{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.446 visninger | Oprettet:

Indregistrering som delvist erhverv {{forumTopicSubject}}

Hej alle BG'ere.

Jeg arbejder indimellem som førstehjælpsinstruktør, hvilket medfører at jeg skal bruge en forholdsvis stor bil til at fragte udstyr rundt til diverse kurser.

Jeg er ikke selv momsregistreret, men bliver aflønnet igennem en kollega som har firmaet.

Jeg har ikke en decideret ansættelseskontrakt, jeg modtager bare lønnen, og opgiver selv min indkomst til SKAT.

Mine spørgsmål lyder på:
Kan jeg indregistrere en gulpladet bil som delvist erhverv, og hvilken dokumentation skal jeg fremvise til SKAT.

Skal jeg have en ansættelseskontrakt?

Har det økonomiske eller regnskabsmæssige konsekvenser for min "chef"?

*Jeg har sendt samme spørgsmål til SKAT, men de er ikke ligefrem hurtige til at svare tilbage.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indregistrering som delvist erhverv
  • #1   2. jul 2011 du bliver aflønnet gennem en kollega?og har ikke ansættelseskontrakt?

• #2   2. jul 2011 Ja... Han er CVR registreret.
    Der er ikke noget hokus pokus med i det. Det kan åbenbart godt lade sig gøre i nogle tilfælde.

• #3   2. jul 2011 For at kunne indregistrere bilen som delvidst erhverv, skal du være ansat på fuld tid.

• #4   2. jul 2011 Ok. Hvad så hvis jeg fik en ansættelseskontrakt? SKAL han så betale feriepenge og AM bidrag? Altså får det økonomiske konsekvenser for ham?

• #5   2. jul 2011 Rune: Det er jo ikke ment som en firma bil. Men en bil jeg bruger til privat og i.f.b. med arbejde. Det er ikke nødvendigt at arbejdsgiveren indreg. i det tilfælde. Jeg skal så vidt jeg husker bare skrive under på en tro og love erklæring ved indreg.? Andre der kan bekræfte dette.

• #6   2. jul 2011 En af mine nære venner købte en mercedes vito af sin far som tidligere kun havde kørt erhverv. Da han overtog den ringede han ind for at omregistrere og sagde så at en gang imellem kunne det godt ske at hans far skulle låne den i firma øjemed.. Så fik han at vide at den skulle køre som delvist erhverv.. Ja manden som skulle låne den var ansat fuld tid i firmaet.. men det var min kammerat som indregistrerede og hans far skulle kun låne en gang imellem.

• #7   2. jul 2011 delvist erhverv så skal du føre kørebog - og tro mig, det gider du ikke...

du behøver ik at være kontraktansat, bare du opgiver din indkomst på selvangivelsen!

• #8   2. jul 2011 Det er for meget bøvl for alt for få penge..

• #9   2. jul 2011 Sikke mange der gætter...
    Der er en vejledning på blanketten: http://www.skat.dk/blanketter/21050.pdf

Varebiler købt af lønmodtagere
    Modtager du skattefri kørselsgodtgørelse fra din
    arbejdsgiver, berettiger det IKKE til nedslag i privatbenyttelsesafgiften. Derimod skal følgende tre
    kriterier være opfyldt, hvis du skal have nedslag i
    privatbenyttelsesafgiften:
    1. Din arbejdsgiver forlanger, at du stiller din egen
    bil til rådighed i ansættelsesforholdet. Der skal
    være lavet en skriftlig aftale om, hvordan varebilen skal bruges - enten som en del af ansættelsesaftalen eller i en særlig aftale.
    2. Det er nødvendigt at bruge en varebil for at du
    kan udføre dit arbejde. Er du fx ansat på et kontor har du normalt ikke behov for en varebil for
    at kunne udføre dit arbejde.
    3. Kørslen for din arbejdsgiver skal være af et ikke
    uvæsentligt omfang. Det betyder, at du skal
    have et reelt behov for at køre for din arbejdsgiver

• #10   2. jul 2011 Er ski ligeglad med hvad folk siger og mener.. Det var skat selv som sagde til min kammerat at bilen skulle være indregistreret som delvist erhverv.. går ud fra de kender deres egne regler. Vær dog opmærksom på at det kan have indflydelse på din forsikring.. Min kammerats premie steg.

• #11   2. jul 2011 Lasse E = Dagens helt! smiley

• #12   2. jul 2011 cs
    godt nok ikke lige de samme regler der gælder for dig som os andre så smiley
    jeg er selv delvist erhverh med min seat altea og dette foregår sådan at MAN skal ha en ansættelses kontrakt hvori arbejdsgiver forlanger at man stiller egen bil til rådighed samt det ik må være 90 % privat og 10 ervherh men nogen lunde halvt af hver
    og man skal ik føre kørebog for det , de spørg dog hvor meget man bruger det til ervherh og kan så godt selv regne ud om man snyder dem eller om det passer nogenlunde når de kommer på besøg

og dette er ikke noget gætteri har selv ringet til skat og fik alt på plads inden jeg gjorde det, samt er blevet stoppet og tjekket smiley har bare en kopi af min kontrakt i bilen så gider de slet ik tvivle mere
    man skal ikke engang oplyse noget om hvilket firma i starten eller andet kun når de kommer og tjekker du skal redde gøre for du ik snyder (vise kontrakt ,smat du bruger den erhverhs mæsigt)

Kommentér på:
Indregistrering som delvist erhverv

Annonce