{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.019 visninger | Oprettet:

lige en hurtig omkirng tuning {{forumTopicSubject}}

er det enlige ikke alt tuning der er ulovlig hvis man skal følge bogen ud over at skifte luftfilter og udstydning..

for der står jo at alt alle kontruksive ændringer skal dokumentes og det jeg jo det der skal gøres i tyskland eller sverige..

er det ikke rigitgt eller?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lige en hurtig omkirng tuning
  • #1   20. apr 2011 Dokumentation behøver ikke kræve at du kører til udlandet.

    Så du har ikke ret...


  • #2   20. apr 2011 TheStifMeister

    Du kan også sagtens få godkendelser til langt over 20%, det er kun et spørgsmål om penge.


  • #3   20. apr 2011 hvis man nu tuner sin bil mere end de 20% hvor og hvordan finder man så ud af hvor meget det koster i afgift? er det bare og ringe til skat eller hvordan?

    for går lidt med overvejerlserne om at ligge en 1,8 i min cordoba er standard 1,6 og har fået afvide at hvis jeg beholder min monopoint insprøjtning og ligger en 1,8 i får den 125hk har standard 75 hk


  • #4   20. apr 2011 man som jeg læser det så skal alt jo godkendes selv om det bare er knaster..

    har spurgt om tang om kring kmprssor og fik nemlig det svar her

    Tak for din henvendelse vedrørende eftermontering af kompressor.

    Det er korrekt, at man kan få godkendt en bil med eftermonteret kompressor uden wastegate, med en effektforøgelse under 20 %. Ved eftermonteret turbo med wastegate anses effektforøgelsen altid at være over 20 %.
    Du skal dog stadig medbringe en rullefeltsmåling fra et anerkendt værksted, der viser, at effektforøgelsen er under 20 %. Det er synsvirksomheden der vurderer, om målingen kan accepteres.

    Hvis du laver konstruktive ændringer, skal du også dokumentere, at bilen fortsat opfylder de gældende normer for luftforurening, som da bilen blev registreret første gang. Fx skal en personbil med benzinmotor fra 2003 opfylde Euro 3.
    Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har yderligere spørgsmål.

    og knaster er vel også en konsruktiv ændring ikke??


  • #5   20. apr 2011 alt du ændre er konstrutive ændringer. og alt skal der tüv på og det er lige meget om det er under 20%. 20% reglen er tiltænkt motorskift fra samme bil model og mindre tuning hvor der tüv på alt man har brugt.

  • #6   20. apr 2011 det er også det jeg mener men det er jo ikke det de andre siger...

  • #7   20. apr 2011 det er fordi folk ikke læser reglerne de gør som mange synsfolk ser igennem finger med de små ting.

Kommentér på:
lige en hurtig omkirng tuning

Annonce