{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.664 visninger | Oprettet:

Flexleasing - Dansk økonomi {{forumTopicSubject}}

Når tid er, og jeg en dag får solgt min nuværende, går mine tanker på, at hoppe på flexleasing vognen, og dermed få mig en 540i igen, dog i "familieudgave".

Nu viser det sig så, at vor kære Told og Skat tilsyneladende har ondt i deres dertil-indrettede, hvilket jeg må indrømme, fryder mit ondskabsfulde hjerte.

Jeg mener selv personligt, at det at kalde det en tikkende bombe, er at overdramatisere flexleasing.

Men hvad er jeres holdning omkring flexleasing, der er sikkert nogle af jer der bruger det.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1540613.ece

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flexleasing - Dansk økonomi
  • #1   20. apr 2011 Jeg bruger det ikk, men syntes sku det er fint, at man har mulighed for det, det gør jo oz man har mulighed for måske at få en lidt finere bil, og hvem ville klage over det smiley

• #2   20. apr 2011 Jeg har ikke rigtig forstået fidusen i det der flexleasing :-S Man "afdrager" nærmest afgiften i en årrække, og alligevel står man tilbage med en bil uden afgift?
    Selvfølgelig har man mulighed for, på kort sigt, at få en bil man normalt ikke ville have råd til. Men i længden ser det ud til at pengene, på en måde, er spildt.

• #3   20. apr 2011 Brian autotransport !
    Du afdrager på afgiften, ja, dog kan du jo løbende få den vurderet, samtidigt, så taber bilen jo kontinuerligt i afgiftsværdi, hvilket betyder, at du senere, hvis du vælger at betale afgiften, skal betale en langt lavere afgift, end du skulle fra dag 1. ;o)

• #4   20. apr 2011 Så hvis jeg betaler et beløb hver måned i f.eks. 3 år, så skal man betale mindre i afgift bagefter, fordi bilen er 3 år ældre?
    Men hvad med de penge man har afdraget? De bliver jo ikke modregnet afgiften vel..

• #5   20. apr 2011 Brian autotransport !
    Du kan læse dig meget bedre frem til det her :

http://www.breinholt.com/Sporgsmaal-svar/

http://www.nordicflex.dk/page9/files/faq.pdf

:o)

• #6   20. apr 2011 Brian

så vidt jeg ved så bliver de ikke modregnet, men regnestykker (som dog er lavet af fleksleasing selskaberne selv) viser at den "afdraget afgift" vil være noget mindre end den forskell der er i afgiften efter f.eks. 3 år.

altså når du leaser bilen udregner de dine "afdrag" ud fra hvad bilen er værd nu, efter 3 år vurdere de så bilen igen, og oftes så er dine afdrag noget mindre end forskellen imellem de 2 vurderinger.. eller det siger de udregninger jeg har set.

personlige foretrækker jeg at eje mine biler da jeg syndes der er for mange faldgrupper i leasing. og skal jeg lease bliver det en nr. 2 bil som jeg VED hvor meget jeg bruger og til hvad altså en "kone" bil så at sige, som bliver brugt til faste ting og ikke til at besøge familie og venner og tage på ferie og sådan, for det syndes jeg at mine km svinger formeget til at kunne bestemme.

• #7   20. apr 2011 Hvorfor ikke bare købe en 3 år gammel bil, istedet for at betale penge af hver måned indtil man alligevel køber den?

• #8   20. apr 2011 Man kommer ikke udenom at det er problematisk, jeg har altid synes at afgifterne var iorden, sålænge de går til noget vi alle har brug for, så som sygehusvæsen, nye veje eller hjælpe de svageste, ja så betaler jeg som sagt med glæde!

Men hvis nogle kan snyde sig udenom, og undergrave en af de aller vigtigste indtægtskilder for vores velfærdssamfund, ja så er det noget der skal gøres noget ved!

Men det er typisk, leasingforhandlerne piver over de ikke må re-relase længere og samtidig ripper de bevidst statskassen------Hvem sagde dobbelt moralsk..:!!?!?!?!

• #10   20. apr 2011 _-`´T16`´- _; Jo det er det da blandt andet, staten vil i 2011 hive ca. 15 mill. hjem på registreringsafgifter - (sundhedsvæsenet koster ca. 130 mill hvert år) - Det er da mere end 10%af udgifterne til sygehusvæsenet, penge der skal skaffes et andet sted, såfremt de indtægter ikke længere er der, om man så vælger at spare der, eller et andet sted, ja det er ikke godt at vide, men da det er en af de absolut, hvis ikke den største post på budgettet, ja så er det jo nærliggende - Ellers før vi måske dårlgiere veje, højere skat, betalingen inden for uddannelsesområdet eller et helt fjerde sted!

• #11   20. apr 2011 Iøvrigt, så passer det mig fint, at nogle af alle de penge vi bruger på at finansiere indvandrere, ja at de penge kommer ind i kassen igen, ved at du køber store dyre biler!

Kommentér på:
Flexleasing - Dansk økonomi

Annonce