{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fra faste bremseskiver til ventileret?
  • #1   19. jun 2011 Ja, det er lovligt. Dog er det afgiftberettiget da det bliver betragtet som en identitetsskift.

• #2   19. jun 2011 Nu ved jeg ikke hvilken bil det drejer sig om. Men du skal formentlig skifte både calibre, åg, skiver og klodser, da ventilerede skiver er bredere end ikke-ventilerede. Men udover det, kan det vel kun være bremseslangen der kan være i tvivl om.

Det plejer ikke at være ulovligt, men det skal noteres og synes, da det er konstruktive ændringer. Hvis der ikke er lavet andet på bilen, som kan stille tvivl om modelskifte, så koster det heller ikke afgift...

• #3   19. jun 2011 Det er som regel kun identitetsskifte hvis du laver flere ting om, som f.eks udstødning og motor o.s.v....

• #4   19. jun 2011 det er min 206 som har fast skive foran og vil gerne smide ventilert på fra en 1,4 hdi ... calibre, åg, skiver og klodser, har jeg...

• #5   19. jun 2011 Skal ikke kunne sige om der skal flere ombygninger til.
    Var bare hvad jeg fik at vide i synshallen med min opel corsa a.

• #6   19. jun 2011 Det kan jeg overhovedet ikke se at der skulle være noget galt i. Jeg har gjort det flere gange, og det er blevet synet med konstruktive ændringer...

• #7   19. jun 2011 så jeg skal bare monter det også få den synet?

• #8   19. jun 2011 Det er slet ikke synshallen der vurdere om det koster afgift, det er Skat. Synshallen skal bare vurdere om det kan synes eller ej... Man må aldrig forveksle syn og skat... Bare fordi man har fået en bil synet, er den ikke nødvendigvis lovlig. Det kan være der skal betales afgift af det man har lavet, men det blander synhallen sig ikke altid i.. Og omvendt, så kan man betale afgift af noget, og så er det alligevel ikke sikkert at synshallen vil syne det, og så bliver bilen aldrig lovlig, selvom man har betalt bilen om til det.

• #9   20. jun 2011 Jeg har haft papire liggende som forklarede hvornår det var identitetsskifte, og det har også stået på Skat´s hjemmeside, men kan ikke lige finde nogle af delene. Det eneste jeg kunne finde, var det her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817303&vId=0&search=konstruktive¤ændringer

Men ellers kan du få det at vide hos Skat. Det var der jeg fik papirene selv...

• #10   20. jun 2011 jeg har på sunnyen skiftet over til GTI-r bremser og spurgte synsmanden hvad han ville sige inden.. ingen problemer så længe det er BEDRE og kommer fra en anden bil er der intet problem. hvis man gør dem mindre er det ikke godt.. eller sætte et bremsekit på så skal der tüv på.. men ud over det ingen problemer..

• #11   20. jun 2011 synsmanden opdager det ikke, om det er massive eller ventilerede skiver på den pågældende model, er ikke noget han som synsmand gider gå at huske på.

og det er stadig en simpel og harmløs forbedring til det bedre, uden nogle andre kompromiser, så bare skift. han siger ikke noget

Kommentér på:
fra faste bremseskiver til ventileret?

Annonce