{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
357 visninger | Oprettet:

steffen a
steffen a
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

alfa 75 {{forumTopicSubject}}

hej skal ud og kigge på sådan en bil nu her om 6 timer og så ville jeg lige høre om der er noget godt eller skidt man skal være opmærksom på????
det er en 2,0 - årg 90 - nysynet - grøn metali - 15500.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alfa 75
  • #1   14. jan 2006 ruuuust...og...ehm...ruuust

ca..HR.Rust bider i specielt sådanne biler desværre...så vær opmærksom
    Min svoger havde sådan én og God Damn....rust overalt

• steffen a
    steffen a Tilmeldt:
    jan 2006

#2   14. jan 2006 okay er det virkeligt så stort en problem har ellers hørt at det ikke skulle være så slemt i de bier fra 90 og op efter??

• steffen a
    steffen a Tilmeldt:
    jan 2006

#3   14. jan 2006 her kan den ses.....

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=720819&page=1

• #4   14. jan 2006 Prisen er fin nok...men noget siger mig..at der er noget galt med den....en fornemmelse...den er simpelthen for billig....så se dig for...

• #5   14. jan 2006 Hehe nej nej Aardvark - De ER bare ikke dyrere. Du skal tænke på at det ikke er en V6 motor der ligger i. V6'ere ligger fra 25-50K(afhængig af om det er specialmodellen, America). En alm. 2.0 TS motor der har gået de km som den har, koster bare ikke mere. Men som de andre har skrevet, så har Alfa 75 oxo problemer med rust - Ikke så meget som mange andre, men stadig noget du skal kigge efter. Specielle steder på alfaer er bunden på dørene, paneler, ved tankdækslet og i skærmene... Ellers vil jeg sige du får en fin bil til de penge og en "gammel" 2.0 TS motor kan du sagtens finde for billige penge(hvis du vil ha' et nyere kværn i). 75'eren er den sidste rigtige Alfa Romeo(før de blev overtaget af Fiat) og det er en meget respekteret bil indenfor Alfa kredse - Den er desuden med baghjulstræk og den er VIRKELIG sjov at lege i smiley

... når du har købt den(eller hvis du køber den), så kig ind på www.cuoresportivo.dk - så skal du nok få svar på alle dine spørgsmål smiley

Held og lykke smiley

• #6   14. jan 2006 Nu er rust jo generelt et problem i ældre biler hvis ikke de er passet godt..

Twin spark motorne er normalt meget sejlivede hvis de bliver passet efter forskrifterne (olie, tandrem osv. i tide)

Men som med alle brugte biler skal du jo lytte efter mislyde, træg gearskifte, rust de dyre steder (vanger osv)
    Men du kan hurtigt høre på manden om han har passet den som sit lille barn, eller om det er en der lige synes han ville ha en Alfa, og så ellers troede end den kostede det samme at holde kørende som en Toyota starlet.. (2 vidt forskellige biler)

Men husk at høre hvorfor den har fået ny motor..
    Koblingen skifter man jo normalt når man alligevel har motoren ude..

Umiddelbart lyder det billigt..

• steffen a
    steffen a Tilmeldt:
    jan 2006

#7   14. jan 2006 motoren er skiftet pga ødelagt topstyk

• #8   14. jan 2006 Anders: Ahh...men hvis der ikke er det vilde rust i den 75'er..så er den sgu billig.
    Men nok ikke billig at forsikre og køre i smiley

• #9   14. jan 2006 ... For ikke at glemme at en 3.0'er motor fra America'en ikke koster så meget og du får MEGET mere moment, hvis du kyler sådan en motor i den - Hvilket er lovligt nok, da HK'erne ikke overstiger de 20%

• #10   14. jan 2006 Aardvark - de ER bare billige. Mange mener de er pissegrimme og jeg skal da være den første til at indrømme at jeg heller ikke var vild med den, indtil jeg fik set den tæt på. Forsikringsmæssigt er det jo altid galt, da det er en stor bil og en Alfa(forsikringsselskaberne går sgu altid amok over Alfa, BMW og mercedes etc). Men 2.0'eren i sig selv, er ikke så dyr igen... Det er jo heller ikke en luxus model eller en EVO... Alfa Romeo skal man aldrig købe fra ny af, der er en KÆMPE afskrivning på dem. Så 5 år efter, kan man købe biler der har gået under 100K til relativ billige penge. Se på 156'ere, der har kostet over en kvart mio - dem får du næsten smidt i nakken til 100.000 kr smiley - Og det er det samme med de gamle Alfaer... 75'eren er ikke sjælden endnu, til at man kan forlange mere - kun specialmodellerne, som EVO og America, kan man forlange lidt mere.

• #11   14. jan 2006 Hej .. Jeg har stor erfaring i Gtv og 75er har ejet en håndfuld og lavet mange. Det er hovedsalig rust du skal passe på (Meget på) det er alle steder men paneler/ bag paneler/ hjul brønde/ bagage rummet/ vanger lige foran baghjulene inder paneler..
    Er det en 2,0 TSèr eller er det en 2,0 "Nord" der ligger i den Ts eren er en stærk motor men har et problem med at tændingen bliver slidt og en ny fordeler koster hvis du er heldig at finde en. også skal du huske det er en motor som er bygget i alu og kun alu så det er under 3000Rpm indtil den er drifts varm ellers kan der ske ting og sager. Men en meget sjov bil som dog kan ha problemer med gearkassen som forøvrig er bygget sammen med bagtøjet Og sidst er der koblingen som er Hydralisk og den kan smide slave cylinderen som sider ved gear kassen også kommer du ingen vejne...
    Du er velkommen til at ringe hvis du vil vide mere 29438289

• #13   14. jan 2006 Fed side Thomas

• #14   14. jan 2006 Takker smiley

Kommentér på:
alfa 75

Annonce