{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

E320 CDI aut.gearskift mystisk efter gearolieskift {{forumTopicSubject}}

Fik fornyligt skiftet gearolie og ny si/filter. Motorolien + oliefilter blev også skiftet.
Bilen har 7 trins aut.gear (2007)

Efter gearolieskift har jeg nu 2 gange oplevet, at hvis jeg kommer lidt hurtigt i et kryds, hvor jeg skal dreje - bremser ned og giver gas - så er det som om den enten ikke finder rette gear eller ikke tager ved med det samme.

Egentligt lidt følelsen af, hvis noget får for meget brændstof / drukner kortvarigt. Lidt svært at beskrive.

Det er først noget jeg har oplevet efter gearolieskift og derfor er det nærliggende at tro, at det har en forbindelse.

Er der noget der skal nulstilles eller lignende i forbindelse med gearolieskifte ? (komplet 8,0L).
Jeg ved ikke om mekanikeren har gjort noget.

Tidligere gav den et lidt "skarpt hak" mellem 1. og 2. gear, men nu er overgangen større / tager længere tid - måske for lang tid, men mere blødt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E320 CDI aut.gearskift mystisk efter gearolieskift
  • #1   11. jul 2011 Det tyder på den mangler olie

  • #2   11. jul 2011 Tak for dit indspark. Jeg kan ikke forestille mig, at han har fyldt for lidt på, men kan jeg tjekke det på nogen måder?
    Er der en computer i bilen der fortæller, hvis den mangler?


  • #3   11. jul 2011 Hej onkel, jeg så ikke dit svar før jeg skrev.
    Skal oliepinden til gearkassen hives op mens bilen kører/løber i drive.
    Eller skal den blot stå i drive, mens den er tændt og bremsen holdes nede.

    Ønsker lige en helt klar forklaring. Hvor sidder oliepinden til gearkasse?


  • #4   11. jul 2011 Det er ikke muligt og måle olie stand på en 7 trins gearkasse (7229) med
    en målepind.da den ikke har et målerør, olien bliver påfyldt gennem bundproppen i gearkassen. så du skal nok et smut forbi din mekker...


  • #5   11. jul 2011 Hej Anders,
    Mente heller ikke at kende til en oliepind til gearolien, men derfor kunne den nu godt findes smiley

    Jep, gearolien er fyldt op nedefra - har jeg hørt før.
    Man fylder vel den korrekte mængde over i noget (8L) og fortsætter til alt er inde. Regningen må komme inden for 1 uge. Der skulle gerne stå 8L påfyldt.


  • #7   11. jul 2011 fra midt 2006 og senere er det 7 trins og V6 motor 3,0.

    Inden er det 5 trins aut.gear og række motor 3,2


  • #9   11. jul 2011 selvom gearkassen har 8,0l i alt, kan det ikke lade sig gøre at skifte det hele, det vil altid blive en liter eller to tilbage i converter. gearolien skal være minimum 35 grader når det kontrolleres. de nye gearkasser plejer at skulle gå tomgang og stå i P. mens man fylder olie på, som foregår nedefra, det skal fyldes så det ligenøjagtig drypper ud af hullet.

    mvh claus


Kommentér på:
E320 CDI aut.gearskift mystisk efter gearolieskift

Annonce