2.854 visninger
|
Oprettet:
rudeskift erfaringer {{forumTopicSubject}}
Hej har en revne i min forrude, og skal evt have ruden skiftet ( kommer an på hvor emsy synsmanden er )
Mit forsikringsselskab har aftale med carglass, men har hørt fra bilværksted at, mange af disse autoglas firmaer, gør det på akkord, så det skal gå hurtigt for dem, og resultatet bliver derefter, " ridser i rammen med senere følger rust i kanten, eller kan de deres kram. Skulle jo tro de havde mere styr på det, da de jo skifter flere ruder en den lokale mekaniker
Jeg har frit valg om jeg får det gjort der eller hos et værksted
jul 2003
Følger: 179 Følgere: 126 Biler: 18 Emner: 67 Svar: 11.437
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 165 Svar: 3.410
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 32 Biler: 4 Emner: 68 Svar: 2.998
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 6 Emner: 157 Svar: 1.045
Med andre ord, går du igennem første gang er det ingen problem. Spørg din synsmand.
okt 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Biler: 4 Emner: 84 Svar: 451
Sjovt som folk snakker. Vi er på timeløn og ting tar den tid det tar, netop fordi vi ikke er lønnet på antal skift eller andet i den retning!
sep 2006
Jeg er dog ikke sikker!
sep 2006
Jeg har desværre måtte lave en fra kærestens families bil om. netop lavet af carglass.. hele rammen måtte slibes ned, sandblæses og lakeres.
Det eneste del de ikke havde ramt karossen, var i bunden af rammen som sjovt nok er den nemmeste del.
Jeg vidste dog ikke de havde garenti på skidtet, for så var det sgu blevet en dyr sag for dem!
er der en eller to til at udskifte ruden hos carglass?
jun 2007
okt 2007
Ruden må ikke være revnet da styrken er nedsat betydeligt. Diskuter bare omkring dette, jeg besvarer det ikke.
Jeg kan kun svare for mig selv. Jeg har aldrig arbejdet et sted hvor reklamationer tages alvorligt i en sådan grad som hos Carglass. At man har en dårlig oplevelse er nærmest uundgåelig, i et hvert fag, men hvis firmaet aldrig er blevet konfronteret med sagen, så kan de jo ikke have haft en fair chance for at reagere. Der ydes en garanti og den overholdes naturligvis i tilfælde af skader, utætte ruder, revner uden synlig årsag(eks. stenslag).
Det hænder selvfølgeligt at en bil beskadiges, vi er jo trods alt kun mennesker, men de skader udbedres naturligvis - uden brok, mig bekendt.
Vi har for nyligt haft en sag med en firmabil der har haft oliespild i en kundes indkørsel. Kunden ringer ind og forelægger problemet. Montøren konstaterer at bilen har oliespild. Kunden får lagt nye sten på det udsatte område af brolægger, carglass betalte regningen. Kunden var vældig ophidset, men faldt hurtigt til ro - "man plejer jo at skulle kæmpe for at få sin ret" sagde han. Sagen var jo simpel, så det var jo kun at få skadet på belægningen udbedret så kunden igen var tilfreds..
En kunde bliver gjort opmærksom på begyndende rust i rammen under et rudeskift. Kunden oplyser carglass skiftede sidst og fremviser garantibevis. Bilen bliver bragt på værksted og får udbedret ridser og bliver lakeret, ny rude monteres og fortsat garanti på jobbet.
Det er da helt normal kotume at man behandler sine kunder på en ordentlig måde.
okt 2007
jun 2007
okt 2007
Vores sikkerhedsrep. er fra irland og har boet her i 20år+, men han er hverken fra østEU eller kører omkring køge. Du må komme med noget bedre...
jun 2010
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 83
Fik udbedret stenslag hos carglass engang, her så det ud til de havde styr på det... Men hvad ved man som alm bilejer.
Hvis jeg skal have dem til at skifte min rude eller et andet firma fx. mekkeren bliver det inde på et værksted ( Carglass, har bla. ca 40 km fra mig, vil hellere have det lavet indendøre end at de skal stå udenfor, tror kvaliteten af arbejdet bliver bedre indenfor, men hvis der er nogle kloge hoveder som ved mere ang. det svar endeligt
okt 2007
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.278
okt 2007
okt 2007
http://www.lilbuddypro.com/
jul 2003
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 4 Emner: 165 Svar: 2.278
okt 2007
Men som skrevet længere oppe, er det ret svært for en kunde at gennemskue markedet. Efter jeg er kommet ind og se branchen fra bagsiden, har jeg fået en del "aha" oplevelser.. Desværre alt for mange dårlige...
rudeskift erfaringer