{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.356 visninger | Oprettet:

VW motor.. hvor meget kan sådan en gå ? {{forumTopicSubject}}

Har lige fundet denne golf 3 som jeg er blevet lidt forelsket i..
Det er en 2,0 GTI 8v som er fra 1995...
Problemet ligger bare i at den har kørt 310.000km..

Hvor mange kilometer er der mon tilbage i den motor ?..

Den står til en 14.000 og er rigtig flot med soltag, kørecomputer, sportssæder osv.

Men hvad mener i.. ?. er det dumt at købe en bil der har kørt så meget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VW motor.. hvor meget kan sådan en gå ?
  • #1   16. jul 2011 kommer utrolig meget an på hvordan det er blevet behandlet i de 310.000 km.. er den blevet tæsket så det ikke sikkert den holder så længe, men er det en gammel tosset der har kørt pænt i den og ikke filet for meget i koblingen, så holder den sagtens mange tusinde endnu smiley

• #2   16. jul 2011 Ingen ved det!

Vi har lige haft en Toyota Hiace til at runde 1.000.000 km i DK smiley
    - Har skiftet 2 koblinger og ellers KUN servicedele og bremsedele smiley
    - Overholdt alle services..

Så køb den og plej den, og fortæl os hvor langt den når. smiley

Du skal ikke kigge på KMstanden hvis du vil beholde bilen laang tid, så skal du prøvekøre den, og mærke hvordan alt i den kører smiley

• #3   16. jul 2011 Jeg syntes det lyder af meget, og er umiddelbart ikke noget jeg ville købe.. Selvom det godt nok lyder biligt hvordan ser det ud med service osv.. ? smiley

• #4   16. jul 2011 Bare prisen passer til km, så går det nok. For er den billig nok, har man jo også lidt at lege med til noget renovering eller en anden motor. Men var det mig så ville jeg være meget interesseret i hvornår der sidst var skiftet tandrem f.eks. inden et køb

• #5   16. jul 2011 310000km er da ik meget for en bil fra 95?? det jo kun ca19000 km om året og den er 16 år

• #6   16. jul 2011 Folk er sku så km forskrækket i dag. Så snart noget nærmer sig 200000 så har det kørt for meget.

Os derfor halvdelen af de biler der er til salg på bg har fået skiftet motor i følge sælger host host.

Man kan undre sig over hvor alle de ombytnings motore kommer fra

• #7   16. jul 2011 nej det er det måske ikke hvis man stiller det sådan op med 310,000 er meget for en bil som man ikke ved noget om, han har jo ikke nævnt noget med service historik eller noget.. Hvis det er en bil der lige har skippet nogle service og blevet kørt af lort ville jeg mene det er mange kilometer..

• #8   16. jul 2011 Vær mere bekymret for rusten. Den er dyr at lave og næsten ikke til at komme til livs. En kobling eller motor til sådan en model kan du få kastet i nakken for ingen penge.. Kig på standen nu, og er den fin, så er det da næsten ligemeget om den har kørt 200.000 eller 300.000 km. Den kan jo være mere velholdt end en der har kørt 180.000 km...

• #9   16. jul 2011 14.000,- det var da billigt hvis den er rustfri og i go stand.

skidt pyt med motoren, du ka købe en ny "brugt" og smide i for 2000,- maks. hvis uheldet altså er ude,
    Jeg købte en golf 2 gt 1,8 8v som havde kørt 316.000 den brækkede sig ved 333.000 og jeg kørte pænt i den.

• #10   16. jul 2011 Mikkel T
    Du modsiger da dig selv lidt?
    "Den er dyr at lave og næsten ikke til at komme til livs. En kobling eller motor til sådan en model kan du få kastet i nakken for ingen penge.."

mmmh...

• #11   16. jul 2011 Theis - Mikkel mener rusten smiley Det er den han refererer til med anden sætning. smiley Han kan jo ikke referere til fremtiden smiley

• #12   16. jul 2011 Kender ikke så meget til vw´s benzin motore, men har selv næsten lige købt en passat 3BG 1,9 tdi som har 420.000 km på bagen.. fruen i huset har os en passat fra 95, den har kørt 379.000, os den køre som den skal..

• #13   16. jul 2011 Mikkel - For at alle de hurtiglæsere og multitosser herinde ikke misforstår hvad man skriver, er det SINDSYGT vigtigt med kommaer de rigtige steder. Det er træls smiley hehe

• #14   16. jul 2011 Dichael
    Rusten koster vel det samme at lave, fra bil til bil?
    Det er vel pladedelene der kan være dyre, eller hvad? smiley

• #15   16. jul 2011 ^
    Og ja, jeg ved godt en g3'er ruster som bare fanden.. smiley

• #16   16. jul 2011 Theis - Ja, det koster jo en timeløn, men hvis du vil have et værksted til at lave det så det holder, så går der rigtig mange timer, og ikke alle som selv kan lave det. Og er den først forsvundet i bunden, så er det meget omfattende at lave det så det holder. Så hvis han bekymrer sig om km-standen, så er det nok fordi han vil beholde den rigtig længe, og så er det ikke bare et enkelt syn den skal igennem, så det skal have alle kunstens behandlinger, for at være Ok, og det er omfattende, hvor et autoriseret motorskift kun koster ca 6 timer på sådan en Golf. Med 6 timer kommer du ikke langt med rustarbejde..

• #17   16. jul 2011 Dichael

Ja, et komma havde nok været på sin plads i stedet.

smiley

• #18   16. jul 2011 se standen på den prøv en turi den køre den som den skal så er der ikke noget og være bange for tror der er masser af km i den motor endnu men herre gud 14.000 kr får man heller ikke meget bil for hvis du bare sørger for der er olie og vand osv. på den så skal den nok blive ved med og køre elelrs koster sådan en 2,0 motor heller ikek mange kr og de er til og støve op hvis der skulle ske noget nej vær du hellere mere bekymret om hvor meget rust der er i den

• #19   16. jul 2011 sådan en 2 , 0Lie kan snildt klare 400 af de lange ved normal service og ugentlige tæsk..

Fruens passet 1,8 T har kørt 365000 og snurre bare.

Har lige serviceret en 1,9 TDi med 460 på bagen også ved alm longlife servise.

Svigerfars gamle passat 95 1,8 havde kørt 440 uden noget vidre.

Så biler med mange km tager jeg ikke for noget.

• #20   16. jul 2011 Hmm du skal jo tænke på at det ikke kuner motoren der har kørt så meget, er også støddæmpere, bøsninger osv.. Men ville ikke være så bange for motor, nærmere rust, en anden motor til sådan en kan købes ved en hugger for 3500.. Men synes prisen er for høj, det kan du jo få en 16v for. Havde budt 10 for den.. Er blandt andet en golf 4 1,8 20v til salg herinde for 23 eller bud, med samme km stand og der får du meget mere for pengene, da den højst sandsynlig er bedre mht rust og syn. Men du kan jo selv gøre regnestykket, tag ud og kig på bilen og skal den have nye bremser, tandrem og måske nye dæk, så render den jo hurtigt op hvor den i hvert fald ikke kan bære det med det km tal.

• #21   16. jul 2011 Dichael - det sku vel aldrig være pers fra minituren, den hiace du snakker om der har rundet en mill? Hehe vi havde nemlig fået lavet en kagemand til hham med en rød bil og så stod der en million km på den, som han fik den dag den rundede.. Er sgu vildt nok

• #22   16. jul 2011 min gamle mercedes 307 har rundet de 600.000 lad nu være med at være så km forskrækket.

hvis bilen er god, og prisen ligeså så køb den

• #23   16. jul 2011 Bettina - Det tror jeg måske smiley Det var ikke i min afdeling desværre.

men det er for fedt at runde en million på 15 år hehe..

• #24   17. jul 2011 min 1.9tdi har gået 410.000 - så vw kan godt køre langt..

Kommentér på:
VW motor.. hvor meget kan sådan en gå ?

Annonce