{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.404 visninger | Oprettet:

Skal jeg købe bmw 316i ? {{forumTopicSubject}}

Står med en bmw 316i til 14.000 som jeg havde kigget lidt på.
Prisen er ret billig og den er nysynet og har gået 280.xxx ca.
Den er fra 95 og alle service er overholdt.
Og ny dele udskiftet er:

2 abs følere foran,bærekuge /styerkugle

ny skifter olie og filter.

Nogen der har noget info om hvad der tit er galt ?
Evt. hvor den har tendenser til rust ?
Og er der gode / dårlige erfaringer med denne bil smiley ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeg købe bmw 316i ?
  • #1   22. maj 2011 bagtøj er en svaghed og omkring bagskærme er der normalt rust

• #2   22. maj 2011 Hvorfor køber du ikke bare en 320 istedet for det lort der:)

• #3   22. maj 2011 Rust - alle steder

Også vil de gerne smide olie fra motoren af..pakdåsen foran ved tandremmen

også er sådan en MEGET sløv

• #4   22. maj 2011 en bmw har seks pløkker... ellers er det ikke nogen bmw

• #5   22. maj 2011 Nu er jeg lidt ligeglad med motoren da jeg er 1 klip fra at miste kortet smiley
    SÅ HOLDER FARTEN smiley

Anyways,
    Er det noget nogle herinde ville sige man skulle købe eller holde sig fra ?

• #6   22. maj 2011 Hold dig nu fra den når alle siger det? kan du ikk læse eller hvad

• #7   22. maj 2011 Jeg har selv haft 2 .. Begge har været helt fine .. Den er lidt sløv men fin bil. Men du skal regne med lidt rust i skærmene og bagklappen ..

• #8   22. maj 2011 316 nej tak smiley mindst noget 320 smiley

• #9   22. maj 2011 hvis det skal være lidt fornuftigt så er en 316 et glimrende valg..
    - det er ikke nogen raket!
    mange af de 20'ere der kører er ejet af unge fartliderlige knægte,
    der har kørt dem uhæmmet hårdt, og helt igennem kneppet dem!

typisk er de gamel 316'ere kørt af et publikum der godt ved at
    det ikke hjælper og sparke sådan en, såe typisk også et lidt ædre folkefærd, så de er typisk også bedre vedligeholdt..

men igen - rust i bagerste skærme, og i hjulkasserne bag..
    - ellers typisk en meget lækker vogn

• #10   22. maj 2011 Ok, men faktum er at bmw er en god bil smiley ?
    Det er nemlig min først bmw så var lidt usikker på hvad jeg skulle kigge efter smiley
    Tak

• #11   22. maj 2011 ja glimrende biler
    - sådan alt i alt..

der er nogen rigtig ringe eksemplarer rundt omkring..
    men de er rimelig nemme at spotte - jo mere poppet de ser ud
    jo ringere de typisk

• #12   22. maj 2011 Heh, efter lidt erfaringer.
    Så køber jeg INTET uoriginalt smiley

Den her har været ejet af en ældre here i et par år, så den er nok ikke gennembollet.

• #13   22. maj 2011 en 4 benet, og 280.000km.. det er langt, men hvis alt hvad der hedder service er overholdt er det nok godt nok..
    min gamle 6 benet, fra 88 har gået 380.xxxkm og den er også med fuld service bog..
    den starter hver dag..

men som alle de andre også skrive, så tjek rust, i klappen, og hjulkasser osv..
    og forest og bagerst på panel..

• #14   22. maj 2011 og rust omkring baghjulsophæng.. ellers er det er fin bil med et godt udseende..

"rigtige bmw'er er 6 cylinderede" osv - så er en e30 m3 heller ikke en rigtig bmw??

• #15   22. maj 2011 En 6-benet er sikkert vejen frem. Hvis man kunne finde et forsikrings selskab der gad at forsikre dem til ordentlig pris. Havde man det ville jeg også heller have mig en bimmer. smiley

• #16   22. maj 2011 Sådan en BMW er sku en ok bil, billig i reservedele og der er jo masser af plads i motorer rummet hvis der er noget der skal skiftes, jeg har selv haft en del 4 cylindret bmw'er og det bedste er at de køre med kæde og ik tandrem, så det er en omkostning mindre da sådan en kæde holder en evighed. Jeg syntes du skal købe den, men ja det er ikke en raket men til gengæld går den 11-13 på literen.

• #17   22. maj 2011 nicolai k - GSX til salg ! - den er den eneste bmw med 4 cylinder der kan gå an, alt andet er ikk en rigtig bmw. smiley

• #18   22. maj 2011 rust i paneler, og inde bag ved i vanger.

• #19   22. maj 2011 Til de af jer der rakker ned på knægtens idé, helt ærlgit, kom nu over jer selv! For engangs skyld en der følger det råd vi alle sidder og prædiker, om at vælge bare nogenlunde for nufttigt, når man stadig er relativt ny med pap og egen bilo g det er man vel alt andet lige, hvis man er 20....

Uanset hvad, så er hverken en 316 eller en 320i nogen raket, om der så er 4 eller seks ben - Ingen af dem tåler de tæsk de får, specielt godt - Se jer om i forum, er DU GAL der er mange der søger råd til deres Bimmere.

Synes det er et kanon valg, hvis bilen er fin og velholdt, så betyder antal kørte km. mindre - en 1.6 er ikke nogen hurtigt vogn, heller ikke set i forhold til hvad den vejer - Men den er mere økonomisk og kan blive super lækker at se på - Men tjekkes det bør den, hvis du ikke har en du stoler på med forstand på den slags, eller selv har det, så få den tjekekt ved FDM, ved et af deres købs/salgstest!

• #21   22. maj 2011 Tak skal i have for lidt opbakning smiley

Som sagt.
    Gammel fyr der har haft den så regner ikke med at den er gennemtæsket.

Tror bare mht. rust jeg kigger efter ALLE steder smiley

Ved lidt om biler da jeg selv har lavet en total smadret golf jeg købte for 6 måneder siden og synede for 1 måned siden.

Ellers har jeg en mekaniker med over skulderen, hans først ord var også RUSTBUNKE, men hvis der ingen rust er sagde han at det er en god bil.

Nu må vi se om jeg også slutter mig til bmw folket imorgen smiley

TAK FOR ALLE RÅD, GODE SÅ VEL SOM DÅRLIGE.
    Alt hvad i siger kommer med på tjeklisten så det er altsammen nyttigt smiley

• #22   22. maj 2011 jeg har selv en 316i compact som konen kører i tjek for rust, lidt til om bagtøjet kardan hyler ved akseleration, det er en udmærket bil og reservedele kan fås for næsten en slik ved koed og schmeidmann ved brugte dele, fin bil uden tvivl , vi har været glad for vores og så kører den faktisk over 14km/l det gør en 320 sku ikke uanset hvordan den køres

• #23   22. maj 2011 Bilen er købt.
    Super rustfri og jeg er lykkelig, tak allesammen smiley

• #24   22. maj 2011 Som de andre er inde på er det ikke en raket..

Det eneste folk ikke har været inde på er dørene.. de er faktisk også ret slemme!

• #25   23. maj 2011 Super, tilykke med det! Glæder os til at se nogle billeder!

Kommentér på:
Skal jeg købe bmw 316i ?

Annonce