{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.794 visninger | Oprettet:

PAS PÅ Svindler - bil marked {{forumTopicSubject}}

Bare for information.
Jeg har i denne weekend været udsat for en fyr, der har prøvet og svindle sig enten til min bil eller mine oplysninger om Pay-Pal betaling. Han bruger følgende mail adresse:

David Lars [davidlarsmyr@hotmail.com]

Han er blokkeret hos dba.dk, hvor han åbenbart havde fundet min annonce om bil salg.
For at omgå blokeringen sender han en SMS, at han gerne vil købe og man skal kontakte ham på ovenstående mail.
Du kan ikke se tlf. nr. men derimod navn på SMSen.

Dette er bare en advarsel !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PAS PÅ Svindler - bil marked
  • #1   30. maj 2011 Dejligt med de idioter der er sådan.

Tak for advarslen.

• #2   30. maj 2011 Det sker tit på de sider der, bare ignorer det smiley

• #3   30. maj 2011 Jeg bliver i perioder tæppebombet med engelsksprogede og/eller googletranslatede mails og sms'er, fra den slags svindlere :-S Det kommer selvfølgelig an på hvad jeg har til salg. Men det sker rigtig tit, og det er ret generende..

• #4   30. maj 2011 Ham her skriver på fejlfrit engelsk, og det er jo nok en form for "nigeriabrev" !
    Det der undre mig er, hvad vil han dog med en forholdsvis billig bil. Den er jo ikke lige sådan at sende med posten smiley

• #5   30. maj 2011 Der findes en masse forskellige svindelnumre, det er ikke til at vide hvad de er ude på..

• #6   30. maj 2011 DBA har lige ændret deres side . Så ens tlf nummer ikke står synlig i ens annoncer.

Så det skulle fjerne en del af de sms'er fra udlandet hvor de hacker sig ind

• #7   30. maj 2011 Jacob. De laver så stuntet med at sende pengene til paypal og inden du når at gøre noget efter din vare er sendt. Så trækker de pengene tilbage. som ikke leveret.

eller den med de betaler for meget og du så skal sende det overskydende tilbage , og så trækker de igen pengene tilbage som ikke leveret vare.

• #8   30. maj 2011 Man kan ikne trække pengene tilbage fra pay pal. Men jeg ved ikke hvordan de præcist gør det. Det er ihertfald ikne bilen de er int. I. Har fået en masse af de mails, de spørger altid om en sidste pris, og så har jeg nogle gange lagt 100000 kr på, og det er helt fint for dem, den vil de gerne købe hehe. Man skal sgu passe på.

• #9   30. maj 2011 Meningen er faktisk at de overfører et beløb via Paypal, som ser ud til at være større end det beløb de har lovet dig, derfor beder de dig om at overføre restbeløbet til dem, via normal kontooverførsel, hvorefter de trækker betalingen tilbage i Paypal. Du når nok ikke at sende din vare, men du får heller ingen penge, og de penge du har overført, ja de er væk.

Det er svindel, og det forekommer ofte.

• #10   30. maj 2011 De er helt væk dem der der var en der var midt ude i havet han ville kbe min bil og bla bla så sagde jeg til ham at han kunne sende en af hans venner sammen med nogen kontanter det gad han sku ik.

Han blev sku ved med at skrive jeg ignorerede bare

• #11   30. maj 2011 Ja man kan da bare slette alle mails os sms i den retning, hvis folk vil købe noget af mig må de sku møre op,, gider ikke alt det sms og mail, det er rent tidsspilde....

Og bliver man bommet så er man sikkert også 110% skyld i det selv....

• #12   30. maj 2011 Tony - Mon ikke det er den samme, ham her påstår også han er maskinmester og hans skib ligger i Calais.

• #13   4. aug 2011 Hejsa hvordan fungerer paypal ?
    Jeg er igang med en handel med en fyr fra malaysia, men lyder ret mistænksomt, da jeg ikke har modtaget noget på min paypal endnu, kun et par emails som forestiller at være fra PayPal, hvor i der står at jeg først skal tage 5000kr ud af min egen lomme og gå på posthuset og betale til hans såkaldte ''Shipment company'' der skal transportere bilen, hvorefter jeg pengene skulle gå ind på min paypal konto.
    Kan det passe ?

• #14   4. aug 2011 Daniel K

DROP DET... det er ikke sådan paypal fungerer,

Du bliver sgu bare dine penge fattigere....

• #15   4. aug 2011 Daniel K >> Det er svindel, ligeså snart du bliver kontaktet fra udlandet, og de vil betale på den måde, så er det svindel. Næsten lige meget hvad du sælger.
    Din annonce er jo også på dansk, så hvordan finder de ud af alle tingene omkring det?

Nej, glem bare alt om det, og slet alle mails af lignende karakter fremover.

• #16   4. aug 2011 Hold dig langt væk Daniel.
    PayPal er ligesom en bank og det du skriver om er det sædvanlige fupnummer........
    Check PayPal's hjemmeside så du ved hvad det er for noget.
    https://www.paypal.com/dk
    PayPal er rigtig godt til handel på E-bay

Kommentér på:
PAS PÅ Svindler - bil marked

Annonce