{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Ny polo 6r eller gammel spand {{forumTopicSubject}}

hey bg..
sidder med mine overvejelser og føler lidt det er ved og være tid til og købe min første sprit nye bil, valget er gået på en Polo comfortline 1,6 tdi bmt med diverse ekstraudstyr.

eller om jeg skal købe endnu en gammel spand til 10.000 kr og spare de mange penge.?

skal lige siget jeg lige har haft min gamle Daihatsu til syn og den skal skrottes.

nogle fordele ulemper ved ny bil. kom med jeres tanker:)

på forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny polo 6r eller gammel spand
  • #1   12. jul 2011 lige en tilføjelse, er det en okay handel?
    for poloen med udstyr er listeprisen: 225.500 min pris bliver 205.000

• #2   12. jul 2011 Ville aldrig købe en helt ny bil, afskrivningen er jo max høj bare de første 6 måneder.

• #3   12. jul 2011 Jeg har selv en Polo 6R 1.6 TDI Highline 105 HK. Og jeg ville være ked af at vende tilbage til en ældre bil, jeg har nu haft to helt nye biler, og så fremt pengene er til det, så bliver det også en helt ny næste gang.

Fordele:
    - Bedre sikkerhed.
    - Ofte bedre komfort.
    - Man kender lidt bedre sine udgifter.
    - Garanti.
    - Følelsen af at køre i en ny bil, som du er første ejer af.

Med garantien slipper man for at tænke på rust og lignende, som man ofte vil have tankerne på med en gammel bil. Og de første fire år skal man ikke engang tænke på at køre den til syn.
    Grøn ejerafgift er ofte billigere på en nyere bil, da de kører langt på literen mv.

Ulemper:
    - Værditabet er stort i starten.
    - Det er mange penge at starte ud med.
    - Man ærgrer sig mere over første ridse.
    - Man får svært ved at vende sig til en ældre bil igen.

Men hvis ikke du har kørselsbehovet, så køb en benzin-udgave istedet.

• #4   12. jul 2011 LowDog H >> Udregnet på kr/km, så var det ikke meget dyrere for mig at køre i en helt ny bil, sammenlignet med en bil der var 11 år gammel. Vedligeholdelsesudgifterne er noget lavere på nyere biler, og hvis man sørger for at holde autoriseret service de første tre år, så står man rigtig godt.
    Jeg ville helt sikkert købe ny bil igen. Men man skal beholde den 2½-3½ år, for at der er en ide i det. Hvis man skifter hvert halve år, så ser regnskabet fuldstændig tåbeligt ud.

• #5   12. jul 2011 Og 20.000 kr i nedslag i prisen er ret godt på en Polo 6R

• #6   12. jul 2011 Men hvad udstyr har du valgt?

• #7   12. jul 2011 mangfe tak Brian D.
    jeg er over i og beholde den min 5 år til og starte med. mit kørselsbehov er ikke vildt stort, men jeg er vild med trækkræften i den 1,6 tdi, og når man står på tanken self smiley
    hvordan lyder handlen? hvad gav du for din?

• #8   12. jul 2011 jeg har valgt:
    dk-pakke
    armlæn
    multifunktions læderrat
    tågeforlygter med kørelys
    evt sænket undervogn

• #9   12. jul 2011 Jeg har så ikke multifunktionsrat og sænkning. Multifunktionsrat syntes jeg var for dyrt i forhold til gevinsten, specielt fordi at hvis man skal bruge telefonknappen, så skal man købe den dyreste bluetooth-forbindelse (løber op i cirka 14.000 kr med touch-skærm). En tilsvarende kan eftermonteres til 3800 kr.

Sænkning valgte jeg heller ikke, da bilen kører godt uden, mange siger den burde sænkes, men igen er ulemperne større end gevinsten.

Min var noget dyrere, den har en listepris på mere end 275.000 kr, jeg kan ikke huske detaljerne, men jeg fik ikke 20.000 kr i prisnedslag på selve bilen, men jeg fik noget på det udstyr jeg fik, både fra listen, samt fælge osv.
    Så jeg vil helt klart sige at 20.000 kr i prisnedslag på en Comfortline er rigtig godt.

Men jeg har valgt at købe en 5-dørs, og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Den er nemmere at sælge når man skal af med den, og den er noget nemmere at komme ind og ud af (den har knap så bred en dør, og man skal ikke ud for at få passagerer ind bagi).

Men hvis du har et lavt kørselsbehov, så prøv lige en 1.2 TSI 105 HK, og se om ikke det er bilen for dig. Den er godt kvik, og den kører også langt på literen. En TDI motor har ikke godt af kun at køre småture, og bliver hurtigere slidt på den måde.

• #10   12. jul 2011 jeg dropper multi rat, (kom til og sammenligne med min seat altea, og der var det virkelig lækkert. men i poloen får man jo ik andet end volumekontrol :S
    på den anden side kan man altid på montoret en undervogn hvis jeg bliver træt af det, måske større fælge kan løse det lkille problem jeg havde smiley

de 20.000 er en totaltset rabat på bilen samlet med udstyr. kan godt være jeg skal prøve den 1,2 tsi så. smiley

• #11   12. jul 2011 jeg købte en fabriksny bil og det blev en dyr fornøjelse.. den faldte 100.000 kr i værdi på 2½ år.. vil sige du skal finde dig en der er brugt og spar endnu flere penge.. vil være dumt andet.. og hvis du senere hen skal ud og have hus så stor du ikke med en kæmpe gæld i forvejen... hvis du f.eks. skal betale 5000 kr af i måneden på sådan et lån, så kan du hurtigt have betalt et lån på 20-30k af og have de 5k i måneden til dig selv..

• #12   12. jul 2011 Jeg får meget snart leveret min Polo 1,6 TDi Comfortline BMT som jeg bestilte d. 10. marts. Jeg troede ellers aldrig jeg ville købe en ny bil, men det kunne ikke betale sig at købe en brugt, da jeg fik en god rabat og en masse udstyr.
    Jeg skal selvfølgelig beholde bilen i mange år, så afskrivningen bekymrer jeg mig ikke om. Det er jo også rart at have en bil man er glad for at køre i hver dag, især når man skal sidde i den to timer hver dag. Og så er der også mere sikkerhed i en ny bil.

Hvad er dit kørselsbehov? Du skal bestemt ikke købe en TDi hvis du ikke kører mindst 15-20 km hver gang du starter bilen.

• #13   12. jul 2011 jeg skal ik ud og ha hus lige forløbig smiley og i så falf bliver det et afdragsfrit boliglån til og starte med til bilen er betalt.

jeg er ikke sikker på hvor meget jeg kommer til og køre endnu.. men det nok svært og undgå at man ik køre mere end 5 km engang imellem.. sælgeren anbefalede en dielsel med det køresel vi regnede ud. og så kan jeg bedre li o gkøre en diesel smiley

tror jeg presser sælgeren lidt mere og slår til smiley tak for de gode svar, ha en god dag smiley

• #14   12. jul 2011 André . >> Hvis du så i løbet af de 2½ år har kørt 80.000-100.000 km, så er det heller ikke så vildt pr. km. Hvis du køber en tilsvarende dyr brugt bil, så vil du også opleve et værditab.

Men det kommer helt an på hvilken bil man køber. Polo er kendt for at holde værdien rimeligt godt, set i forhold til mange andre tilsvarende biler. Og igen har kørselsbehovet også noget at sige, hvis man kun skal køre 10.000 km om året, så kan det virke tåbeligt at købe en dieselbil til 200.000 kr. Da det ikke vil være tilsvarende behovet for bil. Og så bliver pris pr km rigtig dyrt.

Hvis man har lavet sit lån rigtigt, så skylder man hele tiden mindre end man kan sælge bilen for. Det gælder om at have lånet over så kort tid som muligt. Hvis man altså er nødt til at låne penge for at købe bilen.

• #15   12. jul 2011 jeg havde kørt nogle og 60.000 km.. men hvis jeg havde købt en bil til 30k så havde jeg ik mistet nær så meget smiley

• #16   12. jul 2011 André . >> Korrekt, men hvad kunne du få for bilen når den skulle sælges, og hvor meget havde du brugt på vedligeholdelse og reparationer?

Men 60.000 km er heller ikke meget på 2½ år, når det er en helt ny bil.

• #17   13. jul 2011 ca. 80k og den kostede 180k..

havde brugt ca. 15000 kr på vedligeholdelse og reperationer

• #18   13. jul 2011 André . >> Prøv så at finde tallene for en bil til 30.000 kr, og så husk hvilken komfort og udstyr du havde i den nye bil.

• #19   13. jul 2011 hehe jeg kan sammenligne med den Avensis jeg har nu som kostede lidt over 40.. der har jeg det samme udstyr i pånær aircon (kunne bare have valgt en model med) og synes jeg har mindst lige så meget komfort smiley

• #20   13. jul 2011 André . >> Hvor meget koster den så i vedligeholdelse over tre år?

• #21   13. jul 2011 Man kan så også sige at hvis du har brugt 180.000 kr på en Getz, så spørger man nok også efter at miste meget på den. Ekstraudstyr får man som regel ikke ind igen, og Hyundai har stadig ikke et ry, der gør at de holder prisen godt.
    Men man får en del bil for pengene.

Og hvis du skulle lave en fair sammenligningen, så skulle du finde tilsvarende biler. Altså en Hyundai til 30.000 kr vs en ny tilsvarende Hyundai.

Men ja, du har masser af komfort i din Avensis, enig, men jeg syntes også 15.000 kr i vedligeholdelse på en ny Hyundai over 60.000 km er meget.

• #22   13. jul 2011 Brian D: Du skriver at 60.000 ikke er meget, når det er en helt ny bil?

Skal man så begynde at køre en masse ligegyldige ture eller hvordan?
    Personligt har jeg da kun et kørselsbehov på 5-10.000 iåret.

• #23   13. jul 2011 yep.. dyre service.. og så er der selvfølgelig blevet brugt penge på dæk og sådan til den også..

alt i alt synes jeg bare at det har kostet for mange penge på at købe en ny bil fremfor at købe en lidt ældre. bare man kører ud fra forhandleren har man jo smidt 10k ud af vinduet bare i værditab.

bilen begyndte at ruste efter 2½ år.. i begge døre og i bagklap.. støddæmpere var færdige 2 gange. den gik i safe mode uden varsel mange gange pga en eller anden defekt føler i motoren. Kontakt i døren til lys var defekt. jeg synes der var meget der var defekt på den bil..

slet ikke nær så meget på min nuværende Avensis smiley

• #24   13. jul 2011 Anders N >> Nej, man skal ikke køre ligegyldige ture, men muligvis købe en lidt billigere bil, eller beholde den længere tid.

André . >> Ok, jeg har aldrig haft en Hyundai, og ville nok heller ikke købe en. Men rust, det skulle Hyundai dække, de andre ting ville jeg også få dem til at dække, det kan ikke være rigtigt. alle de ting du nævner burde være lavet på garantien (der er mere end to års rustgaranti på sådan en vogn). Men det siger nok mere om kvaliteten på bilen.

Min Polo er 1½ gammel, og jeg har kun haft et service på den, til 2.200 kr. Selvfølgelig bliver dæk mv. slidt, men jeg fik et sæt sommerhjul og et sæt vinterhjul med til den. Ved den sidste bil var kun det ene sæt slidt nok til at skulle skiftes efter 90.000 km.

• #25   13. jul 2011 Ja de har selvfølgelig lavet tingene på garantien, de er ikke en del af de 15k.. men nægtede bare at eje en bil der var så elendig på så kort tid så solgte den. smiley og så tilbage til toyota smiley

• #26   13. jul 2011 Så prøv en ny Toyota næste gang, du skal prøve en ny smiley

• #27   13. jul 2011 skal ikke prøve en ny igen smiley

Kommentér på:
Ny polo 6r eller gammel spand

Annonce