{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.805 visninger | Oprettet:

Dækmaskiner fra Biltema {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg overvejer at investere mine skattepenge i et sæt dækmaskiner fra biltema.
Er der nogen der har erfaringer med dem, er det spild af penge eller kan de sagtens dække mit behov som privat person der skifter dæk max 10 gange på et år?
Jeg kan godt se det fornuftige i bruge 13.000,- på det når jeg nu har pladsen til det men er det for godt til at være sandt?
Lad mig høre jeres erfaringer...
Mvh
NIcolai

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækmaskiner fra Biltema
  • #1   29. maj 2011 Der skal da vist skiftes lidt mere end 10x4 dæk på et år, hvis det skal kunne tjene sig ind - skal der ikke? smiley

• #2   29. maj 2011 Det er måske lidt dumt og bruge 13000 på noget du bruger max 10 gange om året. Så hellere tage ud til et lille autoværksted og få det ordnet for 2-300 kr.

• #3   29. maj 2011 Jeg spurgte ikke om det kunne tjene sig ind.... Bare om det var noget billigt lort eller om det var noget man kunne have glæde af i mange år fremover... I øvrigt koster det 800,- at få monteret og afbalanceret dæk her i området...

• #4   29. maj 2011 Så det fordi du ikke har snakket med de rigtige men nok om det.

De er fine nok, der er små firmaere der har dem og de bruger dem oftere end du kommer til.

• #5   29. maj 2011 Til prisen er de vist mere end fine nok. Og virker de, hvorfor så give mere medmindre man ved man kommer til at montere 3-5000 dæk om året.
    Til hobby brug, så er 13000 for sådan et sæt vist godt givet ud, så er der jo også mulighed for at kunne montere dæk for andre skulle det blive nødvendigt. smiley

• #6   29. maj 2011 Godt givet ud? Kim, har du prøvet at regne på, hvor mange dæk, der skal monteres, hvis det skal tjene sig ind? smiley

Men det er vel et definitionsspørgsmål, om noget er givet godt ud. Det bliver da lettere, hvis man selv kan gøre det.

• #7   29. maj 2011 Bay.

Nu er det jo ikke sikkert manden kun kommer til at skifte dæk 2 gange om året vel. Og som sagt, så er der jo plads til tjenester nod små betalinger frem for dækfirmaernes lidt mere hamper pris for at skifte 4 dæk. smiley

• #8   29. maj 2011 Nej, han kommer ikke til at skifte dæk 2 gange - men 10 gange, som han skriver smiley

Mig bekendt tager Thansen 200 kr. for det.

• #9   29. maj 2011 den her virker rigtig godt http://ajengros.dk/shop/daekapparat-259p.html
    de har også alt andet til dækskifte

• #10   29. maj 2011 Bay

Fair nok at Tsvansen måske kun tager sådan for det. Men stadig, så kunne jeg også godt selv finde på det havde jeg pladsen til det. Jeg kan godt lide uafhængighed.

• #11   29. maj 2011 Det er også fair nok. Jeg giver dig da ret i, at det er længere. Men nogen god forretning bliver det vist ikke, hvis man laver 10 sæt om året smiley

• #12   29. maj 2011 Længere = lettere

• #13   29. maj 2011 Hmmm, en god forretning eller ej. lad os sige 10 sæt om året af 2-300 pr sæt, på omkring 4 år er de maskiner tjent hjem.

• #14   29. maj 2011 Bay : hvis nu manden selv vil?

Der er heller ikke noget mere træls end skal ud til en anden og få det ordnet hver gang. Min far har et sæt (dog ikke biltemas) og jeg bruger det sgu flittigt

hvis jeg havde pengene købte jeg sgu også et sæt apparater... plus man kan da lige lave en ekstra skilling i ny og næ på at ordne kammeraternes fælge+dæk

• #15   29. maj 2011 Og som han siger, så koster det 800 der omkring hvor han bor at få skiftet 4 dæk, så er de jo tjent endnu hurtigere ind.

• #16   29. maj 2011 Man kan ikke tage 200 kr. for et sæt, når Thansen tager det samme - det tvivler jeg i hvert fald på. Så lad os sige 150 kr. (og det er uden timeløn).
    Hertil kommer skat, renter osv. Så nej, den kan bestemt ikke tjene sig hjem på 4 år - nærmere 10-15 år.

Jeg har ingen anelse om, hvor lang levetid, der er på sådan en maskine. Men der skal som sagt skiftes mange dæk.

Jørgensen
    Kan man svare noget på dit spørgsmål, som ikke allerede er skrevet?

• #17   29. maj 2011 Ok, lige inden man siger hvad det koster ved thansen så burde man måske tage og tjekke op på prisen.

http://www.thansen.dk/products.asp?c=5390691610&n=-2084705019

99,- Pr. DÆK Og det er kun dækket på fælgen, skal du så have dem smidt på bilen også så koster det lige yderligere 60,- Pr. HJUL.Så jeg kan da hurtigt se det koste 396,- for montering og afbalancering, plus 240,- hvis du så også skal have dem smidt på bilen.

• #18   29. maj 2011 Og de 99,- er så også kun gældende hvis dækket er købt ved Thansen, er det købt andet steds, tager de så 140,- pr dæk for at montere og afbalancere.

• #19   29. maj 2011 Ja jeg vil gerne kunne selv, jeg passer biler for forældre, svigerforældre, bror, svoger osv. Så der er nok af dæk der skal skiftes da vi ale kører meget...
    Men tilbage til mit spørgsmål: Er der nogen der har de maskiner fra biltema, har prøvet at bruge dem og har nogen erfaringer de kan dele frem for at regne på om det kan betale sig for mig eller ej...?

• #20   29. maj 2011 Citat:
    <i><b>Mig bekendt</b> tager Thansen 200 kr. for det.</i>

Fair nok - de har hævet prisen siden jeg kiggede sidst. Men det bliver nu alligevel ikke nogen god forretning, jf. mine tidligere argumenter smiley

Bemærk, jeg ikke forholder mig til, hvorvidt det er lettere. Kun investeringsmæssigt.

• #21   29. maj 2011 VW Golf Sælges, har svaret på det lidt længere oppe.
    Som han skriver er der mindre firmaer der kører med dem, så de skal nu nok fungere ganske uden problemer.

• #22   29. maj 2011 bay : a hva?!

• #23   29. maj 2011 har osse overvejet at købe hele sættet .. hos AJ ,, er de sku dyre nok

• #24   29. maj 2011 Jeg takker for input men kunne nu godt tænke mig at høre fra nogen der har dem og bruger dem, selv om de "kun" koster 13.000,- er det dyrt nok hvis det viser sig at man kunne have fået noget meget bedre for 18.000,-

• #25   29. maj 2011 Bay : men så kan man jo gøre alt op i om det kan svare sig =

skal man købe en lift eller skal man låne en de 10 gange om året man bruger den?

skal man købe en svejser eller skal man bare leje en de 5 gange man bruger det om året?

skal man bygge en garage eller skal man bare leje en?

når manden har pengene og egentlig bare spørger folk om de kender til produktet... er din kommentar så overhoved nødvendig?

• #26   29. maj 2011 Den kan sagtens bruges til dit formål har selv haft rimlig gode erfaring med både deres afbalcering og dækmaskine, nu kan jeg se du skriver 13000 der er jo for både dæk og afbalncing vil jeg lige påpege.
    Så det er squ oki til hobby brug og andet i den stil

• #27   29. maj 2011 Det er korrekt, Jørgensen - man kan gøre alt op i, om det kan svare sig. Som jeg har pointeret flere gange, ser jeg kun på det økonomiske aspekt, hvorfor det er irrelevant at diskutere, hvorvidt det vil være lettere.

Mine kommentarer er yderst relevante. Det kunne jo være, at opretter af tråden ikke havde overvejet, at det rent faktisk ikke var nogen god forretning. Det viser sig så, at det ikke er tilfældet og at opretter er ligeglad - fair nok, men det ville ingen finde ud af, hvis jeg ikke havde skrevet.

Var der mere, du ville have svar på?

• #28   29. maj 2011 Hvis mindre firmaer bruger dem er de nok udemærkede. Derudover plejer biltema ikke at forhandle lort.

Men har du istedet overvejet at købe brugt? Jeg har flere gange set maskiner til salg så du kan både montere og afbalancere for mellem 5 og 8.000.

• #29   29. maj 2011 bay : hmm... lad mig se... nej det er sgu egentlig ret okay. Du klarede dig godt ;o) klap dig selv på skulderen

• #30   29. maj 2011 Det vil jeg lige gøre smiley

• #31   29. maj 2011 Hold da op en masse indlæg... smiley
    Men der er stadig ikke rigtigt kommet noget konkret erfaringsmæssigt i hvad der er godt og skidt ved disse maskiner i forhold til at købe et sæt til f.eks. 30.000,- fra et andet firma)
    Har også overvejet at købe et brugt sæt men hvad får man så, jeg har ikke nogen erfaring i hvad jeg så skal kigge efter og ingen at klage til hvis maskinerne dør efter 14 dage...

• #32   30. maj 2011 Fordelen ved at købe brugt er den lave pris, ulempen er som du selv siger manglende klagemuligheder...

Jeg ved ikke hvad du skal kigge efter specifikt for at vide om det er iorden.
    Da ingen andre har svaret på det heller ville jeg klart gå efter biltemas. Der er mulighed for at klage og de plejer at være ret flinke til at bytte og reparere ting. Jeg tror også de har noget fagkyndigt personel som du kan spørge til råds. Muligvis ikke i butikken men så et sted i kæden.
    Med dine forudsætninger ville jeg gå efter biltemas.
    Medmindre du er fiks på fingrene og har nemt ved at lave ting. Så ville jeg overveje noget brugt, hvis prisen er rigtig.

• Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 2 Svar: 2
    #33   6. maj 2014 jeg har en den virker perfekt men har brug for en med robotarm da jeg arbejder med tunge varevognsdæk. du kan købe min for 3000kr den er med vippetårn 61140144

• #34   9. dec 2017 Fik du købt sådan en maskine?

Kommentér på:
Dækmaskiner fra Biltema

Annonce