{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.162 visninger | Oprettet:

Golf 2 GTD olielampe blinker {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min G2 1600 SB når man har kørt lidt med den fremkommer en mærkelig ''summelyd'' og olielampen begynder at blinke. Hvis man så slukker den og starter den umiddelbart efter kan den køre et stykke igen hvorefter den gør det samme. Men der er forskel i hvor lang tid der går. Jeg kørte godt 500 meter første gang og 100 meter anden gang og omkring 1km hvor der ikke kom noget. Så det jeg tænker er om det er en føler der er i stykker. Men jeg vil gerne høre nogle forslag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 2 GTD olielampe blinker
  • #1   30. jun 2011 Din oliepumpe kan sidde lidt løst. Bibber det ikke når din olielampe lyser?


  • #2   30. jun 2011 Har prøvet det samme men det er efterhånden 15 år siden..

    Det var dog kun hvis GTIén fik nogle klø, så begyndte oliealarmen og hyle og blinke som du beskriver.

    Først skifede jeg følerne, det hjalp ikke. Så fik jeg tjekket oliepumpen på et værksted, det hjalp heller ikke. De opgav og finde fejlen ret hurtig..

    Værkstedet garanterede der ikke skete noget ved at køre, da der stadig var olietryk på.. Der gik et par måneder, og fejlen kom hvis jeg kørte lidt frisk :-).. En tilfældig samtale med en kollega som rodede en del i Golf 2 bragte nyt håb til mit problem.. Han fortalte at han havde oplevet oliealarmen bag speedometeret gik i stykker.. Mig hurtig hjem efter fyraften for at skille bilen ad, og ganske rigtig, alarmen havde det man kalder en kold lodning, det vil sige en lodning som ikke har fået fat.. Indkøbte en ny alarm, og fejlen var væk resten af tiden jeg havde bilen smiley

    Tjek din olie alarm, den sidder bag speedometeret...

    Karsten


  • #3   30. jun 2011 Godt tip Karsten K smiley
    Det skriver jeg mig bag øret ihvertfald.


  • #5   30. jun 2011 hvad med olietrykskontakten? jeg havde samme problem på en golf der havde stået stille før køb og det stoppede efter skift til ny.

  • #6   30. jun 2011 det kan vist også vare plejllejerne der er slidt har jeg hørt.

    men ved ikke om det er rigtigt.


Kommentér på:
Golf 2 GTD olielampe blinker

Annonce