{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på udstødning + Katalysator ?
  • #2   15. apr 2011 Peugeot 205xli colorline årgang 91..

  • #4   15. apr 2011 -_-* øv øv..

  • #6   16. apr 2011 Aner ærligtalt ikke hvad der er i den.. ved blot der intet nyt er sat i den..

    Men altså historien bag er, at jeg købte den i august med 3 måneders garanti.. Inden jeg fik den gik den igennem syn..
    Da jeg så får den hjem og har kørt en lille måneds tid, falder udstødningen af - det bagerste stykke.. Jeg tog ud til min egen mekaniker og fik bilen på liften, han kunne så konstatere, at udstødningen var meget slidt og der var masser af huller der bare var lappet med noget lekit, så den kunne gå igennem syn.. Det var nu så begyndt at smulre af.. Jeg tog kontakt til forhandleren og bad ham skifte udstødningen på garantien.. Det gjorde de så..
    Så nu her for halvanden uge siden, røg udstødningen igen.. og denne gang foran, hvor både det forreste og bagerste sad løst.. Kørte ud til min mekaniker igen, og da han fik den på liften kunne han så fortælle det var det gamle rør der stadig sad på, men der bare lige var skiftet det bagerste, så det så nogenlunde nyt ud..
    Han kunne så også fortælle, at hele røret var så tyndslidt at det skulle skiftes, samt min katalysator heller ikke holdt meget længere..

    Nu har jeg desværre ikke garanti på bilen længere, men synes bare det er noget svineri af den forhandler.. Vi købte netop bilen hos en rigtig bilforhandler, for ikke at købe katten i sækken.. Men det har vi så åbenbart gjort alligevel..


  • #7   16. apr 2011 Ja det lyder til at din normale mekanikker bruger mange "gratis" timer på dig eller hvad...?

    Men din egen mekanikker siger du jo ikke bemærkede at hele røret var tyndslidt i første hug...

    Men din kat skulle gerne holde en del længere end selv udstødningen, så tror lidt det er lidt nogle "fis" mekanikker du render til, for du kunne jo også have spurgt ham om en pris da du var der....
    Han er der vel for at tjene penge, din egen mekanikker, eller hvad,,,? så selvfølgelig vil han da gerne skifte det hele for dig....

    Og nu er der nu heller ikke så meget rør på din bil så det kan blive så vanvittig dyrt....

    Men for at du kan få det lidt "billigere" så kan du jo købe et komplet udstødning til omkring 1500,-kr. uden kat, og dertil købe en universal kat, din under 1000,-kr... og det giver jo knap 2500,-kr., uden arbejdsløn, så finder du en mekker til ca. 500,-kr i timen eller mindre, så kan det jo klares for under 3000,-kr. i alt....

    Så tvivler på at det render over de 3 for det i en helhed, og selvfølgelig kan du da få det endnu billigere hvis du valgte nogle af de billige reservedels leverandører....

    Men nu er det også kun ca. priser som jeg har rundet op... og så kan du jo tage den derfra...

    En pris på 6000,- kr. er da kun hvis det bliver udført på et mærkeværksted...




  • #8   16. apr 2011 Der er intet galt med min mekaniker.. men med forhandleren jeg købte bilen af.. Vi blev gjort opmærksomme på at udstødningen var gal første gang det gik i stykker, og vi bad jo forhandleren skifte det, på deres eget værksted, og det gjorde de så ikke..

    Kan ikke se hvad der er galt med mekanikeren? Han har intet lavet på min bil, alt blev lavet hos forhandleren, og min mekaniker kan bare konstatere der ikke er lavet det vi bad om..



  • #9   16. apr 2011 Du skrev da at de havde skiftet det i bag, og det er da bagpotten, da resten bre er et rør og en kat... og da potten gik i stykker kan jeg regne ud, blev det der var årsag til det udskiftet, så du først får problemet nu....
    Når du har garanti og normal reklamationsret på 2 år, så har udstødningen jo været defekt da du modtog bilen, og derfor går den helt sikker under formodningsreglen...(i købeloven)

    Så kommer vi til det med din mekanikker,,,

    Hvis han er mekanikker, så kunne han jo havde fortalt dig det første gang, for reglerne bør han være bekendt med...
    At han NU siger at kattet skal skiftes og resten at udstødningen, må da bero på en fejlvurdering fra ham den første gang han også så på bilen ifølge din historie...
    Enhver mekanikker vil da tjene penge, og går stærkt ud fra at når du opfatter ham så saglig som du gør at han har fiema og ikke bare er en perlegrus mekanikker... så derfor min kommentar om dette.... længerevar den ikke. og hvis din egen mekanikker har firma, må det da også være træls og stå og glå under din bil, uden at få jobbet med at skifte det...

    Håber du forstår hentydningen på dette også, og ikke misforstår mit skriveri....


  • #10   20. apr 2011 Ja ja, det kan jeg godt se.. Men han er også ven af familien, og derfor ikke en der bare vil have penge ud af det..

    Men man burde jo regne med, når man siger vi skal have skiftet udstødningen, nede hos forhandleren, så regner man da også med han skifter den, og ikke kun noget af den..


  • #11   20. apr 2011 Korekt men hvis han skal skifte det hele, så er det jo dig der skal betale for det der ikke var gået i stykker på det tidspunkt, og man behøver jo heller ikke udskifte med nyt, men det handler nok også meget om prisen på bilen, og hvor meget udskiftningen kan bære for forhandleren...

    Men det vil da altid være en god ide og spørge ham du købte bilen af om han vil tage det på sin kappe...


  • #12   20. apr 2011 Vi gjorde ham opmærksom på, at der var huller hele vejen hen i udstødningen.. Og hvis ikke 8-10 huller i en udstødning, betragtes som gået i stykker, så ved jeg sq ikke helt..

Kommentér på:
Pris på udstødning + Katalysator ?

Annonce