{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

købeloven????forhandler {{forumTopicSubject}}

hej bg! jeg købte for 10 dage siden en mmazda 6 af en forhandler,kanon bil,jeg er bare begyndt at lægge mærke til at den siger nogle små klonk lyde fra venstre side formentlig i styretøjet,det kommer når jeg sætter i gang eller bremser og drejer,eller kører på en grus eller lign???? jeg ska selvfølgelig ha det lavet af forhandleren,men mit lille problem ligger i at jeg bor ved holbæk og han bor ved fredericia,ska jeg selv betale for omkostninger for transport over til ham??? han vil jo gerne ha sin mekker til at se på den (1 gang brobillet+benzin) og så ska jeg derover igen efter der er kommet dele hjem til den og det skal laves,det hele kan jo nok ikk klares på engang! så i den sidste ende ska jeg betale 4 gange brobillet+ benzin! så kan det jo dårligt betale sig at få ham til at lave det! eller ska han betale for alle udgifter???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  købeloven????forhandler
  • #1   25. apr 2011 Han skal jo kun betale det der skal laes på bilen !

• #2   25. apr 2011 hva så hvis motoren brækker sig,og bilen ikk kan køre nogen steder,

• #3   25. apr 2011 SÅ må man håbe du har et falck abo. smiley

• #4   25. apr 2011 Du kunne jo tænke "smart" og sige "FUCK DET! HAN SKAL LAVE DET!" kører den derover til fredag formiddag og hoppe ind til Fast&Furious i Frederecia. Så slår du to fluer med et smæk smiley

• #6   25. apr 2011 i har da ikke styr på det herinde.
    det skal ske uden besvær og omkostninger for dig ! han har valgt og sælge dig bilen "defekt" og derfor er det ham der kommer til at betale alle omkostninger han må dog godt bruge brugte dele til at reperaere med.
    læs det inde på fdm smiley havde samme problem i sin tid da jeg købte min nemlig men det hele skal køre gennem ham smiley

• #7   25. apr 2011 http://www.fdm.dk/bilkoeb-salg/koeberens-muligheder-ved-mangler-paa-bilen versgo smiley og så håber jeg alle de som slungede noget ud lige før holder deres kæft og læser sig frem til tingende før de udtaler sig om ting smiley

• #8   25. apr 2011 hvis du har falck abo, så få dog dem til at køre den ?
    det kunne jeg da med min calibra smiley

• #9   25. apr 2011 benjamin R: tak

• #10   25. apr 2011 benjamin R: du har ret i at det du siger står på fdm´s hjemmeside.. her er du et perfekt eksempel på hvorfor der findes 1000 og 1000 af bøger omhandlende købeloven (og andre love for den sags skyld)... købelover nævner ingen steder at sælger skal betale for din transport eller dine øvrige udgifter i forbindelse med fejl eller mangler på det købte køretøj.

Som hovedregl så skal køber SELV afholder alle omkostninger i den nævnte forbindelse.

Købe kan kan, må og skal simpelthen ikke skældne mellem hvem han har lyst til at sælge til, med frygten for en kæmpe efterregning efterfølgende på ovennævnte bekostning.

Der har været et par enkelte retsager der er faldet ud i købers favør hvor sælger har måtte bidrage (altså ikke betale det fylde beløb) af omkostninger afholdt i forbindelse med en fejl eller mangel.

Disse sager har alle været hvor sælger åbenlyst har, eller burde have kendt til fejlen som har resulteret i ualmindelig stor gene for køber.

Et eksempel på en retsag var hvor en forhandler havde solgt en bil med så gennemtæret tårn at ophænget simpelhen fald af på turen hjem. her mtte sælger betale for at få fragtet bilen tilbage på hans eget værksted. Køberen måttet derimod selv afholde alle omkostninger til taxa fra ulykkesstedet og hjem på bopælen.

Der findes ingen 100% sikkerheder indenfor sådanne sager da hvar enkel sag er unik.

Hvis køber først har opdaget fejlen efter at have kørt i bilen i 10 dage er det langt fra sikkert at sælger mekanikkere har opdaget den på deres 5 minutter lange test tur af bilen inden den blev solgt.

• #11   25. apr 2011 Du får ikke en kr. til at dække transporten.. det skal jo ikke lide ham til last at du hentede bilen derover.. fik du den leveret er det noget andet (man kan nemlig kun få det dækket til samme måde som du afhentede, så da du selv hentede bilen, skal du også afleverer den).

Så køber du et tv i aldi og det går i stykker, så aflevere du det til aldi, og de sørger or det videre.. (ved så godt at Aldi forsøger at tørre den af på forbrugeren er så det)

Kommentér på:
købeloven????forhandler

Annonce