{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.517 visninger | Oprettet:

*Tina* J
*Tina* J
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10

mekaniker-voksenlære. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg ville lige hører om der er nogle af jer herinde de har styr på om det er til at få en (voksen)lærerplads som mekaniker på Fyn?
Altså, kan det svarer sig at gå i gang og er det til at få lærerplads? smiley

På forhånd tak!

/Tina.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mekaniker-voksenlære.
  • #1   22. maj 2011 Det er generelt ikke til at få en voksen læreplads som mekaniker. Der er for meget papirarbejde i det, og lønnen er for høj. Så skal du være heldig at finde et værksted hvor de er led og ked af de unges seriøsitet, eller mangel på samme.

• #2   22. maj 2011 Der har været stats tilskud til lærepladsen, men den består vist af en "pulje" så det er vist noget med først til mølle princip.. Snak evt med en vejleder på skolen, inden du kaster dig ud i det.. Men der er stadig steder der foretrækker voksenlærlinge over alm lærlinge... smiley

• #3   22. maj 2011 Hejsa så du gerne vil i lære som mekanikker og kan fortælle dig at det desværre er meget svære for dig som pige at komme i lærer for der skal være toilet og bade forhold til piger, så hvis værkstedet ikke har haft piger før så skal de lave toilet og bad til dig. Har en veninde som har været i lærer som mekanikker og hun havde meget svært ved at finde lærer plads selvom hun havde rigtigt gode karakter.

• *Tina* J
    *Tina* J Tilmeldt:
    aug 2009

#4   22. maj 2011 Kim M : Ja, det er jo så lige om det findes nogle steder .. Eller der skal self. nok være steder hvor det findes, men igen ja, lønnen er jo højere som voksenlærling, så odssene er vel ikke for gode, de vil vel helst ha' den billigste arbejdskraft.:-)

Martin (30) : Ja, der findes tilskud, og man kan sagtens søge om det, tilskuddet er vist bare ikke så forfærdelig store så det er umagen værd. -men det er da værd at tage med i overvejelserne. smiley

Magic M : Det er så åndsvagt sådan noget - Hvorfor i alverden skulle jeg som kvinde ikke kunne benytte samme toilet som de mandlige mekanikere? Og bad, ja jeg regner så sandelig med bare at tage bad hjemme hos mig selv. smiley -Men det kan da sagtens være det er sværere at få læreplads som pige! -Men fair synes jeg bestemt ikke det er.

Tak for svar til jer alle smiley

• #5   22. maj 2011 Du kan forvente mange nederlag når du søger læreplads , men hvis du virkelig ønsker det så kæmp for det !

Og det med bad og toilet er en dårlig undskyldning , for indgåes der en skriftlkig aftale med værkstedet kan det sagtens lade sig gøre smiley

• *Tina* J
    *Tina* J Tilmeldt:
    aug 2009

#6   22. maj 2011 P- Nille : Ja , jeg synes også det virker som en dårlig undskyldning, ærlig talt! Kan ikke se noget til hindring for at mænd og kvinder kan bruge det samme toilet smiley -Og bad kan man da tage hjemme hos sig selv smiley

• #7   22. maj 2011 Det er jo ikke værkstederne der kræver de forhold men kvinderne,,, for alt kan jo lade sig gøre,, så jeg vil ikke betragte det som en undskylding,,, der er jo rigtig mange erhverv hvor det heller ikke er delt op i kvinde / mænd ting,,, men kravet om tiolet må da bestemt komme fra kvinderne selv, for mænd er da pisse ligeglade med det... ;-)))

• *Tina* J
    *Tina* J Tilmeldt:
    aug 2009

#8   22. maj 2011 Dan : Ja , det kan du måske nok have ret i smiley Men personligt, så er jeg da også pænt ligeglad med om jeg skal dele toilet med mænd.. smiley

Men er det vedtaget ved lov? -For så kan det da sætte en stopper for mange, da det vel er de færreste værksteder der har det.

• #9   22. maj 2011 Det er ikke fordi jeg ville gøre dig ked a det, men ved bare at det deværre er sådan nogen steder,
    Du kan jo evt lave en aftale om at du benytter evt bad 15 min før mændene, ved ikke om der er lov for det!
    Men håber dig alt held og lykke med en lærer plads da det er et fedt fag at komme ind for. Jeg har selv været mekanikker i mange år men har desværre fået noget eksem på hænderne så nu er jeg på prøve som reservedels medarbejder hos Nordicturbo.

• #10   22. maj 2011 Der er ikke nogen lov om at der skal være til kvinder, dog er der krav om at der skal kunne låses til omklædning/bad.. smiley

Kommentér på:
mekaniker-voksenlære.

Annonce