{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Garanti på brugt bil {{forumTopicSubject}}

Har en kammi der lige har købt en brugt bil hos en forhandler. Der er skrevet i slutsedlen at der ikke er noget garanti på bilen.
Endvidere står der under en købsbetingelser at "motor + gearkasse + kobling er slidt/brugt"

Nu er det sådan at den synger meget i 4. gear, og der skal skiftes nogle lejer. Har snakket lidt med en forhenværende bilforhandler, og har siger at det skal stå mere specifikt på slutsedlen hvad bilen fejler.

Er det rigtigt? Eller er der ikke en skid at gøre end selv at punge ud for min kammerat


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garanti på brugt bil
  • #1   15. jul 2011 Han vidste jo udemærket godt at den var defekt, så er det ikke lidt plat og prøve på og tøre den af på forhandler

  • #2   15. jul 2011 Kommer vist også an på hvad bilen har kostet, men så vidt jeg ved kan en forhandler ikke løbe fra de 2 års reklamationsret

  • #3   15. jul 2011 Sådan er det altid...

    Den skal være så billig som muligt og købes uden garanti..
    Når så den fejler noget vil de have garanti alligevel...


  • #4   15. jul 2011 Men ja som K-Finn skriver, er det oplyst ved køb og prisen var derefter, så er det jo også noget fis og tuder over efter køb!

  • #6   15. jul 2011 Der står i slutseddel at manden har købt en defekt bil, så selvfølgelig skal han ikke dække noget...

  • #7   15. jul 2011 RS2000 ENIG, kan squ godt forstå der er nogle forhandlere der ikke gider bøvle med og sælge gamle biler.

  • #8   15. jul 2011 der står jo ikke at den er defekt. Og mig bekendt skal man som forhandler være meget specifik omkring fejl og mangler, hvis han skal kunne fra det.
    Men ja, han er en klaphat altså min kammerat


  • #9   15. jul 2011 ja det kunne være fint hvis der kom en lov omkring "dumhed" smiley , det kunne lære folk at stå lidt ved det de laver.
    Forhandleren kan ikke rende fra reklamationsretten, men garanti er egentlig en ekstra service de tibyder, ikke noget de nødvendigvis skal give.
    Men når han har skrevet under på han har købt en godt slidt bil så tror jeg heldigvis godt han kan glemme alt om at tørre den af på forhandleren.


  • #10   15. jul 2011 Der er ikke andet end bøvl med sådan nogle kasser, og købere af dem.. De køber en billig spand, og forventer at forhandleren glædeligt renoverer den gratis...

  • #11   15. jul 2011 der er 1år garanti lige meget hvad kan man ikke skrive det af du kan end gå i retten med det det første halve år skal forhandleren bevis at fejlen var på bilen ved køb eller bare lave det det næste halve år skal du kunne bevise at fejlen var der ved køb sådan er købe loven på brugte bil man kan ikke afskrive garantien

  • #12   16. jul 2011 Man kan da ikke købe en billig, brugt bil hvor det er oplyst at gearkasse og motor er slidt, og siden beklage sig over at gearkasse og motor er slidt. Det er en sag han taber - forhandler har jo oplyst om det. Desuden tages der hensyn til bilens pris og alder og det er kun hvis bilen ikke er i en forventelig stand at man har en sag, og det er der klart ikke her.

  • #13   17. jul 2011 vis han er gjort opmærksom på det så har du ret smiley


Kommentér på:
Garanti på brugt bil

Annonce