{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.370 visninger | Oprettet:

REP af vanger. hvad siger reglerne??? {{forumTopicSubject}}

ja fik hentet en billig transporter tdi hjem.. efter at jeg fik den på liften gik jeg amok med at prikke til den.. til min skræk er de små vanger som går skråt ud fra de store vanger foran temlig rådne.. Så jeg står og skal have dem lavet. men hvordan er det nu med reglerne omkring det.??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  REP af vanger. hvad siger reglerne???
  • #1   6. maj 2011 hej sten.. dem kan man faktisk købe næsten alle steder de vanger.. og det er sku næsten nemmeste at bare at stifte dem end at lappe dem..

Tjek evt. ftz eller mekonomen

• #2   6. maj 2011 Man skal være godkendt til at lave vanger smiley

• #3   6. maj 2011 Men hvis du sagtens selv kan , kan jeg ikke se nogle problemer i det da man ikke kan se på svejsningerne om det er en der har taget et kursus eller ej jo hehe smiley

• #4   6. maj 2011 altså de små vanger som fronten er boltet fast til? lyder da lækkert. så må jeg se hvad de kan fåes til...

men hvordan er reglerne generelt omkring rep af vanger?

mvh

• #5   6. maj 2011 kig på færdselsstyrelsens hjemmeside under vejledning ved syn af køretøjer , afsnit 08 står alt om rustrep. i de forskellige zoner A- D

• #6   6. maj 2011 Hvor har folk fra at vange rep skal laves af Pro og at man skal have dokumenter på det ? Har lavet masser af vange rep til syn både for mig selv og for andre. Har aldrig været et problem. De skal bare laves efter foreskrifterne. Hvis det endelig var blevet Såen at man skulle være pro for og lave vange rep syns jeg sku det var vigtigere at man skulke være Pro for og lave bremser for der er fandme mange skovl pouler derude som selv laver bremser som bare burde lade være

• #7   6. maj 2011 Enig med "ham dér"

• #8   6. maj 2011 Haha nej man ska sku ikk godkendes til at lave vanger, det er vist endnu en skrøne...

• #9   6. maj 2011 jeg har lige været til syn med en bil med 3 dårlige vanger (dumt ja - havde ikke set det) - han fortalte bare hvordan det skulle laves og så var det bare hjem og svejse..

• #10   6. maj 2011 ja det er bare at fuldsvejse dem, så de ligner de gamle. om man så er uddannet bager........

• #11   6. maj 2011 De skal jo så laves efter reglerne... Og fuldsvejsninger i pladesamlig ved vange er ikke i orden...

• #12   6. maj 2011 Kør ned og tal med din synsmand. Det gjorde jeg på min gamle vectra a.

Fik en forklaring på hvordan man bør lave det og fik bagefter at vide at hvis bare jeg lavede det så han ikke kunne de det, så var den i vinkel. smiley

Som sagt så gjort. Gik lige igennem...

• #13   6. maj 2011 CJ man skal sku da ikke være godtkendt for at lave vanger, hallo mand.. ?

• #14   6. maj 2011 men det lidt ligesom med konen, ..altså synsmanden hvad de ikke ved har de ikke ondt af ? smiley

så lap og kit.. så køre det for dig... hvorfor bruge så meget krudt på så lidt

• #15   6. maj 2011 desuden er det jo kun "tværvangerne" og ikke længde vangerne.. så det er da bare at svejse

• #16   6. maj 2011 argh vil gerne lave det ordentligt. gider ikke fuske mig igennem det.
    desuden er det ikke så nemt at lappe på det når de stort set er væk. er lidt overrasket over det da resten af bilen faktisk står flot

• #17   6. maj 2011 Sten p > ja det er da også fuldstændig spild af tid at "lave det ordenteligt" du ved jo tilsyneladende ikke hvor meget det indebære at lave det "rigtigt" kontra, at lave det og syne det.. så kan det køre 2 år minimum og hvor længe skal du lige have bilen

• #18   6. maj 2011 så må jeg sige vi er uenig. jeg vil hellere bruge lidt ekstra tid og så vide jeg står med noget der er iorden og holder frem for at lave noget klamp.

Jeg og min familie skal trods alt køre i den og når den en dag skal sælges har jeg det bedst med at min samvittighed er iorden.

splitter den ad i morgen og laver nogle nye vanger og hvad der skal til..

men tak for svarene

• #19   6. maj 2011 hvem siger det er klamp fordi man laver det alternativ, uanset hvad er det da bare fuldsvejse det,.. i et tilsvarende stykke profil.. hvor svært kan det være.. og hvorfor gøre så stort nummer ud af det?

• #20   6. maj 2011 Reglerne er lidt dumme nogle gange. De handler til tider mere om at få penge i omløb end sikkerhed.
    Snak med din synsmand og gør som han siger, så slipper du for bøvl, dårlig samvittighed, og hvad du ellers har af kvaler.

De plejer at være flinke til lige at hive den op på liften og se på sagen. Det er min synsmand i hvert fald. Held og lykke med projektet.

Kommentér på:
REP af vanger. hvad siger reglerne???

Annonce