1.664 visninger
|
Oprettet:
Flexleasing - Dansk økonomi {{forumTopicSubject}}
Når tid er, og jeg en dag får solgt min nuværende, går mine tanker på, at hoppe på flexleasing vognen, og dermed få mig en 540i igen, dog i "familieudgave".
Nu viser det sig så, at vor kære Told og Skat tilsyneladende har ondt i deres dertil-indrettede, hvilket jeg må indrømme, fryder mit ondskabsfulde hjerte.
Jeg mener selv personligt, at det at kalde det en tikkende bombe, er at overdramatisere flexleasing.
Men hvad er jeres holdning omkring flexleasing, der er sikkert nogle af jer der bruger det.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1540613.ece
apr 2006
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 6.068
okt 2004
Følger: 61 Følgere: 63 Biler: 6 Emner: 86 Svar: 1.984
Selvfølgelig har man mulighed for, på kort sigt, at få en bil man normalt ikke ville have råd til. Men i længden ser det ud til at pengene, på en måde, er spildt.
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 1.337 Svar: 6.804
Du afdrager på afgiften, ja, dog kan du jo løbende få den vurderet, samtidigt, så taber bilen jo kontinuerligt i afgiftsværdi, hvilket betyder, at du senere, hvis du vælger at betale afgiften, skal betale en langt lavere afgift, end du skulle fra dag 1. ;o)
okt 2004
Følger: 61 Følgere: 63 Biler: 6 Emner: 86 Svar: 1.984
Men hvad med de penge man har afdraget? De bliver jo ikke modregnet afgiften vel..
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 1.337 Svar: 6.804
Du kan læse dig meget bedre frem til det her :
http://www.breinholt.com/Sporgsmaal-svar/
http://www.nordicflex.dk/page9/files/faq.pdf
:o)
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.100
så vidt jeg ved så bliver de ikke modregnet, men regnestykker (som dog er lavet af fleksleasing selskaberne selv) viser at den "afdraget afgift" vil være noget mindre end den forskell der er i afgiften efter f.eks. 3 år.
altså når du leaser bilen udregner de dine "afdrag" ud fra hvad bilen er værd nu, efter 3 år vurdere de så bilen igen, og oftes så er dine afdrag noget mindre end forskellen imellem de 2 vurderinger.. eller det siger de udregninger jeg har set.
personlige foretrækker jeg at eje mine biler da jeg syndes der er for mange faldgrupper i leasing. og skal jeg lease bliver det en nr. 2 bil som jeg VED hvor meget jeg bruger og til hvad altså en "kone" bil så at sige, som bliver brugt til faste ting og ikke til at besøge familie og venner og tage på ferie og sådan, for det syndes jeg at mine km svinger formeget til at kunne bestemme.
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 Biler: 5 Emner: 214 Svar: 2.263
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
Men hvis nogle kan snyde sig udenom, og undergrave en af de aller vigtigste indtægtskilder for vores velfærdssamfund, ja så er det noget der skal gøres noget ved!
Men det er typisk, leasingforhandlerne piver over de ikke må re-relase længere og samtidig ripper de bevidst statskassen------Hvem sagde dobbelt moralsk..:!!?!?!?!
nov 2005
nov 2005
Flexleasing - Dansk økonomi