{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alu svejsning?
  • #1   7. jul 2011 Ja det burde det kunne med alu tråd - evt. en anden gas, uden jeg er sikker. Hvor meget ønsker du at svejse? Der findes et prodikt der hedder duraweld som er til alu.

• #2   7. jul 2011 skal til at lave noget clean motor rum på min golf2'er.. så ville lave nogle alu beholdere istedet for de grimme plast beholdere til vand-sprinkler osv...
    så det er ik det helt vilde..

hvad er det duraweld for noget? evt et link?
    mvh

• #3   7. jul 2011 Hvad med at få en der er vant til at arbejde i alu, som også har adgang til materialerne, til at lave de par beholdere sort for dig? Det er billigst i længden. Hvor er du fra? Jeg kender et par stykker hvis det er..

• #4   7. jul 2011 du kan IKKE bruge et alm sveseværk til alu.
    du skal have et der kan køre med vekselstrøm.
    få en erfaren gut til at lave de beholdere, det bliver pænest..
    jeg havde personligt lavet det i rustfrit, det er flottere(blankere) og vedligeholdelsesfrit

• #5   7. jul 2011 Du skal have fat i en flaske Argon, kuldioxid duer ikke.

• Patrick T
    Patrick T Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 8
    #6   7. jul 2011 Jeg er rustfri smed/alu smed, jeg ville ikke lave sådan noget i alu, helt klart overvej rustfri stål,

Men igen skal det være 100% så får en smed til og lave det, der har været smed en 5-6 år, og en go sliber til og polere det op og fjerne svejsning

Men igen, så bliver det også dyrt, nok en 300 kr pr time for en smed og sliber vil sku nok ha det samme,

• #7   7. jul 2011 ville gerne selv kunne svejse i alu, så jeg kan bruge det en anden gang også..

har i et link til den argon gas?
    men hvad skal der så til for at svejse i rustfri?

• #8   7. jul 2011 du skal have fat en en ACDC svejser. oftest svejser man alu med en TIG svejser, dertil skal du have en anden gas(der findes flere forskellige gasser der kan bruges)

at sige at det bliver blankere i alu er noget vås, alu kan blive lige så spejl blank som rustfri og desuden bruger man ofte alu på bilprojekter da det er lettere og så er det bedre til at lede varmen væk.

• #9   7. jul 2011 hovsa rettelse. at sige at det bliver blankere i RUSTFRIer noget vås, alu kan blive lige så spejl blank som rustfri

• #10   7. jul 2011 vi plejede at svejse med en helium blandgas, da man kan svejse noget hurtigere med det end argon.

Desværre er et ACDC svejseværk temlig dyre selv i brugt stand.

• Patrick T
    Patrick T Tilmeldt:
    aug 2010

#11   7. jul 2011 vis du selv vil kunne skal du ha finger i en TIG svejser der kan svejse med vekselstrøm og en gas flaske argon, også er du klar..

• #12   7. jul 2011 i det man svejser i rustfri blir det så ik grimt eller fjerne lidt det rustfri der hvor svejsningen blir lavet?

sten p : æv at det skal være så dyrt :s
    men jeg har også hørt flest bruge alu til bilprojekter

• #13   7. jul 2011 Selvfølgelig kan alu blive blank, men det vil altid have sådan et mælkehvid skær, hvor rustfrit er mere "varm".. Men det er en smagssag.

Nu er jeg udlært rustfastsmed, og vil selvfølgelig sværge til rustfast stål, det er altså bare nemmere at arbejde i, end alu.

• Patrick T
    Patrick T Tilmeldt:
    aug 2010

#14   7. jul 2011 Nej nej derfor man "sliber" svejsning væk, eller syre svejsning så den bliver blank,

• #15   7. jul 2011 uanset hvad man svejser i vil der ved selve svejsningen være en farveforskel.

som der er andre der siger vil jeg også råde dig til at få en til at lave det da det kræver en del hvis det skal være bling bling.

udover svejseren, gassen, tråden og materialet skal det efterfølgende slibes og poleres. evt kun poleres hvis man gerne vil bibevare selve svejsningerne.

for at polere det ordentlig skal man bruge en forvokset bænksliber med kludeskiver og forskellige vokse.

• #16   7. jul 2011 svejsningen bliver da ikke blank ved at du syre den!? farven forsvinder og så er svejsningen mat

• #17   7. jul 2011 hvad så hvis man skal svejse rustfri, kan man gøre det med alm svejseværk og hvad skal der bruges? smiley

• #18   7. jul 2011 alm svejseværk, rustfasttråd og en flaske argon, så er du kørene smiley

• #19   7. jul 2011 nej for at få et godt resultat skal du igen bruge en TIG svejser, DOG behøver det ikke at være et ACDC værk. men igen argon gas, tråd

og så igen poleringen

• Patrick T
    Patrick T Tilmeldt:
    aug 2010

#20   7. jul 2011 Sten P 100% rigtig svejsning bliver ikke blank af og syre men mat, mig der bare ikke lige kunne finde det rigtig ord smiley

Men igen som sten P skriver så kræver det en del og lave noget der er flot, men held og lykke

• #21   7. jul 2011 godt at vi er et par rustfri/Alu kleinsmede der kan være enig.. smiley

• #22   7. jul 2011 hehe takker for svar drenge smiley
    lyder til jeg må få nogle til at lave det for mig, når nu det bare er små ting jeg skal have lavet ...

• #23   8. jul 2011 hej

rustfri, det kan du sagtens svejse med din alm. co2 svejser.

det har jeg gjort så tit med mit migatronic. det holder fint. og hvis du er lidt hård, bliver det pænt.

hilsen landmanden

Kommentér på:
alu svejsning?

Annonce