{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Dæk slidt skævt igennem .. {{forumTopicSubject}}

Jeg har i længere tid følt at mit højre fordæk skrider ud når jeg drejer til venstre. Det underlige er, at det kun er engang i mellem. Dog har det ikke været så meget på det sidste..

Jeg har holdt øje med mit fordæk et stykke tid selvfølgelig, og har lagt mærke til det er slidt skævt. I dag opdaget jeg så dette! ...

Se disse billeder:
http://imm.io/693m
http://imm.io/693L

"- Billeder meget stor størrelse."

Det er fuldstændig slidt igennem! ... Værkstedet havde lige lukket da jeg ringede til Peugeot i dag, så skal derud på mandag.

Er det sporingen - eller tårnleje ? eller hvad er det? ..

Grunden til jeg har ventet med at køre på værksted, er at jeg alligevel skal til 20.000 km tjek her om snart.

For faen, det kunne jo gå gruligt galt. Det er kommet enorm hurtigt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk slidt skævt igennem ..
  • #1   3. jun 2011 dårlige sporing

• #2   3. jun 2011 For mig ser det ud somom at dækker er slidt ned! det kan være ganske lidt at den skal sporres men skift det dæk og se om den stadig gør det, det kan også være en fejl i dækket der gør at det er slidt sån.

• #3   3. jun 2011 Det bare vildt. Det er jo mine sommerdæk der er kommet på igen. Det har max været ude at køre 4 måneder.

Venstre dæk ser heller ikke sådan ud. Det er en smule slidt i kanten, men slet ikke på samme måde. Gloede godt nok lidt.

Det er Peugeot der satte dem på selv, og bilen er købt helt ny - så jeg håber da virkelig de tager den på skulderen selv?

• #4   3. jun 2011 - Det skal lige siges at det er KUN i ydre kanten af dækket det er slidt. Resten af dækket har fint spor.

• #5   3. jun 2011 Selvom det er slidt monster skævt, så ser resten af dækfladen også ud som om det skulle være skiftet ved de anbefalede 3 mm...

• #6   3. jun 2011 Det er da bare utroligt de så har monteret dem igen.. Har jo nærmest lige fået dem på efter vinteren. Det forstår jeg simpelthen ikke. Bruger netop selv samme værksted som har monteret dem.. Det virkelig for dårligt.

Kører derind mandag morgen, og så må de finde ud af hvad det er der sker. Det kan slet ikke passe.

- Det er godt nok ubehageligt at kører hjem 35 km når man ved ens dæk ser sådan ud ...

• #7   3. jun 2011 Hvor mange år plejer et dæk at holde? Det holder da et par år eller længere? Normalt ... ?

• #8   3. jun 2011 få den sporet igen smiley og tjekke det er rigtig luft tryk i dem.. det siger alt på dæk

• #9   3. jun 2011 har du fået du din bil sporet for nylig??

• #10   3. jun 2011 Altså, jeg fik de sommerdæk på lørdag d. 2 april. Når jeg får sat dem på hos en autoriseret Peugeot værksted -og endda der hvor jeg har fået købt bilen, går jeg ud fra de gør hvad de nu engang skal gøre?

Svaret må være at jeg ikke ved om de gjorde det der?

- Spændende om mine vinterdæk også ser sådan ud. Så har den jo nok haft fejlen siden jeg købte bilen smiley

... Lufttrykket prøver jeg at holde meget ved lige med 2.4 bar.

• #11   3. jun 2011 Rune H
    Der hvor jeg arbejder, superdæk lemvig, der mærker vi kun efter slør og hvis der ikke er noget så kommer sommerdækkende på, vi tjekker ikke om bilen er ude af sporing. En bil kan godt komme ud af sporing lidt efter lidt, så jeg vil mene at du skal få den sporet og så kører der ud af.
    Men hvis de ringer til dig og siger at der var slør i en bærekugle eller styrekugle så vil jeg sige til dem at de skal give noget rabat på nogle nye dæk

• #12   3. jun 2011 Anders J - Mange tak! .. Det er god viden. Hmm, så er der nok ikke kørt nogen sporing nej. Jeg kører derud mandag, og så håber jeg på de har en tid straks. Så bliver jeg og lytter på hvad de har at sige.

Nu håber jeg da bare ikke jeg pludselig skal af med en mindre formue for at få fikset det.. Når bilen er så ny. Det var jo grunden til jeg købte en ny, for at slippe for problemer.

Kommentér på:
Dæk slidt skævt igennem ..

Annonce