{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Kan jeg forlange at få mine penge? {{forumTopicSubject}}

Ja , min bil fik ny motor i januar, hvor jeg fik 6 mdr's garanti. (Heldigvis) for motoren er ikke i orden, og skal nu have en ny IGEN.
Det er en måned siden bilen gik i stykker, og derefter konfronterede vi firmaet med det. Bilen blev undersøgt og ganske rigtigt, ny motor.

Nu trækker firmaet det bare rigtig rigtig langt ud , og siger der kan gå flere måneder før jeg kan få en ny motor ? :s Kan det være rigtigt ?

Nu har min far og jeg snakket om , om jeg kan forlange at få pengene tilbage? Kan jeg det ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg forlange at få mine penge?
  • #1   9. maj 2011 NEJ- Firmaet har ret til at forsøge og udbedre "fejlen" på den købte genstand. Dette skal dog gøres inden for en rimelig tid. Og hvis det tager lang tid, skal de stille en erstatning til rådighed i den tid du mangler din egen.

Du kan læse det i købeloven. Bliver dog lidt i tvivl om der gælder særregler ved bilkøb, da det er et 'køb med ejendomsfebehold'.

• #2   9. maj 2011 hvad er detr sket med din motor ?

• #3   9. maj 2011 Som Mikkel siger, kontakt forbrugerrådet, så tror jeg nok der sker noget inden for "rimelig" tid smiley

• #4   9. maj 2011 Ved ikke helt hvad der er glat med den , men mekanikerne siger at den skal have en ny s:

Men , synes jo bare det er træls at de ikke kan få fingeren ud ?? Den var ovre ved dem i 2 uger, før de kiggede på bilen, og derefter kunne bekræfte at jeg skulle have en ny motor . og nu er der gået en måned siden jeg fik bilen tilbage og bare skulle vente :s & venter stadig smiley

Vil bare være lettest for mig at få penge, så bilen kan blive lavet, når de ikke kan få sig taget sammen smiley

• #5   9. maj 2011 Hvilken bil er der tale om?

• #6   9. maj 2011 En Corolla smiley

• #7   9. maj 2011 Kan han ikke finde en motor til sådan en, kan man med garanti sige at han trækker tiden ud.

Der er jo et hav af dem?

Hvad er problemet med den nuværende?

• #8   9. maj 2011 Det er jo det jeg heller ikke kan forstå - jeg har da fundet en del her inde :s Men tror bare de trækker det ud til garantien er udløbet ?? smiley

- Men bilen har svært ved at starte, bruge rigtig rigtig meget olie, går utrolig ujævnt og går ud en gang i mellem :s
    Men ved ikke lige hvad diagnosen hedder smiley

• #9   9. maj 2011 hvem er motoren købt hos ,
    men de har altid været noget møj de motorer , har selv været mekaniker ved toyota og de æder olie og krumtapper og stempelring

• #10   9. maj 2011 Gem al dokumentation i forbindelse med, at du har reklameret fejl/mangel overfor sælger. I tilfælde af, at han vil trække tiden ud.

• #11   9. maj 2011 De er slemme til at bruge olie, men lyder den ellers forkert i motoren?

Banker det fra motoren?

• #12   9. maj 2011 Jeg vil håbe for dig selv at du har kørt bilen pænt, for det er at du har sat det elendig no-good luftfilter på, kunne indikere at den får klø.

• #13   9. maj 2011 Casper : Kan ikke lige huske hvad det hedder , men har det til at stå på garanti beviset i bilen smiley Men mener det er en i Tørring (Jylland)

Danny : Hvad mener du ? Selvom de overskrider garantien , har jeg så stadig retten på min side , eller?? :s

Polo doktor : Ja , meget faktisk .. Det var lige ved at jeg skulle optage det. Og jeg køre bilen pænt , er ikke en motor bølle, hvis man kan sige det sådan smiley
    Er lidt øm overfor den , og har den holdning at man må køre 5 minutter før så , for at nå tingene , i stedet for at køre rådent smiley

• #14   9. maj 2011 Du kontakter firmaet og fortælle dem om købe loven at den forlyder sig bla bla og du har brug for en bil så om de godt vil få fingeren ud og komme i gang.

Men som der er sagt før. Du har IKKE krav på at få pengene tilbage. Det er en Service som de kan yde dig. Men de har derimod ret til at forsøge at udbedre fejlen INDEN FOR RIMELIG TID. og her kan man så diskutere hvad rimelig tid er.. Men ring til en masse mennesker med højere magt end os alm danskere smiley

• #15   9. maj 2011 Ja - det er jo nok en ide smiley
    Men det er jo nemt lige at skrive her inde , for at få et par råd smiley

• #16   9. maj 2011 har du det på skrift fra firmaet at motoren er defekt, at de har undersøgt den, og at de har fundet ud af at du skal have en ny/anden motor?, hvis ikke så skal du med det SAMME! smutte ned og få papir på det!, der efter så stiller du din bil ned til dem og siger at der bliver den til de har lavet den.

du kontakter også forbrugerrådet og får, gerne på skrift, afvide fra dem hvordan du står og hvordan de vurdere sagen, også mht. ventetiden.

• #17   9. maj 2011 Tak Kenneth - det gør jeg:)
    - Får lige det på skrift smiley

Kommentér på:
Kan jeg forlange at få mine penge?

Annonce