Flyverust og brug af Clay bar ? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
jeg har i dag været i City Car Wash med bilen, og da kæreten og jeg skulle tørre efter fandt vi en masse rust pletter, som jeg går ud fra er flyverust. Jeg har google' og gjort ved, og er kommet frem til det må være det. Bilen er godt 6 måneder gammel, så det er mit bedste bud.
Jeg læser over alt, at Clay bar er vejen frem. Dog har jeg overhovedet ikke forstand på polering og den slags selv.
Jeg læser det er lige til at gå til, og det fjernet det nemt og flot. Samtidig fjerner det også alt muligt andet? Det lyder jo fantastisk!
Spørgsmål: Skal bilen poleres og lakforsegles bagefter? Eller er det noget man kan gøre uden at lave arbejde bagefter? Jeg vil meget gerne være sikker på det, før jeg springer ud i sådan et projekt.
Samtidig har jeg heller ikke et sted hvor jeg kan polerer og gøre ved.
Øv hvor er jeg ærgelig over at have fundet så meget på den hvide lak.
Tak for svar på forhånd.
nov 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 90 Svar: 1.634
jul 2010
Følger: 12 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 567
Må vel hellere finde ud af hvordan man polerer på bedste vis. Virkelig skidt man ikke selv har en indkørsel eller ligende til sådan noget vedligeholdelse.
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 8 Svar: 177
Den skal vaskes rigtig grundigt inden så der ikke er sand der kan blive kørt med rundt på lakken... Så skal der godt med glidemiddel på mens du bearbejder lakken med fladtrygt ler i i en størrelse der er lidt større end en 5 kr.
Hver gang leret ser beskidt ud folder du det og trykker det fladt igen så du har en ren flade... eventuelt har du en spand varmt vand med så du holder leret varmt og smidigt.
Til sidst skal den have voks da lakken står helt rå bagefter (lerer fungerer som vandslipepapir, bare meget finere),
feb 2004
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 8 Emner: 7 Svar: 235
Jeg bruger denne her fra Autoglym og jeg er bestemt ikke enig med jer i at det er tidskrævende og hårdt arbejde. Tvært imod tager det ikke mere end ca 15-45 minutter på en hel bil - that´s it!
Jeg har før brugt andre amerikanske svar på claybar hvor det var væsentlig sværere at bruge og resultatet blev ikke så godt. Med Autoglyms skal man ikke køre mere end få gange over samme felt før lakken er helt glat og fri for urenheder og flyverust.
Min hvide BMW var hårdt ramt efter sidste vinter, men blev nemt "redet" med Autoglyms. I påsken tog jeg også lige kærestens Seat og min egen passat... KANON resultat
feb 2004
jul 2010
Kim A - Men du skal vel stadigvæk lakforsegle og polerer?
- jeg overvejer helt at finde et sted i København eller omegn der kan gøre det for mig. Har samtidig fået et ordenlig stenslag i fronten på bilen. Det har skrabet lakken af, så jeg kan kigge ind under det! Sgu uheldigt... Så det skal også fixes på en eller anden måde.
Man opdager meget når man vasker bil..
jul 2010
feb 2004
Men drop en proff. det er et arbejde en hver kan lave - og det kan ikke gøres forkert (med mindre du taber claybaren på jorden og bliver ved at bruge den :-))
Se evt et par videoer på youtube for at se det in action!
mar 2007
jul 2010
feb 2004
feb 2004
mar 2007
jul 2010
Ellers ville jeg skam også meget gerne springe ud i det. Tvivler ikke på jeg ville elske at gå og pusle om bilen på den måde
Men det kunne da være interessant at være med tli.
feb 2004
Lidt mere salgssnak - )men det passer) :-):
ALLE autoglyms produkter testet i 6 måneder inden de sendes på markedet. De testet af Aston Martin, Bentley og RR... Hvis ikke de 3 bilproducenter er tilfredse med produktet efter de 6 måneder - starter autoglym forfra. Autoglym er nok den bilplejeproducent der bruger flest penge på udvikling!
Vi har ALDRIG før vi fik Autoglym i butikken, oplevet så mange super tilfredse kunder - uanset hvilket produkt de købte fra Autoglym! For mange går der helt sport i det, fordi det virker
Bla. bla bla...
mar 2007
Dog vil jeg sige at leret ikke holder sig så godt i længden... Det første år var det super, men i år smulderer det lidt frahinanden selv om det var et helt nyt stykke ler der ikke havde været brugt, så det holder sig åbenbart ikke friskt så længe.. Det er dog den eneste skuffelse jeg har haft indtil videre.
mar 2007
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 84
Hvis du kunne hive en prof polering gratis hjem ville det da være nemmere
jul 2010
Dog skal de alligevel fikse en lakfejl på kølerhjelmen, så kan da være de vil fikse det med det samme. Må hellere høre.
feb 2004
Martin P: Opbevaring i metalboksen er det rigtige at gøre (eller selvf. bare et andet lufttæt sted) Hvis den er blevet tør skal du tage ned og få den byttet til en ny.
mar 2007
dec 2006
Følger: 23 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 395
Hvornår afholdes det kursus?
Flyverust og brug af Clay bar ?