23.568 visninger
|
Oprettet:
Låse problemer Skoda fabia {{forumTopicSubject}}
Hej
Min skoda fabia er begyndt at opføre sig meget mærkeligt. Den låser automatisk. Nogle gange når jeg kører begynder låsene at hoppe op og ned. Desuden kan den finde på at låse automatisk når jeg er steget ud (husk nøglen). Jeg kunne desuden ikke åbne mit bagagerum igår.
Nogen der har ideer eller løsningsforslag til hvad der skal gøres, skiftes eller hvordan man løser problemet?
Mvh og tak
Morten
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Jeg tror Skoda vil have 1700 kr for sådan en. Jeg har ikke undersøgt hvor jeg kan få den billigere.
jul 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
Det er den "skrabede" udgave uden centrallås.
Men prøver lige at se om det hjælper at åbne en af de andre døre!
sep 2004
jul 2008
sep 2004
Men derfor kan man normalt også åbne bagklappen udefra, og da der ikke er noget nøglehul bagpå en Fabia skulle den gerne kunne låses op via centrallåsen. Hvis den ikke vil det, så kan man ofte løse det ved at åbne en anden dør først, og hvis det er tilfældet, så kan det nemt være den omtalte låsekasse i førerdøren.
jul 2008
Bagklappen kan ikke åbnes udefra, hverken med håndtag eller nøgle, kun med håndtaget ved gulvet til venstre for førersædet.
Den låser ikke op selv, fejlen ligger i at når jeg trækker i håndtaget for at få åbnet bagklappen så åbner den ikke helt 2/3 af gangene, jeg hører et "pop" og bagklappen bliver løs, men den kan stadig ikke åbnes.
Hvis jeg har en person til at løfte i bagklappen samtidig med at jeg trækker i håndtaget åbner den hver gang.
sep 2004
Jeg kender ikke årsagen til det, men det kunne jo være at kablet var blevet lidt slapt...
jul 2008
http://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/969921-skoda_fabia_bagagerum_aabner_ikke_helt
Tror jeg skal ud og ha' en kop kaffe
Men ja, tror også kabelet på min er blevet slaps - ved du hvor man strammer det?
sep 2004
okt 2006
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 12
Fik du nogensinde løst problemet med låsene? Og hvordan?
Min holdt op med at drille, men er nu begyndt igen.
Mvh Risum
sep 2004
Låsekassen kostede dengang 1074,50 kr + moms, og så skulle den derefter skiftes, hvilket består i at pille dørbeklædningen af og skrue låsekassen ud, og sætte den ny i.
Jeg ved ikke om der skal noget kodning til, men det kunne jeg ikke forestille mig. Det blev lavet sammen med almindeligt service hos Skoda
Beklager jeg ikke fik skrevet i tråden dengang, men der gik en del tid inden vi fik det lavet, da vi ventede til vi skulle til almindeligt service i december
sep 2004
1. Bilen er låst.
2. Du låser bilen op via centrallås.
3. Du åbner førerdøren.
4. Vent 30-60 sekunder, og bilen låser igen.
Dette gjorde at vi helt sikkert vidste at det var låsekassen i førerdøren det var galt med, det er en simpel kontakt der sidder inde i den, som går i stykker. Det er et kendt problem at de ikke holder så længe, og det er typisk førerdøren det går galt i, da det er den der oftest åbnes og lukkes.
Man kan "genskabe" det på andre biler uden problemet ved at låse bilen op og lade være med at røre den i 30-60 sekunder, så burde den låse igen, dette er dog meningen, for at sikre at man ikke har låst op ved en fejl
Låse problemer Skoda fabia