{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ubetingel frakendelse ved hastighed
  • #1   3. maj 2011 Jeg mener at det først er ved 200 km/t+

Han mener det er allerede ved 160 km/t.

• #2   3. maj 2011 160

• #3   3. maj 2011 160 giver betinget frakendelse.

Hvornår får man frakendt kørekortet ubetinget?
    Du bliver ubetinget frakendt kørekortet (førerretten), hvis du

1)
    har gjort dig skyldig i spirituskørsel med en alkoholkoncentration i blodet under eller efter kørslen på over 1,20 promille,

2)

ulovligt har ført køretøjet uden hastighedsbegrænser
    foretaget et uautoriseret, konstruktivt indgreb i køretøjets hastighedsbegrænser eller dens forbindelser
    vidste eller burde have vidst, at der er foretaget et sådant indgreb,
    har betjent køretøjet på en sådan måde, at hastighedsbegrænseren gøres uvirksom.
    3)
    har ført køretøjet, selv om du vidste eller burde vide, at der var foretaget et uautoriseret, konstruktivt indgreb i køretøjets kontrolapparat eller dets forbindelser.

4)
    forsætligt har voldt skade på andre personer eller ting, forsætligt har fremkaldt nærliggende fare herfor eller i øvrigt har ført motordrevet køretøj på særlig hensynsløs måde

5)
    har gjort dig skyldig i flere forhold, der hver for sig er omfattet af § 125, stk. 1, nr. 1-7, eller stk. 2 eller 3 (se under betinget frakendelse), dog således at frakendelse for flere forhold alene omfattet af § 125, stk. 1, nr. 5 (se under betinget frakendelse), kun sker ubetinget, hvis forholdene er begået i forbindelse med mere end ét kørselsforløb,

6)
    tidligere er frakendt førerretten betinget og har begået et nyt forhold i prøvetiden.

7)
    tidligere er pålagt kørselsforbud (§ 127) og har begået et nyt forhold inden tre år efter, at kørselsforbuddet blev pålagt

8)
    tidligere er frakendt førerretten ubetinget og har begået et nyt forhold inden fem år efter udløbet af frakendelsestiden.

Se færdselslovens § 126, stk. 1,

• #4   3. maj 2011 det er ved 160

• #6   3. maj 2011 Du får jo betinget fratagelse af kørekortet hvis du kør 160.

• #7   3. maj 2011 Nej.

Klip: 30%
    Betinget frakendelse: 60%
    Ubetinget frakendelse: 100%

• #8   3. maj 2011 160km/t. Det er også en grund til at du ikke kan opnå et klip på motorvejen, inden du overstiger de 30% er du på 160km/t og der ryger kortet.

• #9   3. maj 2011 Og hvis du har haft kørekort i mindre end 3 år, får du en ubetinget (med kørselsforbud)

• #10   3. maj 2011 Er ret sikker på at det er 100% der skal til.

• #11   3. maj 2011 Det er jo ikke ved 160!
    160 er en betinget frakendelse = ny teori/køreprøve ..

• #12   3. maj 2011 100% er på ikke motorveje.
    På motorveje over 200km/t

• #13   3. maj 2011 Haha, det er da lidt sjovt der er så mange meninger om det, på trods af det er de samme regler vi kører efter.

Ubetinget frakendelse mener jeg stadig først er ved 200 km/t på motorvej

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=133981#K18

• Rene R
    Rene R Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 13
    #14   3. maj 2011 er pt ved at være færdig med at læse til kørelære og ved hastighed over 160 på motorvej får man en betinget frakendelse af kørekortet det vil sige at man skal op til en ny teoriprøve og køreprøve, og førstegangs erhverver får kørsel forbud indtil de har bestået teori og køreprøve.
    om det er 110 eller 130 km/t zone er fuld stændig ligemeget, hammeren falder ved de 160 Km km/t.

• #15   3. maj 2011 30% = Klip
    60% eller 160 km/t = Betinget frakendelse.
    100% med min 100 km/t = Ubetinget frakendelse
    Alt over 200 km/t = Ubetinget frakendelse

• #16   3. maj 2011 Hvis i bare har set lidt af de politi programmer der kører på tv, politijagt osv, så ved i også at du mister det betinget ved 160 på motorvej. og på landevej og i byen er det ved 60% overskridelse af hastigheden

dvs landevej 80kmt - 128kmt mister du kortet

by 50kmt - 80kmt mister du kortet

længere er den ikke.

mvh.
    bjørn, nordjyllands politi

• #17   3. maj 2011 Mikkel P

Jo man kan!
    100% med min 100 km/t = Ubetinget frakendelse
    Alt over 200 km/t = Ubetinget frakendelse

• #18   3. maj 2011 For at miste kortet ubetinget skal man overskride hastigheden med:

83% ved 110km/t begrænsning
    55% ved 130km/ begrænsning

• #19   3. maj 2011 Bjørn J

Forkert. På landevejen mister man kortet ved 129 og i byen ved 81

• #20   3. maj 2011 Bjørn - Nordjyllands politi

Det er vel ikke færdselsbetjent du er smiley

• #21   3. maj 2011 Uddybning af de forseelser, der giver klip
    Overskridelse af hastighedsgrænsen med mere end 30 %
    Kører du over 30 % hurtigere, end det er tilladt, får du et klip. Bødens størrelse afhænger af hastigheden.

Kører du i en almindelig personbil:

Hastighedsgrænse Får du et klip, hvis du kører
    50 km/t 66 – 80 km/t
    60 km/t 79 – 96 km/t
    70 km/t 92 – 112 km/t
    80 km/t 105 – 128 km/t
    90 km/t 118 – 144 km/t
    100 km/t 131 – 159 km/t
    110 km/t 144 – 159 km/t

Kører du mere end 30 % for stærkt på en motorvej, hvor du må køre 130 km/t, får du kørekortet frakendt betinget.

Kører du mere end 60 % for stærkt, 160 km/t eller derover i en almindelig personbil, får du frakendt kørekortet betinget.

Kører du mere end 40 % for stærkt i et større køretøj som f.eks. en lastbil, får du frakendt kørekortet betinget.

For alle køretøjer gælder det, at hvis man overskrider fartgrænsen med mere end 100 % (dog min. 100 km/t), får man frakendt kørekortet ubetinget i en periode

• #22   3. maj 2011 Ja oki, 60% er grænsen over det så ryger det.

Og ved ikke hvor du har fra det er ved 200kmt det ryger på motorvej, for sådan er det ikke, slet ikke siden klippekort og % ordningnen blev indført

• #23   3. maj 2011 200km/t gælder i princippet på alle veje, men nok mest på motorvejen er den grænse er brugbar. For på alle de andre veje kommer man over de 100% længe inden man kommer over 200km/t...

Færdselslovens §126 stk.11

• #24   3. maj 2011 http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Fart/Regler%20om%20fart

Se nederst.

Du skal afpasse farten efter forholdene og tage hensyn til andres sikkerhed.

Der er desuden en række faktorer, du skal være særlig opmærksom på:

■Vej-, vejr- og sigtforhold
    ■Køretøjets tilstand
    ■Hvordan køretøjet er læsset
    ■Færdselsforholdene i øvrigt
    Generelle hastighedsgrænser
    Hastigheden må aldrig være højere, end at du kan bevare det fulde herredømme over bilen. Du skal kunne nå at standse bilen på den strækning, du kan se foran dig. Du skal derudover kunne nå at standse foran enhver hindring, der måtte dukke op.

Hastigheden for personbiler må dog aldrig overstige disse generelle hastighedsgrænser:

■50 km/t i tættere bebygget område
    ■80 km/t uden for tættere bebygget område
    ■80 km/t på motortrafikveje. 90 km/t kan være tilladt, hvis det er vist med skiltning
    ■130 km/t på motorveje. Hastigheden kan dog være 110 km/t, 100 km/t eller 90 km/t på nogle strækninger.
    Vejmyndighederne kan fastsætte lavere hastighedsgrænser på lokale steder.

Hastighedsgrænser for bus, lastbil, campingvogn mv.
    Busser

Busser med en totalvægt over 3.500 kg må aldrig køre mere end 80 km/t.

Lastbiler og vogntog over 3.500 kg

Lastbiler og vogntog (bus eller lastbil + påhængskøretøj) må aldrig køre over 70 km/t på landevej, og 80 km/t på motorvej. I tættere bebygget område må farten ikke overstige 50 km/t, uanset om der er fastlagt en højere lokal hastighedsgrænse.

Biler under 3.500 kg med campingvogn, påhængsvogn eller trailer
    For disse køretøjer gælder det, at hastigheden aldrig må overstige 70 km/t på landevej, og 80 km/t på motorvej.

Straffen for at køre for stærkt
    Jo mere du har overskredet hastighedsgrænsen, jo hårdere er straffen.

Overskridelse Sanktion
    Op til 30 % Bøde
    30-60 % Klip i kørekortet + bøde
    60-100% Betinget frakendelse + bøde
    Over 100 % (min 100 km/t) Ubetinget frakendelse + bøde

• #25   3. maj 2011 Nikolaj C
    svar på dit spørgsmål.

Kortet ryger ubetinget ved 201 km/t på motorvejen.
    Ved 160 km/t får du en betinget frakendelse

N B G L du kan sagtens få klip på motorvejen. (dog ikke i 130 zoner.)
    110 km/t 144 – 159 km/t giver klip.

• #28   3. maj 2011 Ok, sygt nok. Selv på sikkertrafik.dk har de ikke læst nok på lektien...

Det skal hedde:
    Overskridelse Sanktion
    Op til 31 % Bøde
    31-60 % Klip i kørekortet + bøde
    61-100% Betinget frakendelse + bøde
    Over 100 % (min 100 km/t) Ubetinget frakendelse + bøde

• #29   3. maj 2011 Kagekongen:
    Helt enig, men hold da op hvor har folk mange meninger om det smiley

Jeg ville ikke være i stand til at køre så hurtigt på motorvej, at jeg fik en ubetinget frakendelse. Take a look at my car

• #30   3. maj 2011 Håber ikke at blive stoppet af Bjørn...

• #31   3. maj 2011 Slap lige af med at køre på Bjørn. Han er sikkert ikke fra færdselspolitiet og alle i politiet kan sgu da ikke have styr på samtlige paragraffer i samtlige love.
    Nu har jeg været kørelærer i de sidste 12 år, så jeg skal bare vide sådan noget. Det er sgu også en ret ny lov

• #32   3. maj 2011 Nikolaj C
    tror jeg heller ikke du skal være bange for.. Manden kender jo ikke loven..:-)

• #33   3. maj 2011 *440hk Galant VR4 *

Mit indlæg omkring bjørn var sagt med et smil, alle kan tage fejl!
    Når man er frisk nok til at skrive "Nordjyllands politi" som afsender, så tænker jeg os man er frisk nok til en lille bemærkning...

Kommentér på:
ubetingel frakendelse ved hastighed

Annonce