sådan som det går mad salget for tiden, kan alle biler fås 10-15.000kr billigere.

Har lige købt en bil hos forhandler og fået den 10.000kr billigere selvom den i forvejen var en af de billigste på nettet smiley

• [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

#2   29. mar 2011 Men ellers lyder til at være en go' handel.
    Især hvis golfen er velholdt, undervognsbehandlet og med service overholdt.

Personligt fortrækker jeg nyere bil.. Og golfen er 12år gammel..

Hvis det er ligemeget med størrelsen, er det måske bedre for dig at købe en anden bil som kører endnu længere på literen når du har solgt din egen.. Og så måske gi' 20-30.000kr oveni for en helt ny eller nyere bil end din..

• #3   29. mar 2011 der bliver ikke mulighed for mig at smide penge oveni. Men skal måske se på den fredag og skal også have en ven med som er vw mekaniker med til lige at se den efter. Men ja bilen har selvfølgelig lidt flere år på bagen, men skulle stadig være en holdbar motor så vidt jeg kan førstk

• [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

#4   29. mar 2011 Hvis du er vild med en golf 4, så gør det. Du gør det nok også ligemeget hvad folk skriver her smiley

Men hvis du vil bytte pga. de 4km/l ekstra, skal du lige tænke på at grøn afgift på en diesel er meget dyrer en den er for din swift..

Og hvis turboen går eller er ved at gå (ikke er blevet skiftet) er det jo dyrt at få skifet..

• #5   29. mar 2011 nej jeg ved ikke om jeg gør det endnu smiley afgift på swiften er ca 2k årligt. Golfen bliver ca 4k inkl strafafgiften. Leder også efter en bil med bare en tand bedre plads end min. Har også kigget efter passat men de er også dyrere i diesel

• [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

#6   29. mar 2011 OK.. Har lige kigget på bilbasen..

En swift 1.3 og 1.5 fra 2005-2007 med mindre kørte km kan sagtens fås til de 70.000kr (og mindre hvis man er go' til at snakke om prisen)

Derfor synes jeg at din er lidt for dyr og golfen holder godt på prisen.

Når man tænker på det, er det en go' handel hvis i bytter lige over smiley

• #7   29. mar 2011 det var også der jeg ville henad smiley

• [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

#8   29. mar 2011 Jep.. Man skal lige undersøge tingene for at forstå det gode ved sådan en bytte handel smiley
    Men ligemeget hvad du gør, held og lykke med salget/bytteriet..

Jeg var lidt heldig da jeg skulle sælge min 206'er i starten af denne måned. Fik den solgt på 2uger og så fik jeg lidt mere end de koster i gennemsnit.

Men hvis du ikke kommer til at bytte med den golf......
    Så sat prisen ned til 60.000kr ligeud og uden mulighed for forhandling.
    På den måde, får du mange flere henvendelser og kommer til at sælge hurtigere..

• #9   29. mar 2011 ja helt sikkert, ved godt at det ikke er sælgers marked i øjeblikket, men 60.000 er lidt i underkanten SYNES JEG. Men det er vildt som de er raslet ned i pris synes jeg. Jeg vil slet slet ikke tænke på hvad jeg selv gav for bilen for snart 3 år siden smiley

• [ db ]
    [ db ] Tilmeldt:
    apr 2008

#10   29. mar 2011 Jamen har du set at selv bilforhandlere har mange fra 60-70.000kr? Og nogle af dem, har ikke kørt mere end 60tkm.

Folk vil jo hellere købe hos forhandler da de får lidt mere sikkerhed og nogle gi'r garanti osv.

I dag kan man desværre ikke andet end at tabe stort på biler. Og de fleste som kostede 300.000 og over for 4-5-6år siden, har tabt c 200.000kr i dag.

Sådan er det vist bare og så kan man vælge at sælge billigt eller beholde bilen smiley

• #11   29. mar 2011 Ja det er helt rigtigt, det er sgu ikke nogen god investering smiley

Kommentér på:
bytte handel, swift til golf

Annonce