{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.854 visninger | Oprettet:

Michael C
Michael C
Tilmeldt:
17. jun 2010
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 83

rudeskift erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej har en revne i min forrude, og skal evt have ruden skiftet ( kommer an på hvor emsy synsmanden er )
Mit forsikringsselskab har aftale med carglass, men har hørt fra bilværksted at, mange af disse autoglas firmaer, gør det på akkord, så det skal gå hurtigt for dem, og resultatet bliver derefter, " ridser i rammen med senere følger rust i kanten, eller kan de deres kram. Skulle jo tro de havde mere styr på det, da de jo skifter flere ruder en den lokale mekaniker
Jeg har frit valg om jeg får det gjort der eller hos et værksted


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rudeskift erfaringer
  • #1   22. maj 2011 Jeg ville vælge den lokale mekaniker.

  • #2   22. maj 2011 halvdelen af carglasfolkene er polakker om de gør det ordentligt ved jeg dog ikke.

  • #3   22. maj 2011 vælg at få det lavet hos mekanikeren.



  • #4   22. maj 2011 Den kan sagtens synes med en revne i forruden. Også i synsvinklen. Det giver en anmærkning og skal du til omsyn skal anmærkninger være udbedret.

    Med andre ord, går du igennem første gang er det ingen problem. Spørg din synsmand.


  • #5   22. maj 2011 He, i er sgu sjove. Ingen akkorder hos Carglass, ej heller polakker! Til gengæld livstids garanti på rudeskift, så sku bilen være ridset/rusten som følge af skiftet så er man dækket af garantien.

    Sjovt som folk snakker. Vi er på timeløn og ting tar den tid det tar, netop fordi vi ikke er lønnet på antal skift eller andet i den retning!


  • #6   22. maj 2011 Så vidt jeg er inforstået, er der kommet nye regler om ruderne skal være intakte.

    Jeg er dog ikke sikker!


  • #7   22. maj 2011 Per L.

    Jeg har desværre måtte lave en fra kærestens families bil om. netop lavet af carglass.. hele rammen måtte slibes ned, sandblæses og lakeres.

    Det eneste del de ikke havde ramt karossen, var i bunden af rammen som sjovt nok er den nemmeste del.

    Jeg vidste dog ikke de havde garenti på skidtet, for så var det sgu blevet en dyr sag for dem!

    er der en eller to til at udskifte ruden hos carglass?


  • #8   22. maj 2011 stop nu per, jeg har set masser af polakker der kører for carglas eller også er de bare glade for at stjæle deres biler. jeg siger ikke de er dårligere til at lave det nok tvært imod, jeg hader bare når de kommer her og tager vores arbejde.

  • #9   22. maj 2011 En, vi bruger lidlbuddy pro2. Medmindre det er på værkstedet. Der er garanti så længe kunden ejer bilen. Krav til glas er skærpet, men om kravet bliver overholdt er op til den enkelte synsmand. Som alle ved er en nysynet bil ikke nødvendigvis fejlfri eller lovlig - der er vist mange historier omkring det.

    Ruden må ikke være revnet da styrken er nedsat betydeligt. Diskuter bare omkring dette, jeg besvarer det ikke.

    Jeg kan kun svare for mig selv. Jeg har aldrig arbejdet et sted hvor reklamationer tages alvorligt i en sådan grad som hos Carglass. At man har en dårlig oplevelse er nærmest uundgåelig, i et hvert fag, men hvis firmaet aldrig er blevet konfronteret med sagen, så kan de jo ikke have haft en fair chance for at reagere. Der ydes en garanti og den overholdes naturligvis i tilfælde af skader, utætte ruder, revner uden synlig årsag(eks. stenslag).

    Det hænder selvfølgeligt at en bil beskadiges, vi er jo trods alt kun mennesker, men de skader udbedres naturligvis - uden brok, mig bekendt.

    Vi har for nyligt haft en sag med en firmabil der har haft oliespild i en kundes indkørsel. Kunden ringer ind og forelægger problemet. Montøren konstaterer at bilen har oliespild. Kunden får lagt nye sten på det udsatte område af brolægger, carglass betalte regningen. Kunden var vældig ophidset, men faldt hurtigt til ro - "man plejer jo at skulle kæmpe for at få sin ret" sagde han. Sagen var jo simpel, så det var jo kun at få skadet på belægningen udbedret så kunden igen var tilfreds..

    En kunde bliver gjort opmærksom på begyndende rust i rammen under et rudeskift. Kunden oplyser carglass skiftede sidst og fremviser garantibevis. Bilen bliver bragt på værksted og får udbedret ridser og bliver lakeret, ny rude monteres og fortsat garanti på jobbet.

    Det er da helt normal kotume at man behandler sine kunder på en ordentlig måde.


  • #10   22. maj 2011 Du kan simpelthen se at de er polakker? Der er altså ingen ansat fra polen. Den eneste udlændning vi har haft var en svensker, men polak har han sgu aldrig været. Og du får mig ikke stoppet før du beviser hvem vi har kørende som er polakker, for det er en direkte løgn!

  • #11   22. maj 2011 ja så er de østeupæere eller hvad du vil kalde dem de snakker ihvertfald sådan et sprog og jeg har mødt flere i køge i carglasbiler.

  • #12   22. maj 2011 GG, jeg kører i køge! Du er sgu for sjov. Vi har ca. 30 mobile montører kørende på sjælland, ingen af dem taler sjovt, er østEU eller noget der minder om det!

    Vores sikkerhedsrep. er fra irland og har boet her i 20år+, men han er hverken fra østEU eller kører omkring køge. Du må komme med noget bedre...


  • Michael C
    Michael C Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 18 Svar: 83
    #13   23. maj 2011 Tak for svarene, blev ikke meget klogere.
    Fik udbedret stenslag hos carglass engang, her så det ud til de havde styr på det... Men hvad ved man som alm bilejer.
    Hvis jeg skal have dem til at skifte min rude eller et andet firma fx. mekkeren bliver det inde på et værksted ( Carglass, har bla. ca 40 km fra mig, vil hellere have det lavet indendøre end at de skal stå udenfor, tror kvaliteten af arbejdet bliver bedre indenfor, men hvis der er nogle kloge hoveder som ved mere ang. det svar endeligt


  • #14   23. maj 2011 Du får livstidsgaranti, selvf også på mobilt job. Hvis der er nedbør på dagen og ikke kan få bilen under tørvejr så får du bare en ny tid. Vi kan lime ned til -20grader. Eneste hindring er regn/sne. Kvaliteten er den samme som på værksted!

  • #15   23. maj 2011 hvordan sætter een mand en stor forrude i, udendørs? har i en lift ting?

  • #16   23. maj 2011 Som nævnt ja, en lidlbuddy pro2. S-max, vivaro, transporter, transit o.lign. Kan laves alene, men stiller krav til fysikken. Alle personbiler er en-mands opgave. Vi har en kvindlig rudemontør, hun lægger også ruder i alene...

  • #17   23. maj 2011 Således :

    http://www.lilbuddypro.com/


  • #18   23. maj 2011 ah ja, det ser jeg nu - ellers havde det nok været lidt tungt smiley

  • #19   23. maj 2011 Det er tungt alligevel, men det er sgu snildt værktøj. Jeg vil heller lægge i alene end med en på den anden side af bilen. Man er helt sikker på hvor den lander, der bliver ikke rettet af en på den anden side samtidig.

    Men som skrevet længere oppe, er det ret svært for en kunde at gennemskue markedet. Efter jeg er kommet ind og se branchen fra bagsiden, har jeg fået en del "aha" oplevelser.. Desværre alt for mange dårlige...


Kommentér på:
rudeskift erfaringer

Annonce