1.181 visninger
|
Oprettet:
skive bremser {{forumTopicSubject}}
hvad er forskellen på skive bremser som der er boret huller i og dem der er rillet ?
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
hvorfor huller hvorfor riller hvad er bedst ?
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
apr 2009
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 1.135
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
hvornår vælger man riller og hvornår huller ?
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 249
Er det ikke omvendt?
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 249
Der findes skiver kun med riller/fordybninger.
Dog mener jeg ikke at der findes skiver KUN med huller?..
mar 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 1 Emner: 365 Svar: 5.942
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 37 Svar: 249
apr 2009
Følger: 33 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 60 Svar: 1.135
Det er et godt spørgsmål Dan! Uden at være sikker, kunne jeg forestille mig, at det har noget at gøre med, at bremserne jo skal have en hvis temperatur for at virke optimalt, så man skal også passe på ikke at køle dem for meget, eks. hvis du kører på en bane, hvor hastigeden er meget høj, og der ikke er så mange hårde opbremsninger. På en bybane er hastigheden ikke så høj, og måske er nedbremsningerne hårdere, og så kan man bruge hullede skiver for at undgå at overophede bremserne.
Hvorfor man skulle fravælge rillerne kan jeg ikke svare på.. -er ikke ekspert på det område endnu
På gadebiler bliver temperaturen jo yderst sjælden høj nok til, at det ville være nødvendigt at køle skiverne yderligere, i forhold til de ventilerede skiver de fleste biler har.
skive bremser