{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

defekt lamdasonde ??? {{forumTopicSubject}}

hey bg. ville høre hvad der endelig sker når lamdasonden går helt i stykker om hvad der så sker.
har nemli en honda hvor jeg lige har skiftet lamdasonde til en universal lamdasonde men det melder stadig fejl på lamdasonden. men ville høre hvad en defekt sonde gør ved en bil pga at idag gik min honda så endnu en gang i stykker i at motorlampen lyste og når man så trådte på spederen så pruttede den helt vildt og kunne ik rigtig køre. slukker man den og tænder igen så køre den helt fint men så 15 sek efter lyser motorlampen igen og endnu en gang prutter den helt vild og ik kan køre.
så vil høre om det muligvis kan være lamdasondens skyld

tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  defekt lamdasonde ???
  • #1   26. maj 2011 Når lambda sonden ik virker får den alt for meget benzin. ka også risikere at katalysatoren tar skade. de er ik så glade for benzin.

  • #2   26. maj 2011 Jeg oplevede også en defekt sonde på et tidspunkt.
    Det gav:
    -Ujævn tomgang.
    -Kørte kortere på literen
    -Dumpede syn pga. udstødningsværdier.


  • #3   26. maj 2011 ok det lyder også som om den drukner på en måde når man gir den gas og prutter af helved ti. så har mistanke om det kunne være lamdasonden

  • #4   26. maj 2011 nu ved jeg ikke hvor gammel bilen er, men hvis lamdba'en ikke virker korrekt, så begynder motorlampen og lyse og bilen går i nødprogram hvor den køre dårligt og bruger meget benz, det er for at motoren ikke bliver ødelagt ved fejl på den. mit råd ville være og få sat en orginalt lambda i og evt. lige tjekke om stik og ledning ikke er irret eller ødelagt

  • #5   26. maj 2011 Brug altid originale lambdasonder på en Honda!

  • #6   26. maj 2011 den hopper faktisk også i tomgangen ca 100 omdr.

    den er 21 år gammel. men ja må lige kigge på bilen i morgen efter de ting som i siger og hvis i flere råd så må i meget meget gerne sige til


  • #7   26. maj 2011 kan være ledninger ikke er samlet rigtigt, der er nogle af de der universale lambda sonder hvor ledninger skal samles på en anden måde... ved godt du skiver den melder fejl på lambda sonden..... Men har osse været ude for at strømfordeleren går i stykker, og jeg har skiftet nogle stykker på de gamle modeller der, de går i stykker inden i, og så er det hele klumpen der skal skiftes. skriver det fordi du osse skrev noget om at den pruttede meget og ikk var meget for at køre. så det var da osse vær at tjekke

  • #8   26. maj 2011 yes har lige skiftet strømfordelerdækselet og roter pga at den raslede sindsygt meget som var det en gaffel man kørte over en tallerken og den blev skiftet hvor efter den ik raslede mere. men nu den så begyndt at gøre det lidt igen allerede efter 1 uge. men er det så hele strømfordeleren jeg skal skifte nu hvor den allerede er i stykker igen eller hvordan


  • #9   28. maj 2011 ja hvis der er slør i akslen skal du, for så er det måske den der er skyld i at den ødelægger dækslet og rotoren.

  • #10   28. maj 2011 hvis der er slør i akselen er det så noget man kan se ved at dreje den rundt eller skal man have den på værksted og få det målt ?



  • #11   3. jun 2011 det kan du se ved at tage fat og hive op og ned i akslen det skal man ikke kunne gøre.

  • #12   3. jun 2011 cool ja fik strømfordeleren af igår og ja den er løs der hvor rotoren sidder så det nok været den der lavet fejl på lamdasonden


  • #13   3. jun 2011 ja måske har i hvertfald været ude for det er den. men held og lykke med det...


Kommentér på:
defekt lamdasonde ???

Annonce