{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.766 visninger | Oprettet:

Til alle jer her inde på bilgalleri :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Jeg håper i kan bruge 5-10 minutter af jeres tid til at læse (og måske svare?) denne post smiley Beklager på forhånd for mit sprog, jeg er norsk der lærer dansk smiley

Jeg har, som jer, også en hobby jeg kan lide rigtig godt.. En jeg brænder for og deler med mange andre jeg kun vil det bedste for. Det er dog et levende dyr, der hedder hest...

En del af os der rider, er nødt til at bruge vejen for at komme os dit vi skal ride, om det nu er en bane, ridehal, skov etc, og det er med en stor risiko. Jeg har nu haft rimelig mange trælse opplevelser i trafikken, desværre... (måske fordi mange ikk ved hvordan en hest kan reagere?)

En hest er et stort dyr, de fleste ligger på en vægt mellem 450 og 650 kg. Dvs, normalt 8-10 ganger tyngre enn sin rytter/lejer. (Heste findes dog i alle størrelser, fra 50 kg til over 1 ton..) Derfor er vi afhengige af, at dem der kører forbi os ikke laver farlige situasjoner. Nogle af os har også hester der er meget unge, der er i træning til at blive trafiksikre. En hest er ung til den er 7 år.. (Jeg har en t-shirt hvor jeg har skrevet "unghest i træning" på, som bruges i trafikken..)

Grunden til at jeg skriver dette til jer, er at jeg gerne vil oplyse lidt, og sammarbeide med jer smiley Jeg vil gerne at vi alle kan være trygt ude i trafikken. Det jeg gerne vil i skal tenke over er at hesten et levende dyr, og man kan aldri kontrollere den 100%. Den har et stærkt flugtinstinkt. Når vi så vejer kun 10% af hvad den vejer, så siger det sig selv hvem der taber den kampen? Jo, det er den der sidder på/trækker, og ofte også den der kører bilen/cykelen/mc'en...