{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.427 visninger | Oprettet:

emil a
emil a
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 46

kraftigere autoradio {{forumTopicSubject}}

hej Bg

jeg har en saxo som jeg gerne vil forbedre lyden lidt i jeg har tænkt mig at udskifte de originale højtaler enheder med

http://www.ice-shop.dk/ground-zero-hydrogen-gzhf-402x-p-1050.html

og

http://www.ice-shop.dk/ground-zero-hydrogen-gzhf-552x-p-1049.html

der sidder pt en denver autoradio i som laver 45x4 watt.

de her højtalere kræver jo gerne lidt mere saft så ville gerne have en kraftigere autoradio på minimum 70x4

jeg hverken gider eller kan rode med ekstra forstærker så det er udelukket

jeg har ikke kunnet finde autoradioer med over 60 watt, kender i nogen som laver lidt mere og i kan anbefale ?

budget til autoradio er TOP 2000kr gerne billigere smiley

Mvh Emil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kraftigere autoradio
  • #1   18. maj 2011 Det findes ikke og dem som skriver 4X70 Watt lyver.
    De har som regel 100% samme udgangs effekt i de store klasser og skal du have mere saft, så brug 2 Ohms højttalere eller nogen med god drifts effekt, det er eneste måde at hæve effekten på uden at bruge extern forstærker.

• #2   18. maj 2011 køb JBL højttaler de laver dem i 2 Ohm. eller Rainbow mener jeg også gør i dem.

• emil a
    emil a Tilmeldt:
    okt 2010

#3   18. maj 2011 aha, hvad med hvis jeg får sådan en 60watts ? vil den kunne trække de ground zero der ? smiley

• #4   18. maj 2011 Ja, men de vil også kunne klare en større forstærker.
    Men glem alt om at hvis du køber en radio med 4X60 Watt at så spilelr den højere end den med 4X45 Watt, det er ikke tilfældet, de har som regel bare en anden måde at måle effekten på.

Så tun dine højttalere i stedet, der kan du reælt hente meget mere lyd ud, ved at gå ned i 2 Ohm og det kan de fleste radio godt tåle selvom der står de skal være 4 Ohm. og så bare en høj driftseffekt på over 94dB og så er det ligegyldigt hvad dine højttaler kan tåle af watt osv. de kan som regel altid tåle en radios udgangs effekt.

• emil a
    emil a Tilmeldt:
    okt 2010

#5   18. maj 2011 det handler skam ikke om at de spiller højere men om at de har nok kraft til at trække dem, har på mit anlæg i stuen, været ude for jeg brændte en højtaler af fordi jeg kørte den med for få watt smiley

• emil a
    emil a Tilmeldt:
    okt 2010

#6   18. maj 2011 men hvordan gør jeg så det du siger der ? med at "tune" mine højtalere ? smiley

• #7   18. maj 2011 DU brænder ikke en højttaler af med for få watt, men ved at overstyrre en forstærker så den klipper signalet.
    Så så længe du holder dig til det den kan klare uden at skrue mere op, så kalre dine højttaler det altid.

Men det jeg mente var at du skulel hellere tune dine højttalere frem for at tune på din radio som du er ude i.
    På godt dansk bnetyder det: køb nye højttaler frem for radio, med midnre din radio er helt i den lave pris klasse og lige til skrælleren.

Men da du siger du bare vil have god lyd, så er det nemlig at skifte radioen og så med de enehder du linker til, så skal du nok få god lyd.

• emil a
    emil a Tilmeldt:
    okt 2010

#8   18. maj 2011 ja okay, det var nu også det jeg mente med at jeg brændte den af.... smiley

men glimrende så vil jeg købe mig de højtalere der. smiley

tak for hjælpen smiley

• #9   18. maj 2011 som barbus skriver så er 2 ohm vejen frem havde sådan nogle fra jbl i min saxo og en radio på 4x55 w de ku godt følge resten af anlæget samt sub selvom der var forstærker

• #10   18. maj 2011 Ja det er dobbelt op på effekten næsten.
    Og en fordobling af effekten er en forøgelse af lydnivauet med hele 3 dB :o) og det er faktisk mere end man lige tror.

• emil a
    emil a Tilmeldt:
    okt 2010

#11   18. maj 2011 hvilke kan i anbefale af enheder da ? smiley

• emil a
    emil a Tilmeldt:
    okt 2010

#12   18. maj 2011 men risikerer jeg ikke at ødelægge min forstærker ved at gøre det ?

• emil a
    emil a Tilmeldt:
    okt 2010

#13   18. maj 2011 dvs. min autoradio selvfølgelig .)

• #14   18. maj 2011 de fleste autoradioer kan ikke levere mere end 12 watt ca. hvis du vil have bedre styr på dine højtalere er der stort set kun en vej frem og det er en forstærker.

• emil a
    emil a Tilmeldt:
    okt 2010

#15   18. maj 2011 findes der nogle små forstærkere som kan levere en 4*100 watt, den skal helst være så lille som overhovedet muligt smiley

• emil a
    emil a Tilmeldt:
    okt 2010

#17   18. maj 2011 http://www.ice-shop.dk/power-acoustik-ovn41200-p-361.html hvad med den her ?

den er så ikke så lille men så må jeg jo gå på kompromis smiley

• #18   18. maj 2011 Mikkel P

En radio vil jo ikek hjælpe på at få bedre lyd ud og så er det ligegyldig hvad du køber, ingen i dag laver noget der kan mere end de andre.
    De køre i 9 ud af 10 tilfælde alle med samme udgangstrin på effektdelen.
    Så hvis du nu skal gøre et valg, så er der langt mere at hente på at købe eks. JBLs 2 Ohms højttalere, men klart hvis man har en skod radio som jeg også skrev, så kommer man jo også et stykke længere ved samtidig at købe en bedre radio.
    Og alle autoradioer kan tåle 2 Ohms højttaler så længe man ikke skruer mere op end det lyder uforvrænget og her kan man altså skrue en hel del højere op med 2 Ohms højttalere på samme radio end blot ved at købe en anden radio, de fleste yder nemlig precis det samme antal watt. de opgiver det bare på 100 forskællige måde for at være den der kan prale med højest watt effekt.

Og ja det bedste er at købe en extern forstærker, men det ville han jo ikke ud i som han så fint skrev i første indlæg, så må man arbjede med det man kan.

• #19   19. maj 2011 Det er noget sluder, hvis du har den samme effekt målt, så vil du jo ikke kunen spille LANGT højere.
    Det er det samme som at sige at den samme el pære i et andet hus med samme 230Volt lyser meget kraftigere, nonsens.

Men god lyd er og bliver ret relativt med en autoradio alene.
    Det bedste er klart at få noget mere effekt bag ved og her hjælper ingen radio på dette der rykker noget så man reælt kan bruge det til at sige her fik jeg virkelig noget for pengene.
    Så får du langt mere for dine penge ved at købe nogle højttaler der omsætter mere af effektne til lyd så som 2 Ohms højttalere.

God lyd kommer rigtig nok af at skabe bedst mulige omgivelser for denne. ved at lyddæmpe døre og skabe kabintet omkring enhederne.
    Men jo mere lyddød kabinen bliver, jo mere skal man også afsætte af effekt for at få den samme hørbare effekt.
    Så det er lidt enten eller.
    Men når man går efter god lyd, så skulle man mene at effekten betyder mindre, men reælt så betyder mere effekt i dette pris lag faktisk også = meget bedre lyd.
    Derfor kan 2 Ohm.s højttalere være løsningen da de omsætter mere effekt fra radioen og når du kan spille højere uforvrænget så kan man tillade sig at justere lyden lidt op i bas osv. for at få en bedre bund og stadig have den samme lydstyrke uden de forvrænger. med samme radio vel og mærke.

Der er egentlig ikek nogen radioer som kan hamle op i effekt med en anden alm. radio der køremed 2 Ohms højttalere, den spiller bare højere og mere dynamisk end man nogen sinde vil kunne få med en rigtig god radio på et 4 Ohms system.

• #20   20. maj 2011 Mikkel P

Du behøver skam ikke belære mig om lyd eller elektronik.
    Nu snakkede jeg også kun om styrken ved at få 2 Ohms højttalere.
    Men det er korrekt at med lavere modstand får man også en mere dynamisk lyd som jeg netop skrev og dynamisk er netop = mere boton agtig som mange kategorisere det som.
    Men det nytter jo ikke noget at side og fyre formler og fagsprog af til en som ikke engang ved noget om dæmpningsfakter, udgangstrin eller driftseffekt.

Men det er ikke korrekt at radioen vil yde mindre ved 2 Ohm, det komemr helt an på om den kan køre stabilt i 2 Ohm og tro mig det kan alle autoradioer og de forvrænger selvføglelig ved samme effekt, det er jo ligesom Ohms lov, men du får bare omsat mere af effekten til lyd på den måde omend det ja giver en dårligere styring af højttaleren, men nu snakker vi ikke en stor 15" men alm. bilhøjttalere, så her er det meget mindre væsentligt.

Faktum er at med 2 Ohms højttalere får du mere lyd ud af din radio.
    Men vil man have god lyd, så skal vi jo slet ikke snakke om brug af autoradioens forstærker, det tror jeg hurtigt vi kan blvie enige om, men det var nu hvad manden gav os at arbejde med.

Du kan jo se der er flere her i tråden som med stor succes har fået super resultat ud af at bruge JBLs 2 Ohms højttalere.

Mercedes køre faktisk standart med 2 Ohm. højttalere bla. i deres sound system, så helt ubrugeligt er det jo trods alt ikke kan vi konstatere.

• #21   21. maj 2011 Jammen vi er helt enige smiley

Kommentér på:
kraftigere autoradio

Annonce