{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.782 visninger | Oprettet:

Caster vinkel... {{forumTopicSubject}}

Hey.
Hvis caster vinklen er uens og ikke justérbar, hvad kan årsagen være..? (caster er for negativ, og skal flyttes 40'+) Og toe-in, camber og KPI/SAI har også forkerte mål, men det der fanger mig er at caster vinklen ikke er justerbar, og alligevel ude af mål (for negativ)...
Skal lige siges det er en opgave jeg er igang med, så kan ikke se fejlen for mig, men skal komme med nogle forslag til hvad der kan være galt... smiley

Håber der kommer andre forslag end dem jeg er kommet på... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Caster vinkel...
  • #1   15. jun 2011 Der er jo noget der er bøjet så.
    Bærearm /støddæmper/tårn osv.

• #2   15. jun 2011 slidt bærekugle/bøsninger muligvis, kan også tænkes den har været skadet

• #3   15. jun 2011 spindel - bærearm - støddæmper

• #4   15. jun 2011 en gammel skade måske???

• #5   15. jun 2011 ja, vil også holde på at det er bærearm/støddæmper/tårn

• #6   15. jun 2011 mange mange tak.. smiley

Jonas, tror ikke det er en slidt bærekugle/bøsninger for så vil det nederste af fjederbenet blive presset fremad, og dermed give en mere positiv caster.. eller hva? smiley
    spørger fordi jeg gerne vil blive klogere på det område.. smiley

• #7   15. jun 2011 Caster-vinklen ændrer sig vel også når alle justérbare vinkler bliver rettet ind så de er 100% korrekt?

• #8   15. jun 2011 slidt bærekulge vil også give mere negativ camber da de oftest slides ud-ad, hvis du forstår.? og da bilens vægt vil presse hjulet ud af i bunden. hvis man skulle tænke helt ud af boksen kunne det være et forhjulsleje med ekstremt meget slør, så det påvirkede målingen så man laver caster-målingen ved at dreje til 20grader, og hjulets hældning så vipper over i affekt af en meget slidt hjulleje. blot et forslag, hvis du ville smide en side-bemærkning til opgaven.?

• #9   15. jun 2011 Flemming, du kan sagtens justere toe og cambervinkel uden at caster ændrer sig. caster er fjederbenets hældning set fra siden af bilen, hvor fjederbenet er længst fremme i bunden (i forhold til kørselsretningen). ligesom en forgaffel på en cykel. der er caster der gør at vi har "selvopretning" når vi slipper rattet. jo mere caster du har jo mere vil bilen forsøge at rette hjulene op til lige-ud-kørsel.

• #10   15. jun 2011 Martin - ja det ved jeg - er uddannet mekaniker smiley
    Men ville bare mene at hvis toe er ude af sporing, så vil castermålingen blive tage fra en anden vinkel og dermed give et andet resultat.

• #11   15. jun 2011 Det er jeg skam også. men nej sådan hænger det ikke sammen jo, da man måler den "faktiske drejning af hjulet" fra den plade som hjulet står på. og ikke på ratstammen, så toe kan sagtens være helt ved siden af, men caster-målingen vil vise det samme uanset hvad.

• #12   15. jun 2011 På mit arbejde bruger vi et trådløst digital hunter 4hjulsudmåler, og hver gang vi har justeret toe, skal caster udmåles igen PGA den kan ændre sig under sporing.
    Men vil give dig ret i at den ikke altid ændrer sig, men i de fleste tilfælde har jeg set en ændring.

• #13   15. jun 2011 det er ikke fysisk muligt, kort sagt. hvis den ændrer sig, så ville jeg få kigget lidt på de plader i bruger til at stille bilen på. punktet fra toppen af støddæmperen til bærekuglen bliver jo ikke berørt ved af at justere på sporestangen, er vi ikke enige om det.? hvordan hulen skulle toe så nogensinde kunne ændre på caster, eller for den sags skyld sai/kpi.? umuligt simpelthen.

• #14   15. jun 2011 Vil lige sige, Mange mange tak for hjælpen.. smiley Har lavet et fyldigt svar, og side-bemærkning... smiley

Tak Tak.. smiley

• #15   15. jun 2011 Pladerne har intet med resten af systemet at gøre - de er der kun for at hjulene kan drejes.
    Så den må jo måle ud fra bagakslen hvornår den rammer de 20 grader.

Jeg kan godt se hvad du mener, men måske der er forskel fra analoge udmålinger til digitale udmålinger da de måske har nogle indbyggede parametre som de "måler" efter, i modsætning til den analoge hvor der med det samme er syn for sagen?

Kommentér på:
Caster vinkel...

Annonce