{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.294 visninger | Oprettet:

Den nye ford focus.. lukke kølergitteret? {{forumTopicSubject}}

Ja i har nok alle sammen set reklame.
Med at den selv kan bremse og paralelparkere osv..
Men så siger de også at den kan lukke kølergitteret for at spare brændstof... Javel ja, jeg er godt klar over at det er fordi at den bliver en lille marginal mere strøm lignet.
jeg synes bare det virker hul i hovedet, når man tænker på at udover den elblæser som sidder på køleren.. Så er der kun fartvinden til at køle maskineriet ned med. og den gennemstrøming vil man så lukke for???.

Ps.
hvis man skulle tage til grænsen i dag.
Hvem er så billigst med hensyn til øl og sodavand? :-).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den nye ford focus.. lukke kølergitteret?
  • #1   28. jun 2011 Tilæggsspørgsmål:

Hvad nu hvis man trykker på paralelparkerings-knappen, og bilen kører ind i en anden bil, er man så ikke godt og grundigt...fucked?

Ang. grænsen så plejer man ikke at gå helt forkert hvis man handler ved fleggaard. Ved der nok er nogle der er billigere...men de har sq næsten det hele...

• #2   28. jun 2011 Altså på min Seat har de jo valgt at lukke det helt ind til motoren. Den bliver nu heller ikke særlig varm.

Det skulle gøre den mere strømlignet og man holder varmen på motoren. Varme = spildt energi. Jo hurtiger din motor bliver varm jo mindre brændstof bruger den. Men hvor meget det spare tør jeg ikke at sige.

Dennis. Du er lige så meget fucked som hvis du gør det i din egen bil. Du styre jo stadig selv speeder og bremse. Den gør det ikke 100% selv.

• #3   28. jun 2011 GID: Okay, det vidste jeg så ikke...hehe. Så er det klart man selv sidder med lorten...

• #4   28. jun 2011 Købmandsgården de koster det samme som fleggard men der er aldrig lige så mange mennesker og så er der lige en lille pøllebiks udenfor (Kæmpe frankfurter med brød 20 dask )

• #5   28. jun 2011 Det er jo netop derfor at spjældet kan åbnes og lukkes... så lukkes det vel op når motoren har brug for luft... Ford fremhæver det som noget unikt men flere af BMW's nyrer (altså kølegrill) har haft den funktion i et par år, for at spare diesel... ved ikke hvem der ellers bruger det...

Men det er da en af de funktioner vi der køber brugte biler kan komme til at bande over, sgu ikke specielt sjovt hvis ens bil bliver for varm, fordi det spjæld ikke længere virker smiley

• #6   28. jun 2011 Det der med det kølegrillen der lukker er KUN på den "grønne" model af Focusen som ikke er introduceret endnu. den skulle kunne køre 34km/l(yea right) og det der "grill luk" skulle reducere CO2 udslippet med 2% siger de.

Jeg kan tilføje at det der selv parkering det funkerer rigtig godt. Jeg er ihvertfald ikke kørt ind i nogen endnu ;). Det kræver lidt tilvending, og man styrer jo selv speeder/bremse/kobling, så hvis man kan se et det er ved at gå galt kan man bare stoppe. smiley

• #7   28. jun 2011 En ting er sikkert det er jo nok gennemtestet inden de smider det på marked.. smiley Iøvrigt synes jeg de fleste dieselbiler idag har problemer med overhoved at blive varme.. min tidligere kollega havde en transit og den skulle køre på den anden side af 30-40km før der var varme til kabinen..

• #8   28. jun 2011 Ja min gamle Panda 1,3 dieselvar sgu en kold fornøjelse de første mange km kørte jeg også med slukket varme i kabinen mens jeg ventede på at motoren langsomt blev varm nok til at give noget fra sig... Men den var sjov at tanke smiley

Kommentér på:
Den nye ford focus.. lukke kølergitteret?

Annonce