{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
32.303 visninger | Oprettet:

Håndbremse sidder fast?? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Mi far skulle idag ud og køre i sin bil, og da kan skulle køre, sad højre baghjul fast, det fulgte ikke med...Vi mener at det er håndbremsen der ikke har sluppet det højre baghjul...

Kan det være det der er galt?
Kan man selv fikse det på en måde, når man har pillet hjulet af?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Håndbremse sidder fast??
  • #1   13. jan 2006 det skal nok løsne sig... ellers noget varmt vand smiley og så fremover når det er frostvejr, så lad være med at hive håndbremsen og så sæt den i gear istedet for...

• #2   13. jan 2006 Michael S:
    Mener du ikke at det er nødvendigt at pille hjulet af, og så prøve at de om man kan gøre noget derfra?

Og hvordan ville du gøre det der med varmt vand?

• #3   13. jan 2006 Steffen:
    Har kørt ca 200 meter med det, og hjulet sidder bare fast, det følger ik med de andre.

• #4   13. jan 2006 kan være det bare er frosset fast ? sker nogle gange.. ved ik om varmt vand hjælper, eller bare gør som ham Steffen siger

• #5   13. jan 2006 Hvis man køre til så kan man godt køre med håndbremsen trukket, så hvis det slet ikke følger med, så tror jeg der er noget andet galt ind håndbremsen. det burde følge lidt med når man køre hvis det havde været håndbremsen,.

• #6   13. jan 2006 Thomas:
    Hjulet følger slet ikke med, det sidder helt fast, det er kun de 3 andre hjul der kører rundt...

• #7   13. jan 2006 det kan godt være skidt i en tromle... tromler skal renses en gang i mellem.. og hvis det aldrig er blevet gjord kan det godt gro fast... hvis der er skiver bar på bilen kan den også have sat sig i en kalibre... hvis det var mig ville jeg nok lige pille tromlen af og rense den... det er en forholdsvis nem opgave hvis man da ikk har 10 tommelfingre.

• #8   13. jan 2006 Strange:
    Det er en '91 model, så helt ny er den ikke.
    Tror jeg i første omgang vil prøve at pille hjulet af, og se om bakkerne har sat sig fast på tromlen.

Den har stået på gaden i en uges tid inden idag...

• #9   13. jan 2006 tag en stor hammer og slåto gange på hjulet. så er det løst og det er dit problem også:o)

• #10   13. jan 2006 Strange:
    Den har stået på gaden i en uges tid, og hele tiden har håndbremsen været trukket...

• #11   13. jan 2006 giv den først nogle tæsk med en håndhammer... slå på fælgen hvis du kan nænne det eller hjulbolten..
    hvordan er det du vil pille din tromle af, hvis hjulet er blokeret... så er bakkerne da presset ud mod tromlen og lortet sidder i spænd... det er da ikk sådan at gøre... start nu med hammeren...

• #12   13. jan 2006 som raket erling og jesper g siger. en med hammeren, medmindre der er alufælge. hehe. ellers af med fælgen og slå på tromlen.

• #13   13. jan 2006 Jeps. Det er trumlet der er rustet fast. Det skal bankes fri og så skal du måske køre det sidste af inden det bliver ordenligt igen.

• #14   13. jan 2006 ALLE:
    Jeg har nu været nede og fikse den lille ting. Jeg skruede hjulet af, og slog forsigtigt med en hammer på tromlen, og det hjalp. Den gik ganske let fri, og den kører nu igen som en drøm smiley

Mange tak for hjælpen herinde...

Kommentér på:
Håndbremse sidder fast??

Annonce