{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.527 visninger | Oprettet:

Dæk slidt på 4 måneder {{forumTopicSubject}}

Hej!

Kan det virkelig passe at Continental SportContact 2 205/45R17 84V ikke holder længere end 4 måneder? ...

Jeg kører ganske normalt, og mest til og fra arbejde. Og de er allerede total slidt ned, over hele dækket - siger min Peugeot mand i hvert fald.

Grunden skulle være fordi de er så brede, og med en god kørsel bruges de hurtigt..

Bilen har kørt 18.000 km siden september, og det er kun 4 måneder den har kørt med sommerdæk. Altså har den haft vinterdæk på længere tid, og de har også ædt størstedelen af kilometerne..

Det lyder jo alt for vildt hvis jeg skal købe dæk hver 4 måned!


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk slidt på 4 måneder
  • #1   6. jun 2011 Sporing

  • #2   6. jun 2011 aahh gå nu ud og mål på dem selv ved sladderhanken der sidder i midtersporet på dem. Tror nu næppe de slides på 4 mdr. Et par venner af familien køre på 3 sæson på deres og de står først nu for udskiftning til vinter når de bliver taget af igen. De køre små 30-40.000 om året.

  • #3   6. jun 2011 ja inden en fejl i dækkene eller også så er der en mekaniker du prøver at snørre dig

  • #4   6. jun 2011 Jeg fatter det heller ikke! ... De står helt fast på det. Jeg har nævnt om det kunne være sporingen eller andet? Men nej, de påstår det er helt alm. slid.

    Jeg har ikke rigtig nogen viden inden for biler, og kan ikke snakke særlig godt med på det over for en mekaniker..

    Hvad fanden skal man så sige? Det højre dæk er slidt helt igennem nærmest. Det kan bare slet ikke passe!

    30- 40.000 om året! Så mangler jeg sgu meget på de dæk.

    Ser ud til jeg bliver snøret godt og grundigt her.


  • #5   6. jun 2011 det holder ikke... prøv at få chekket sporingen på din bil... min kammerat kørte også kun 15000 på hans og den var rigtig pæn slidte.. hans var vare total ude af sporing..


    Tvivler nu også på der er fejl i dækket.. har jeg aldrig oplevet fra conti


  • #6   6. jun 2011 hvilket værksted er det ? samt kender du en der har forstand på det ? vil gerne kører forbi og kigge på dem hvis det ikke er en alt for stor omvej for mig smiley

  • #7   6. jun 2011 Jeg har selv oplevet fejl grundet forkert compound smiley det sker smiley

  • #8   6. jun 2011 Er det alle 4?

  • #9   6. jun 2011 Det lyder lidt underligt ja.

    Prøv at gå ud og kig på dit eget dæk. I rillerne er der sådan en gummi-knub. Hvis dækket er slidt ned til knubben skal de skiftes :o)


  • #10   6. jun 2011 CJ Street Legal .
    Det er PEUGEOT RØDOVRE Bo Kjeldsmark Automobiler A/S. Bilen holder derude, da jeg fik den kørt derud i går aftes på et fejeblad. Fordækket i højre side er slidt så meget igennem at jeg ikke turde kører på det.

    Det er KUN de forreste dæk som er slidt. De bagerste ligner jo nye - som 4 måneders brug vil se ud på et dæk går jeg ud fra.


  • #11   6. jun 2011 Og samtidig vil de kræve omkring en 4.800 kr for 2 nye dæk inkl. montering!?

  • #12   6. jun 2011 Det kan også være, du kører med den forkerte loadindex på dækkene. Jeg har haft lidt samme oplevelse med mine BRIDGESTONE potenza sommerdæk. De havde en loadindex på 92 og de blev slidt ned på 6 mdr. Jeg fandt så ud af, jeg minium skal køre 94 i loadindex..

  • #13   6. jun 2011 " LOBANOFF "
    Det skal jeg ikke kunne sige. Men tak for det, for det må jeg også prøve at sige til dem.

    Jeg købte netop en helt ny bil da jeg ikke har møj forstand på det, og gik så ud fra de ville lave det korrekt.. Det her kommer meget bag på mig.


  • #14   6. jun 2011 Sad dækkene på fælgene da du købte bilen?

    Men det er helt sikkert Peugeot der hænger på den der!
    Bilen har jo ikke været i orden da du fik den.

    FDM smiley


  • #15   6. jun 2011 Mike smiley Camilla Rigtige mænd har Børn smiley

    ALT er lavet og sat på fra ny da jeg købte den. Jeg har intet gjort ved den. De skifter endda også mine sommer og vinterdæk...


  • #16   6. jun 2011 tvivler på at loadindekset er et problem på en "lille" peugeot...

    dine forhjul er 99% sikkert ude af sporing...


  • #17   6. jun 2011 Helt sikkert sporingen den er gal med

  • #18   6. jun 2011 Din bil er blevet sænket, er den blevet sporet bagefter ?

  • #19   6. jun 2011 Nu har jeg snakket med dem igen, og min forhandler- mand ville tage fat i mekanikeren.. Har sagt at jeg taler for døve øre til ham, og det slet ikke kan være rigtigt...


  • #21   6. jun 2011 De står rock solid.

    Nu har de slået 1.000 kr af prisen, så jeg skal give 4.300 kr for det.

    Det hedder sig nu at fordi det er 17" og så brede, så kan jeg ikke få flere kilometer ud af dem..

    De siger der er kørt ca. 10.000 km på dem...

    Kampen er tabt, jeg kan intet gøre.. Han vil ikke høre på noget om sporing, da det ikke er sporingen - siger han.


  • #22   6. jun 2011 CHIMP MIC M
    Bilen er ude hos Peugeot lige nu, og de smider nogle nye dæk på.. 4.300 kr for to dæk.. Så jeg kan desværre ikke snuppe billeder af det..

    Var sikker på det var på deres regning, da den måtte være sporet eller andet forkert - men de siger de har været meget large over for mig, og de kan ikke gøre mere for mig..



  • #23   6. jun 2011 Carsten P
    Det var Peugeot selv som sænket min bil. Så går ud fra de har sporet den derefter.


  • #24   6. jun 2011 der må jo være andet galt når den slider dækkene så meget ned og ikke slider dem ens.



  • #25   6. jun 2011 samtidig bed om at få de gamle dæk med hjem... og kontakt så fdm..

  • #26   6. jun 2011 K.S .
    Desværre ser det ikke ud til jeg kan ringe til FDM da jeg endnu ikke er medlem. I hvert fald spørger deres telefon om medlems nr.


  • #27   6. jun 2011 Det kan jeg selvfølgelig blive, hvilket måske er en god idé.

  • #28   6. jun 2011 det er aldrig helt skidt og være medlem hos dem, samtidig selvom du ikke plejer de og vejlede en hvis man har problemer, og jeg vil mene det med de dæk er et problem, også derfor du skal sørge for og få de gamle dæk med hjem.

  • #29   6. jun 2011 du skal da ikke betale 1 kr,det er dem der har lavet fejl

  • #30   6. jun 2011 Må lige huske at have dem med hjem.

    Bliver bare meget overrasket over hvis de virkelig er slidt på almindelig vis, efter en 9.000 - 10.000 km.

    Han siger, at den eneste måde jeg kan komme uden om problemet på, er at købe 16" og anderledes og mindre dæk.. SÅ kan jeg vinde 10.000 km ekstra.

    Men alle herinde kører stort set på 17" og har ikke det problem at de kun går 10.000 km ? ...

    Føler mig virkelig godt snydt her.. Men så igen.. Hvis han har ret, er jeg jo bare enorm dum.


  • #31   6. jun 2011 Jt !
    Det kan de ikke se... Så når jeg tager ud og henter min bil, skal jeg betale 4.300 kr.

    Aner ikke hvad jeg skal gøre - ud over at jeg virkelig skal bruge min bil... helst med dæk på.


  • #32   6. jun 2011 har aldrig hørt om at de dæk kun skulle kunne køre 10.000. Så skulle dine bagdæk jo også være slidt godt ned. Ikke på samme måde da de jo ikke er under så stor belastning som foran men alligevel være slidt godt ned, og det er de jo ikke iflg det du beskriver.

  • #33   6. jun 2011 hmm,så skal du betale 4300,-fordi de ikke har lavet deres arbejde ordentlig,jeg var blevet tosset på værkføreren

  • #34   6. jun 2011 du betaler, gemmer kvitteringen og de gamle dæk og så fpår styr på det med fdm så hjælper de dig med resten. De specialister de har rendende rundt kan virkelig nogle tricks og kan finde de mindste fejl på bilerne.

  • #35   6. jun 2011 Netop... Jeg var så rasende i telefonen, og ikke engang det hjalp ..

    De får mig til at lyde enorm dum - som den enorm dumme forbruger jeg er..

    Og de tjekker ikke engang sporing eller noget. Kan ikke få dem til at gøre en skid, da de jo er de kloge og professionelle.

    Hurra..


  • #36   6. jun 2011 Tak for jeres råd..

    Jeg hiver dækkene med hjem, og melder mig ind i FDM. Og så må jeg se på det den vej..

    Hvis endelig Peugeot har ret, har jeg jo lært noget af det..


  • #37   6. jun 2011 Jt !
    Hvis jeg havde den viden som du sikkert har, ville jeg også kunne brokke mig. Jeg har bare intet at sige i mit forsvar. Kun de ord jeg læser her, og eftersom de arbejder med det, bomber de mig i jorden konstant.

    Jeg brokker og brokker mig, og lige meget hjælper det. Jeg nævnte bla. Bilgalleri.dk og at jeg havde spurgt herinde, og alle sagde det var helt galt.

    Ikke engang det rykkede på ham.. Hvad skal man så gøre? ...

    Må gøre som K.S. og tage den derfra.

    Samtidig spurgte jeg så hvorfor de havde smidt de dæk på for to måneder siden, og der svarede de, at der fejlede dækkende overhovedet intet.

    Fredag var der en lang flænge i dem ned til trådene.. Så jeg har åbenbart på 2 måneder slidt dem helt ned.


  • #38   6. jun 2011 noget har de i hvert tilfælde fucket op og prøver og slippe uden om, eller det virker det meget til.

  • #39   6. jun 2011 De virker da som nogle rigtige røvhuller. Gå du til FDM. Du skal ikke betale så mange penge - fordi de ikke kan lave tingene ordenligt.

  • #41   6. jun 2011 Ja, det gør de desværre pludselig. Har ellers været fuld ud tilfreds med dem siden jeg købte bilen.. Men det ændre da lidt på tingene det her.

    Han kunne heller ikke se det underlige, da jeg spurgte om jeg så skulle betale 15.000 kr om året for at kører rundt i min bil - bare i dæk..

    Fedt nok..

    Måske man burde finde et andet værksted at få service i. Det skal den jo også nu her.


  • #42   6. jun 2011 Martin P
    Så det er måske et kendt trick det her?


  • #43   6. jun 2011 så snart du er medlem af fdm så har de også værksteder hvor du kan få lavet service og deres arbejde har jeg aldrig sat en finger på det er bare iorden i min verden.

  • #46   6. jun 2011 Har nu snakket med en fra FDM og han synes også det lugter grimt. Jeg tager nogle billeder af dækkene, og ser vinterdækkene og så smutter jeg nok forbi et test center hos FDM. Så må de tjekke om der er noget ved sænkningen eller andet ved bilen som han sagde.

    I hans øre lød det også helt hen i vejret.

    - Martin P
    Men service skal vel være på et Peugeot værksted?

    Jeg gemmer adressen - tak. Det får jeg åbenbart brug for igen om 4 måneder... Fordi mine dæk er så brede.


  • #47   6. jun 2011 Der er ingen regler om det skal være peugeot's værksteder der laver service. Garantien på bilen holder stadig hvis det er en autoriseret mekaniker gerne peugeot mekaniker der laver arbejdet.

  • #48   6. jun 2011 Okay.. Så må jeg se hvad jeg gør der også. Sådan noget pis.

  • #49   6. jun 2011 Okay.. Så må jeg se hvad jeg gør der også. Sådan noget pis.

  • #50   6. jun 2011 evt spørg FDM hvad de skal have for det service. De er ikke så dyre som mange de faktisk går og tror.


  • #51   6. jun 2011 kæft du bliver tørret her.

    conti dæk skulle mindst have 30.000km i sig, og bredden er da fuldstændig ligegyldig.


  • #52   6. jun 2011 T K
    Kan godt mærke det... Jeg aner bare ikke hvad jeg skal gøre.

    Nu har jeg taget fat i FDM, så må jeg gå den vej.


  • #53   6. jun 2011 Husk at der SKAL stå printet på regningen at du betaler under protest!
    Så er der ikke nogen tvivl om fra alles sider om at du har beklaget dig og ikke vil godkende regningen.

    Husk at ringe til dem og fortæl at de gamle dæk skal du have med hjem.. Normalt ryger de bare ud bagi til destruktion.


  • #54   6. jun 2011 og oplys evt. værkstedet om at du hiver FDM ind i sagen.. Det plejer som regel at skræmme de fleste værksteder til at opføre sig pænt..

  • #55   6. jun 2011 Jeg nævner bestemt at jeg har snakket med FDM omkring det, og de heller ikke mener at der kun er 10.000 km i det dæk. Samtidig har jeg gjort opmærksom at jeg absolut kun får de dæk på fordi jeg ikke kan undvære bilen.. Og at jeg synes det er ALT for meget.

    Men det bliver nævnt igen når jeg står derude... Er mildest talt chokeret over den behandling. Og den rening.. Og det slid..


  • #56   6. jun 2011 Ja jeg ville helt sikkert have bestilt dæk hos dækonline.dk
    Der er altså mange penge tjent hjem der.. Normal koster det mellem 100-200 pr. dæk for montering og afbalancering.
    Og så kan man også selv bestemme hvilken mærke og model man ønsker.


  • #57   6. jun 2011 Har dækonline.dk værksteder i DK / København?

    Jeg havde ikke forstillet mig det her hos Peugeot, men så har man jo lært af det til næste gang man skal have nye dæk..


  • #58   6. jun 2011 Ah,. nu fandt jeg rundt på deres hjemmeside.

  • #59   6. jun 2011 Øv hvor kunne jeg have sparet mange penge der.. En dyr måde at blive klogere på..

  • #60   6. jun 2011 Nu ved jeg ikke om der er nogle der længere læser dette indslag, men lige en lille opdatering.

    Bilen skal nu spores da det også kunne ses på mine vinterdæk. Jeg gav dog 3.400 kr for dæk inkl. montering osv. samtidig giver de meget billigere service og sporing som en lille "beklager". Derud over lånebil til jeg får min egen igen.

    Det gav mig mere ro i sindet, og det kan jeg leve med, da jeg godt kunne se venstre dæk havde meget slid pænt over dækket. Så er det klaret...


  • #61   6. jun 2011 Jeg ville aldrig springe ud i at købe kina dæk. Er alt for glad for sikkerhed til sådan noget. Continental eller Michelin.

    Dem jeg fik på denne gang er Michelin Exalto 205/45WR17.
    Så må vi se hvordan det går med dem.


  • #62   6. jun 2011 Puha, hvorfor fik de pludselig øjnene op for at det godt kunne være dårlig sporing?

    Men syntes det er ret så skidt at du stadig skal betale fuld pris for dæk og nye vinterdæk også da de jo også er blevet unødvendigt meget slidt.


  • #63   6. jun 2011 Mike smiley Camilla Rigtige mænd har Børn smiley
    - Jeg prøvede hele vejen derud at køle lidt ned.. Det gik lige indtil de printede regningen ud.. Jeg blev meget hurtigt den kunde man ikke havde lyst til at have ved skranken, så meget hurtigt var afdelingslederen med på en lytter. Han kunne godt forstå det, og jeg kom på rundvisning ud til mine dæk osv.

    Dækkene vil blive diskuteret med dækproducenten, og så må vi se hvad der sker derefter. Indtil videre var dette løsningen, hvilket jeg godt kan leve med.

    Vinterdækkene ville vi finde ud af - det var intet problem. Han er sat rigtig godt ind i sagen, og det er også ham jeg skal have det videre forløb med.


  • #64   6. jun 2011 10.000 er alt for lidt, jeg har kørt 3 gange så langt på 235/40-18, på en transporter, hvor jeg har kørt med for lavt loadindex.

    Men find dig da et andet værksted, der er nok af gode værksteder derude. Personligt skulle jeg aldrig have min bil på et autoriseret værksted (nu heller ikke et uautoriseret for den sags skyld, men hellere det)..
    Og hold helt op med at købe dæk sådanne steder, de er slet ikke rigtigt raske med priserne. Køber altid over daekonline, men monterer så godt nok selv.

    Men det var da rart at høre at du fik hjælp gennem FDM


  • #65   6. jun 2011 Anders N
    Man må nok sige jeg har lært lektien på den hårde måde ja. Aldrig nogen sinde om jeg køber dæk sådan igen! ... Hurra for uvidenhed. Havde da slet ikke tænkt det var så overpris der.

    Men værksted er skam også under overvejelse.

    Dog holder de på at de dæk har en levetid på 20.000 km. Alt efter 20k er ... ehm. heldigt? eller? ...


  • #66   6. jun 2011 Tja, 20.000 er nok meget normalt, jeg har dog set dæk som har kørt væsentligt meget længere, men også en som ikke har.

  • #67   6. jun 2011 Det svinger åbenbart. Kommer selvfølgelig også meget an på ens kørestil. Jeg er dog ikke en som ligger og brænder dæk eller starter med hjulspændt.

  • #68   6. jun 2011 ang service så må alle autoriserede og frie værksteder udføre service på din bil.. ALLE VÆRKSTEDER MÅ UDFØRE SERVICE jeg arbejder selv på et frit værksted og der er masser der får lavet service der. men du kan evt give mig et kald på 40 70 74 22 så skal jeg gerne hjælpe dig igennem denne her

  • #69   7. jun 2011 CJ Street Legal .
    Mange tak. Det kan godt være jeg vil benytte mig af din hjælp. Lige nu er jeg stadigvæk igang med en lille dialog med værkstedet omkring syn - de mangler nemlig også at omlakerer min kølerhjelm da der var fejl i den.

    Men det kan godt være jeg lige griber fat i dig hvis det går helt hen i vejret.


Kommentér på:
Dæk slidt på 4 måneder

Annonce