{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  C20NE Lettere tuning ?
  • #1   3. jun 2011 Spjældhuse, knaster, flowmaster kit fra Dbilas, for at nævne et par få.

• #2   3. jun 2011 bearbejdning af top, skrappere knast, bananmanifold, samt indkøring på rullefelt, så har du en frisk maskine for under 15k.

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #4   3. jun 2011 portning, skarp knast 290 - 300 grader, justerbar knasthjul, lettet svinghjul, bananmanifold, chip og indkøring på rullefelt, så ligger du nok tæt på 150 hk. det kan du godt få til omegnen af 10-12 tusinde med brugte dele uden indkøring...

• #5   3. jun 2011 Toppen på c20ne og 20seh er den samme. Forskellen på de to motore ligger i stemplerne.

En af mine gamle biler lavede jeg følgende:
    0,8mm fræst af toppen, slebet knast fra Westspeed(285 grader) og en 2"udst.
    Det gav 140hk og 208nm efter justerin på rullefelt.
    Toppen kan enhver maskintekniker lave og knasten koster ca 1000kr. Køb et slibesæt af god kvali (elring), og ikke et fra T.Hansen eller lignene
    En chip og justerbar knasthjul havde måske 5-8hk mere...

Den gik lidt ujævnt i tomgang, men kørte fin som hverdagsbil.

• DisConFlubberated

#6   4. jun 2011 Luca J: hvis man porter toppen i både ind og udstødning kanaler, så vil det bedste jo være at gå over i noget der er større end standart, både for optimalt flow og derved kan man også hente flere hestekræfter senere, man er jo fremtidssikret så at sige... I min verden, så kan man lige så godt gøre det ordentligt, når man nu er i gang og har det hele skildt ad, det tager ikke ret meget længere tid, og koster heller ikke det helt store...

• #7   4. jun 2011 En banan koster et par tusinde, og det ville jeg aldrig gøre med mindre jeg kom op i nærheden af 160 hk .. Og jeg mente faktisk at plane toppen, men den trænger også til at blive portnet, efter hvad jeg kan forstå.. - Hvis du google det kommer der vældig mange forslag op fra OpelPower.. smiley

• DisConFlubberated

#8   4. jun 2011 Tro mig, jeg kender udmærket opelpower, og kigger meget med derinde, og har gjort det i 6-7 år nu... Men hvad siger dine egne personlige erfaringer??

• #9   4. jun 2011 Jeg kender en bekendt med en VA med C20NE, han gav den en knast - det kunne mærkes.. Så en banan, hvilket ingen effekt gav.. Så en Lexmaul.. Det virkede altså.. Meget mere omdrejningsvillig og lød også bedre..

- Det har meget ofte været inde oppe på OpelPower t man skal tune sin motor godt før en banan kan betale sig.. Jeg taler ikke af ''speciel'' erfaring (andet end mit lille eksempel), men eksperterne derinde ved som oftetst hvad de snakker om..

Men nu var det med OpelPower også mere ment til trådstarteren.. Dette emne har jo været oppe utallige gange derinde! smiley

Kommentér på:
C20NE Lettere tuning ?

Annonce