1.435 visninger
|
Oprettet:
Ny polo 6r eller gammel spand {{forumTopicSubject}}
hey bg..
sidder med mine overvejelser og føler lidt det er ved og være tid til og købe min første sprit nye bil, valget er gået på en Polo comfortline 1,6 tdi bmt med diverse ekstraudstyr.
eller om jeg skal købe endnu en gammel spand til 10.000 kr og spare de mange penge.?
skal lige siget jeg lige har haft min gamle Daihatsu til syn og den skal skrottes.
nogle fordele ulemper ved ny bil. kom med jeres tanker:)
på forhånd tak.
sep 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 37 Svar: 682
for poloen med udstyr er listeprisen: 225.500 min pris bliver 205.000
apr 2003
Følger: 30 Følgere: 30 Biler: 6 Emner: 336 Svar: 1.711
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Fordele:
- Bedre sikkerhed.
- Ofte bedre komfort.
- Man kender lidt bedre sine udgifter.
- Garanti.
- Følelsen af at køre i en ny bil, som du er første ejer af.
Med garantien slipper man for at tænke på rust og lignende, som man ofte vil have tankerne på med en gammel bil. Og de første fire år skal man ikke engang tænke på at køre den til syn.
Grøn ejerafgift er ofte billigere på en nyere bil, da de kører langt på literen mv.
Ulemper:
- Værditabet er stort i starten.
- Det er mange penge at starte ud med.
- Man ærgrer sig mere over første ridse.
- Man får svært ved at vende sig til en ældre bil igen.
Men hvis ikke du har kørselsbehovet, så køb en benzin-udgave istedet.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Jeg ville helt sikkert købe ny bil igen. Men man skal beholde den 2½-3½ år, for at der er en ide i det. Hvis man skifter hvert halve år, så ser regnskabet fuldstændig tåbeligt ud.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
sep 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 37 Svar: 682
jeg er over i og beholde den min 5 år til og starte med. mit kørselsbehov er ikke vildt stort, men jeg er vild med trækkræften i den 1,6 tdi, og når man står på tanken self
hvordan lyder handlen? hvad gav du for din?
sep 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 37 Svar: 682
dk-pakke
armlæn
multifunktions læderrat
tågeforlygter med kørelys
evt sænket undervogn
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Sænkning valgte jeg heller ikke, da bilen kører godt uden, mange siger den burde sænkes, men igen er ulemperne større end gevinsten.
Min var noget dyrere, den har en listepris på mere end 275.000 kr, jeg kan ikke huske detaljerne, men jeg fik ikke 20.000 kr i prisnedslag på selve bilen, men jeg fik noget på det udstyr jeg fik, både fra listen, samt fælge osv.
Så jeg vil helt klart sige at 20.000 kr i prisnedslag på en Comfortline er rigtig godt.
Men jeg har valgt at købe en 5-dørs, og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Den er nemmere at sælge når man skal af med den, og den er noget nemmere at komme ind og ud af (den har knap så bred en dør, og man skal ikke ud for at få passagerer ind bagi).
Men hvis du har et lavt kørselsbehov, så prøv lige en 1.2 TSI 105 HK, og se om ikke det er bilen for dig. Den er godt kvik, og den kører også langt på literen. En TDI motor har ikke godt af kun at køre småture, og bliver hurtigere slidt på den måde.
sep 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 37 Svar: 682
på den anden side kan man altid på montoret en undervogn hvis jeg bliver træt af det, måske større fælge kan løse det lkille problem jeg havde
de 20.000 er en totaltset rabat på bilen samlet med udstyr. kan godt være jeg skal prøve den 1,2 tsi så.
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
dec 2002
Følger: 51 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 31 Svar: 1.486
Jeg skal selvfølgelig beholde bilen i mange år, så afskrivningen bekymrer jeg mig ikke om. Det er jo også rart at have en bil man er glad for at køre i hver dag, især når man skal sidde i den to timer hver dag. Og så er der også mere sikkerhed i en ny bil.
Hvad er dit kørselsbehov? Du skal bestemt ikke købe en TDi hvis du ikke kører mindst 15-20 km hver gang du starter bilen.
sep 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Biler: 4 Emner: 37 Svar: 682
jeg er ikke sikker på hvor meget jeg kommer til og køre endnu.. men det nok svært og undgå at man ik køre mere end 5 km engang imellem.. sælgeren anbefalede en dielsel med det køresel vi regnede ud. og så kan jeg bedre li o gkøre en diesel
tror jeg presser sælgeren lidt mere og slår til
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men det kommer helt an på hvilken bil man køber. Polo er kendt for at holde værdien rimeligt godt, set i forhold til mange andre tilsvarende biler. Og igen har kørselsbehovet også noget at sige, hvis man kun skal køre 10.000 km om året, så kan det virke tåbeligt at købe en dieselbil til 200.000 kr. Da det ikke vil være tilsvarende behovet for bil. Og så bliver pris pr km rigtig dyrt.
Hvis man har lavet sit lån rigtigt, så skylder man hele tiden mindre end man kan sælge bilen for. Det gælder om at have lånet over så kort tid som muligt. Hvis man altså er nødt til at låne penge for at købe bilen.
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men 60.000 km er heller ikke meget på 2½ år, når det er en helt ny bil.
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
havde brugt ca. 15000 kr på vedligeholdelse og reperationer
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men man får en del bil for pengene.
Og hvis du skulle lave en fair sammenligningen, så skulle du finde tilsvarende biler. Altså en Hyundai til 30.000 kr vs en ny tilsvarende Hyundai.
Men ja, du har masser af komfort i din Avensis, enig, men jeg syntes også 15.000 kr i vedligeholdelse på en ny Hyundai over 60.000 km er meget.
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.838
Skal man så begynde at køre en masse ligegyldige ture eller hvordan?
Personligt har jeg da kun et kørselsbehov på 5-10.000 iåret.
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
alt i alt synes jeg bare at det har kostet for mange penge på at købe en ny bil fremfor at købe en lidt ældre. bare man kører ud fra forhandleren har man jo smidt 10k ud af vinduet bare i værditab.
bilen begyndte at ruste efter 2½ år.. i begge døre og i bagklap.. støddæmpere var færdige 2 gange. den gik i safe mode uden varsel mange gange pga en eller anden defekt føler i motoren. Kontakt i døren til lys var defekt. jeg synes der var meget der var defekt på den bil..
slet ikke nær så meget på min nuværende Avensis
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
André . >> Ok, jeg har aldrig haft en Hyundai, og ville nok heller ikke købe en. Men rust, det skulle Hyundai dække, de andre ting ville jeg også få dem til at dække, det kan ikke være rigtigt. alle de ting du nævner burde være lavet på garantien (der er mere end to års rustgaranti på sådan en vogn). Men det siger nok mere om kvaliteten på bilen.
Min Polo er 1½ gammel, og jeg har kun haft et service på den, til 2.200 kr. Selvfølgelig bliver dæk mv. slidt, men jeg fik et sæt sommerhjul og et sæt vinterhjul med til den. Ved den sidste bil var kun det ene sæt slidt nok til at skulle skiftes efter 90.000 km.
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
okt 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 56 Svar: 2.170
Ny polo 6r eller gammel spand