{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste middel mod ridser?
  • #1   19. apr 2011 Hvor dybe er de? Snakker vi de ærgelige almindelige eller SERIØSE DYBE som hvis en nøgle er trukket igennem?

• #2   19. apr 2011 Nja nok ikke helt, nogle steder måske, men andre er tynde hvide ridser

• #3   19. apr 2011 vand slib bilen med 1200 og poler den med noget prof polermiddel

• #4   19. apr 2011 Findes der en guide til det?

• #5   19. apr 2011 Ahhh, er 1200 ikke lige voldsom nok?

Min maler starter med 2000, derefter 2500 og så grov + fin polish.

• #6   19. apr 2011 Se alle dele her:
    http://www.youtube.com/watch?v=QuYGtOyk-28

Meget lærerigt og underholdende.

• #7   19. apr 2011 Woow.... når vi får biler ind fra autolakerer har de typisk kørt 1500, 2000, 3000 og vi kører så to gange 4000 på dem for at de er helt fine. Derefter en meget grundig polering med lakrens, derefter en polish for at skabe glans (og fjerne eventuelle poleringsspor), en glaze til endnu mere glans hvis man vil have dette, lakforsegling/voks til at beskytte det hårde arbejde.

Hvis du ikke har erfaring med vandslibning, så drop det. Du får hurtigt lavet fejl, dummet dig på en kant eller lign. Og næsten med garanti vil du kunne polerer de fleste væk.

Til steder hvor det er RIGTIG slemt vil jeg anbefale vores ScratchX 2.0 - en lille bøtte som påføres let i hånden og går godt til den. Meget let at arbejde med og er til "skrammer" så at sige, som navnet antyder.

Til overfladeridserne, som vil jeg anbefale vores Ultimate Compound (som sikkert er nok til langt de fleste på din bil. Den skærer fint og giver en flot finish på lakken. Så skal du bare lakforsegle efterfølgende. Fungerer fint i både hånden og på maskine i øvrigt - meget gerne en DualAction maskine (poler og excentrisk i samme gang) for total shiny resultat.

• #8   19. apr 2011 Lars har du link til produkt?

• #9   19. apr 2011 12V !, synes du ikke det er lidt drastisk at en mand som ikke ved hvordan han fjerner ridser, skal anbefales at vådslibe? Jeg synes det virker som at skyde myg med en V2 raket.

Lasse O., inden du fristes af det, så tag eventuelt et par billeder og læg dem op så vi kan se dem. Gerne af de værste ridser. Eventuelt til min mail hvis det er lettere for dig der.

• #10   19. apr 2011 Lasse, sender dig en privatbesked med dem direkte.

• #11   19. apr 2011 Muligvis - mange har bare lyst til gør det selv, selvom det er en avanceret opgave. Jeg har fjernet nogle ridser vha. youtube videoer og så direkte ud til konebilen.

Nu har han fået muligheden og en video der også advarer mod de fejl man kan lave, så må han jo se om det er noget han tør at springe ud i.
    Men er der kun nogle få ridser kan det ikke svare sig at købe udstyr kun for det. Så hellere en "ridse fjerne creme" eller ud til en prof.

• #12   19. apr 2011 Jeg vil nu stadig sige at det seriøst skal være slemt før jeg vil anbefale vandslibning til nogen smiley - Men tilsyneladende et holdningsspørgsmål.

God påske!!

• #13   20. apr 2011 Kan kun gi Lars ret.. Man vådsliber ikke som grøn mand smiley og man gør det som regel kun når emnet er ny lakeret eller skal sammenpoleres..

• #14   20. apr 2011 ja jeg er osse enig med Lars S. han er inde på det rigtigt.

og hvis du vådsliber skal du sku have styr på hvad du laver.
    vil fraråde dig det hvis du ikke har prøvet det før.

• #15   21. apr 2011 man kan godt om grøn vådslibe den hvis man får en grundig information
    og i værste tilfælde skal den jo bare have et lag klarlak så det er jo ingen katastrofe

• Jonas H
    Jonas H Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Svar: 8
    #16   18. maj 2011 M3 fast Cut plus.... Det fungere bar!
    Det bruger vi hos os...

Kommentér på:
Bedste middel mod ridser?

Annonce