{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.572 visninger | Oprettet:

Peugeot 306 instrumentlampe betydning? {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens

Var lige et smut i Aldi tidligere i dag, hvor jeg pludselig lod mærke til denne lampe var begyndt og lyse (se link til billede): http://imageshack.us/photo/my-images/803/306.jpg/

Hvad betyder det? Det en Peugeot 306 1,6 sedan fra 1997

Hjælp ønskes hurtigt, så jeg kan få det udbedret, da bilen skal synes om lidt over en mdr.

V/H Lund

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 306 instrumentlampe betydning?
  • #1   12. maj 2011 ABS fejl, eller noget traction control, hvis den har sådan noget.

• #2   12. maj 2011 Nå for søren, den har ABS men ved ikke med tracktion control, hmm... Kan det mon være nogle gamle halvrustne/irrede ledninger (sensorere ved bremsekaliber) som driller her? Ikke at jeg kender deres tilstand, men jeg har aldrig haft skiftet noget dernede andet end klodser :o)

• #3   12. maj 2011 Jeg mener også at den lyser, hvis der mangler bremsevæske...

• #4   12. maj 2011 Det er fejl i ABS - har lige kigget min instruktionsbog til 206'eren, så jeg er 100% sikker.

• #5   12. maj 2011 Okay, ABS fejl, hvad kan forårsage dette? Slidte klodser/skiver? Ikke at de er kriminelt slidte (og larmer ikke, endnu)...

Og lidt tøvende: er det dyrt og få fikset? :o(

Kan det være en elektronisk "styre-boks" et sted som skal skiftes? El. hvilke komponenter kunne have indflydelse på denne lampe?

Tjekker lige væske tilligemed vi skifter bremsesystemet...

• #6   12. maj 2011 Det er som regel en ABS-føler der skal skiftes. Kan også være, at der bare er en løs forbindelse i stikket.

• #7   12. maj 2011 Allright, takker for Jeres input indtil videre... ;o)

• #8   13. maj 2011 Ja.... man kan være sikker på at alarmlisten fortæller hvad der kan være galt. Man kan bare ikke være sikker på at det er rigtigt... smiley

Min 406 HDI er lige begyndt at fortælle at der mangler bremsevæske, når jeg trækker håndbremsen....

Væskestanden er faktisk lidt over øverste streg, og der kom nye bremser for 6 måneder siden, hvor jeg skiftede klodser, skiver, bakker, ankerplader, renoverede bagerste calipre osv osv osv...

Derimod manglede der væske i servobeholderen.....

Things are not always, what they seam to be....

• #9   13. maj 2011 Dan V: Bare underligt, for der er ingen sensor, der måler bremsevæskestanden, og derfor kan jeg ikke se, hvordan mangel på bremsevæske skulle kunne udløse en ABS-fejl..

• #10   13. maj 2011 Du misforstår... Jeg siger ikke at ABS fejlen udløses af manglende servovæske...

Jeg siger bare at man ikke altid kan regne med at alarmen er præcist det, den ser ud til at være. Så præcis er lampens betydning ikke.

Jeg har haft underlige fejl på min flere gange.

Som f.eks. at min siger "lav bremsevæskestand" når der ikke mangler bremsevæske... og den kommer kun når jeg trækker håndbremsen, som jo er mekanisk... Prøv lige at forklare den...

• #11   13. maj 2011 Dan V: Så havde jeg misforstået dig. Det du snakker om, er den franske syge - hehe smiley

Kommentér på:
Peugeot 306 instrumentlampe betydning?

Annonce