{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.290 visninger | Oprettet:

Køre til Italien - Nogle med erfaring? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Bilgalleri.

Jeg er færdig med min sidste eksamen på fredag og har taget 4 uger fri fra mit arbejde fra fredag.

Jeg kan låne min svigerfarmors hus i Italien. Så jeg kunne godt tænke mig at tage derned for at komme væk fra alting og slappe maks af inden næste studieår og job går i gang igen.

Jeg har overvejet at købe flybilletter. Men da vi kan være i det så længe vi vil. Ved jeg ikke præcis, hvornår kæresten og jeg vil tage hjem igen.

Hendes hus ligger ca 2 timer fra lufthavnen.

Men står i det dilema at jeg ikke ved om jeg skal tage fly derned og så leje en bil som står klar i lufthavnen og så køre og have bil derned eller om jeg skal leje en bil og køre til Italien - Da jeg ikke gider at køre derned i min egen, da den kører 8 km/L.

Men jeg har brug for nogle eksperter på hvad det vil koste?

Jeg har american express - Så jeg får lidt rabat hos Hertz/Herts?

Men hvad vil bedst kunne betale sig?

At køre til Tyskland og tage et billigt fly derned? Tage til Tyskland og leje en bil og køre derned eller tage fly derned og køre?

Altså det er ikke så meget et spørgsmål omkring hvad der er billigst. Det er mere for at have frihed - Så vi selv kan vælge hvornår vi vil hjem. Da vi ikke ved om vi vil være der i 10 dage, 15 dage eller 30 dage.

Eller om man godt bare kan købe en enkelt billet til italien og så leje en bil fra lufthavnen og så bare køre ind til lufthavnen og tage det første fly vi kan få, som flyver til DK når vi vil hjem?

Og så kunne jeg godt bruge nogle erfaren mennesker som kan sende nogle links til billig biludlejning? Helst fra Tyskland f.eks? Da det vidst er en del billigere.

Jeg gider ikke at køre i peugeot 206, suzuki alto og sådan nogle biler. Når man skal køre længere. Så kunne godt tænke mig at køre lidt økonomisk sjov bil? Audi, Bmw, VW eller noget i den stil. lidt større bil med god komfort?

Nogle der kender priser pr. dag? Eller kender nogle gode udlejningsfirmaer. Har prøvet google og fundet nogle forskellige. Synes bare det er besværligt.

Hvis vi tager udgangspunkt i 14 dages billejning fra Tyskland? Hvad vil det koste i alt? Med leje, forsikring og alt det der. Uden Benzin selvfølgelig?

Og hvis der er nogle af jer der har været på kør-selv-ferie - Må i godt lige forklare hvordan og hvorledes?

Håber ikke at det er blevet forvirrende^^^^^

Håber at der er nogle der kan hjælpe mig smiley

På forhånd tak.

Med venlig hilsen.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre til Italien - Nogle med erfaring?
  • #1   19. jun 2011 vis jeg havde en ok bil at køre i så havde jeg selv kørt eller taget flyet tror at sådan noget leje bil det bliver rimelig dyrt afligevel

  • #2   19. jun 2011 tage til tyskland og leje en bil der smiley

    det er rigtig billigt, gjorde vi sidste år da jeg var i italien smiley


  • #3   19. jun 2011 Hvilken bil lejede i - Kan du huske ca pris?

  • #5   19. jun 2011 jeg kørte fra DK til italien på mc sidste år, og aldrig har jeg prøvet noget federe! men der er self oz forskel på at tage en bil eller en mc.

    Men for mit vedkommende brugte jeg ca 10-11.000 kr alt incl. benzin, mad, ferielejlighed, leje af speedbåd, drikkepenge, vignetter osv.. og jeg sparede IKKE på pengene. men tingene er bare rimelig billigt iforhold til DK.
    Mad købte vi altid ude, dog handlede vi ved købmanden til morgenmad og drikkelse. men udover det spiste vi ude HVER dag.
    Jeg ville nok leje en bil i tyskland, men aner ikk hva det koster når man kører udenfor de tyske grænser.

    håber du/i får en go tur smiley


  • #6   19. jun 2011 Jeg skal kun give ca. 250 kr/uge - for at dække lidt el og vand.
    Så man kan sige jeg spare en masse penge på det og kan bruge dem på bil. ^


  • #7   19. jun 2011 En passat 2,0 TDI for under 5000 kr for 2 uger smiley

  • #8   19. jun 2011 Ja okay. Lyder fornuftigt. Ja - Jeg er sådan en person der tager tingene stille og roligt. Så ville gerne give det dobbelte for ikke at være afhængig af at skulle nå ind til lufthavnen til et bestemt tid og sådan.

    Har desværre ikke fået taget mig sammen til at tage MC kort endnu. smiley

    Men lyder godt. Tak for alle svarene - Håber på flere informationer - vigtige oplysninger.

    Mvh.


  • #10   19. jun 2011 Castelione Del Lago - bor hendes farmor. Eller hun er i Danmark lige pt. og de næste mange uger. : - D

  • #11   19. jun 2011 sidste år kørte mig og 2 venner til Italien i en BMW e36 cab, det kan ikke anbefales at bruge denne slags biler til 20 timers motorvejsture (;
    Ellers er det en rigtig fed oplevelse at køre derned selv, og man får set en del af Europa som man ellers ikke ville se. Især når man kommer til Østrig og sydligere er det en rigtig flot tur.
    - Når i er dernede så skylder du dig selv en tur til Maranello, her er det store Ferrari museum åben for offentligheden, samtidigt med at du kan leje en tur i en ferrari på Ferraris eget bjerg og racerbane. Man skal dog være 21.

    God tur! (:


  • #12   19. jun 2011 Jeg er selv lige kommet hjem fra 14 dages ferie i italien Cavallino smiley Jeg kørte derned i min gamle Honda Civic og det kostede mig 3000 kr. tur / retur! Og tog små 18 Timer med Pauser! jeg kørte i snit 12 km/l. og lå pænt på 140 - 200 meget af turen smiley

  • #13   19. jun 2011 Har lige kigget på noget der hedder AutoEurope og der kan jeg hente en Audi A8 i Tyskland på næste mandag og så have den med forsikring og fri km de næste 14 dage og så aflevere den tilbage i Tyskland. Og det koster kun 5,886.77 DKK inkl. forsikring.

    Kan det virkelig passe at det ikke koster mere? Har skrevet datoer og trykket reserver? Har dog ikke trykket enter ved formularen med navn og det.


  • #14   19. jun 2011 Der står godt nok:

    5,886.77 DKK
    Speciel rabat lige nu!
    Original pris: 7,547.14 DKK

    Så det koster normalt 7.547. Men alligevel?


  • #15   19. jun 2011 Har haft lejet en bil i tyskland da min bil var på værksted der nede så kørte i en audi og det var sgu billigt at leje...
    Rasmus hvorfor var jeg ikke med? smiley


  • #16   19. jun 2011 Vi plejer også og køre hele vejen til italien i et træk. Kører meget tidligt hjemmefra. Tager ca. 15-17 timer. Vi ligger med godt 160km/t hele vejen derned. Det plejer og koste 4-5000kr Tur/retur. + kørsel dernede. ( det er dog også i min fars volvo S60 2.5T)

  • #17   19. jun 2011 Har læst alle betingelserne og der står at man bare skal have haft kørekort i 2 år og man selv skal sørge for at betale vejafgifter i andre lande, byer osv. og så er der en selvrisiko på omkring 1700 euro, hvis man smadre bilen.

  • #18   19. jun 2011 Min kæreste siger at de kørte fra Italien (Castelione Del Lago) klokken 12.00 og var i Danmark 03.00. Så det er jo ikke så slemt - Når man er glad for at køre bil.

    Ville dog hellere køre tidligere om morgen.

    Jeg tror sgu at jeg dropper flybilletterne.

    Men er der noget jeg skal være særlig opmærksom på?

    Jeg ved godt med rejseforsikring osv.

    Men tænker med hensyn til at leje bil? Europæisk kørekort, miljøafgifter, de der grønne og røde halløjsa man også skal have?

    Jeg har intet styr på hvad man skal have?

    Jeg regner bare med at pakke lidt tøj og hæve en masse kontanter og så have visa dankort/american express med.

    Hvad skal jeg ellers have styr på?

    På forhånd tak!



  • #19   19. jun 2011 Ja jeg havde sku valgt at tage egen bil med ned når du nu siger prisen ikke betyder noget.. Men self hvis det er den bette æske du har som profilbillede også 7km/l så ville jeg nok overveje en anden

    Ville til enhver tid selv tage min egen bil på lange ture samt have den på ferie stedet .. men igen det kommer jo an på hvor glad man er for at køre i sin bil..


  • #20   19. jun 2011 Det lyder rigtig nok smiley

  • #21   19. jun 2011 Min bil er en Mazda 626 2.0 GLX fra 1998. Ikke en jer ønsker at køre 15 timer i smiley Og så ved jeg ikke lige. Den har kørt 260.xxx. Jeg har serviceret den og skiftet olie osv. Men tør sgu ikke køre så langt i sådan en gammel bil smiley

    Ville også være en oplevelse i sig selv at køre derned i en fed bil.


  • #22   19. jun 2011 Har selv taget turen til Barcelona i en sierra fra 1985.. Bare man er sikker på at lortet holder


  • #23   19. jun 2011 Har overvejet at købe en nyere Audi A6/A4.
    - Så kunne være rigtig fedt, hvis jeg kunne leje sådan en og køre rundt i den og virkelig prøve den. For at se om det er noget for mig. I stedet for de små ture hos forhandleren. : - )

    Men ja - endelig kom på banen med hvor meget i gav for jeres kør-selv-ferie og andre oplysninger.

    på forhånd tak.


  • #24   19. jun 2011 Hold da op.

    Nåmen tak for svarene alle sammen.

    Men til jer der har været afsted. Hvad skal man tænke på? Eller kender i nogle gode hjemmesider?

    Tænker på ting omkring leje af bil - med afgifter, kørekort osv.


  • #26   19. jun 2011 i bunden ^^ smiley

  • #27   19. jun 2011 Jeg kørte til garda i min veteran fra 1958 i et træk sidste år (22 timer) og året før i en 626 til 4500kr (16 timer), så klø du bare på ;o)
    Alternativet, som jeg selv bruger i år, er flyve til verona, hente den bil jeg har lejet på forhånd hjemmefra, men på italienske betingelser.
    2.5 time i fly og så går turen videre til toscana i lejebil ;o)


  • #28   19. jun 2011 Mit profilbillede er fra turen ;o)

  • #29   19. jun 2011 Okay - Tak for linket.

    Fedt nok - Tror ikke at jeg ville turde det smiley


  • #30   19. jun 2011 vil du kun leje bil på basis af 8 km/l ?

    for så taber du helt sikkert penge.



  • #31   24. jun 2011 Nej. Mere på grund af at min bil er fra 1998 og har kørt 250.xxx.
    Men den er på værksted lige nu og få lavet alt den skulle fejle. Selvom jeg ikke tror der er så meget. Og så nysyner jeg den, så der er 2,5 år til syn.

    Men tror nok det ender med at jeg flyver til Italien og lejer en bil på forhånd, som står dernede.

    Men tak for hjælpen alle sammen.

    Altså jeg vil ikke spare penge. Det er lige meget. Jeg har sparet 10.000 op hver måned de sidste 8 måneder og sådan ser det ud de næste 3 års tid. Så ville bare have en fed oplevelse med kæresten. Så hvis man skal give 5-6.000 mere for at køre derned gør det ikke så meget. Bare det er en federe oplevelse.

    Men kan ikke rigtig finde ud af det.

    Skal lige arbejde i dag, i morgen og i overmorgen og så har jeg 31 dages ferie. Og så tror jeg bare at enten så kører vi bare derned på mandag og kører hjem igen, når vi vil. Ellers bestiller vi et fly her snart.

    Men skal snakke med kæresten i dag omkring dette og få bestilt diverse ting.

    Men igen, tak for hjælpen!


Kommentér på:
Køre til Italien - Nogle med erfaring?

Annonce