{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.283 visninger | Oprettet:

Langt på literen på motorvej. {{forumTopicSubject}}

Ja, da jeg har fået lidt langt på arbejde, er det gået op for mig, hvor meget der egentlig er at spare på det skidt.
Men hvad for nogle biler skal man egentlig kigge efter, hvis man gerne vil køre langt på literen, og de fleste kilometeren kommer til at ligge med 140-150kmt på motorvejen hver dag.
Det ser jo pænt ud, når man kigger på bilbasen, og der så kommer sådan en Lupo, der køre 33,3kmt, tvivler bare på at man kan regne med det, når den kommer på motorvejen og nærmer sin tophastighed.

Hvad vil i foreslår? Har omkring 50.000kr til det lige pt.
Skriv gerne lidt om bilen også(holdbarhed osv)

Pt køre jeg i en Opel Omega 2,5, der er opgivet til 9km-l smiley Har dog fået den over 10km-l.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langt på literen på motorvej.
  • #1   1. apr 2011 33,3kmt = 33,3km-l

• #2   1. apr 2011 Der er så meget forskelligt at vælge imellem i den prisklasse, og som alle har forskellige km/l, men her er mine 2 bud...

En lupo 3l, min gik 28km/l på motorvej med de 130 stykker, og kørte godt og vel 160km hver dag, syntes det er/var en fin bil, men syntes også lidt at tiden er løbet fra den, de er ved at blive for gamle og det er svært at finde en som ikke har gået alt for langt...

Alternativet er at finde en af de små city bugs (citroen c1, peugeot 10?, toyota ?) de er lige en tand nyere, men går tilgengæld også kun i omegnen af 20km/l...

• #3   1. apr 2011 de små city-bugs kører max 15 kml ved høje hastigheder . Jeg har også kørt 200.000 km i en lupo og der findes bare ingen andre biler der kører så langt på literen. Har en Fabia, den er opgivet til 29.3 men ved rigtig høj fart på motorvej kører den nok 16-17 og her vil lupoen nok køre omkring 25 kml

• #4   1. apr 2011 Du skriver du vil køre 140-150 km/t.
    I min Vr6´er kan jeg faktisk køre op til 15 km pr. liter. Skal så nævnes at så er det bag en lastbil og køre jo så kun 90 km/t. Men det er en del brændstof at kunne sparre hvis man sætter farten ned.
    Ved 110 km/t kunne den køre 11 km pr liter.
    Ovenstående er taget udfra kørecomputer.

/Christian

• #5   1. apr 2011 E36 318TDS .. Den går sgu fint langt på literen sådan en smiley

• #6   1. apr 2011 jeg ville nu også vælge en lidt større bil, knap så langt på literen men en del mindre motorstøj smiley

• #7   4. apr 2011 Nu har jeg jo en bekendt med en Omega B 2.5 V6.. Ved 130-140 km/t går hans altså 12.5.. Målt Aalborg - Odense.. Og et par forsøg på topfart.. Tror din temperaturmåler til motorstyring er færdig.. Desuden er den opgivet til 10.7 .. Sådan cirkus.. smiley

Kommentér på:
Langt på literen på motorvej.

Annonce